Vart är världen på väg !!??

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Ser nyhetsmorgon om bloggande tjejer, återigen blir jag skrämd av hur dumma dessa brudar verkar vara, deras inkomster är ju imponerande men herregud vad dom verkar blåsta. Är tonårstjejer såhär ??

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Jag ska vinterkonservera min 75hk 2-taksutombordare i helgen, hur gör jag detta på bästa sätt?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jadu, avkomman till sena 60-talister och 70-talister är fan inget att skryta med. Så jävla pantade så att man skäms bara av att kolla på dem, och när man hör dem tala så vill man bara sätta en .357'a mot tinningen och bränna av avtryckaren samtidigt som man står på toppen av kaknästornet.
Nej, hemskolning och militärskola är det som gäller för mina ungar tror jag. Det är väl enda möjligheten för att lyckas avskärma dem från alla idioter de annars skulle umgås med.

Jag ska vinterkonservera min 75hk 2-taksutombordare i helgen, hur gör jag detta på bästa sätt?

En stor tunna formaldehyd kan funka?

Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Har aldrig förstått varför någon över 14 överhuvudtaget skulle komma på tanken att läsa dylikt osammanhängande dravel, skrivet av någon med uteslutande Hubba-Bubba mellan öronen.

Å andra sidan har jag sett Ullared nu och, tja, mitt förtroende för det kollektiva svenska intellektet har väl varit starkare.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Har aldrig förstått varför någon över 14 överhuvudtaget skulle komma på tanken att läsa dylikt osammanhängande dravel, skrivet av någon med uteslutande Hubba-Bubba mellan öronen.

Det sjuka är ju att dom har läsare, jag läser inga själv men man hör ju ofta i media att dom tjänar bra pengar på sig babblande. Men det är väl deras jämnåriga kamrater som läser antar jag.

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Honda cbr600F
ja är ett enkelt svar..
jag tänker inte stödja bloggvärldens blondiner med min uppmärksamhet...

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Bloggvärdens blondiner har alltid funnits, det är bara det att nu är det riktigt svårt att ignorera dom totalt, det är lite av den moderna värdens "freak show", man bara frågar sig hur "iq dörrpost" kan fungera i samhället, fascinerande..

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Bloggvärdens blondiner har alltid funnits, det är bara det att nu är det riktigt svårt att ignorera dom totalt, det är lite av den moderna värdens "freak show", man bara frågar sig hur "iq dörrpost" kan fungera i samhället, fascinerande..
Japp, skillnaden mellan förr och nu är att då hade dom en hejarklack med wannabes som slickade marken dom gick på, och alla utanför gänget mobbades. Idag är den hejarklacken ute på nätet och hyllar/lever efter allt nötterna skriver :huvet Dvs i grunden jävligt osäkra människor som måste hävda sig, helst genom att trycka ner andra.

They hate you if you're clever and they despise a fool :rolleyes:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fast så jävla fett med pengar tjänade ju inte den där blonda bella när allt kom omkring.
(någon dagstidning som hade grävt i det)

Dom andra blogg-bimbosarna får prover på läppglans och tror att det är att "tjäna" på att blogga...

ÅAS sidan så tror dom att dom "tjänar" pengar när dom köper en tröja för 995:- som är nedsatt från 1295:-

Dessutom tror dom att dom har "tjänat" 400:-, för 995:- avrundar dom i sina små korkade blondinskallar till "niehundranånting" medans 1295:- avrundas till "trettonhundra typ"

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Hoj
XB12S
...Dessutom tror dom att dom har "tjänat" 400:-, för 995:- avrundar dom i sina små korkade blondinskallar till "niehundranånting" medans 1295:- avrundas till "trettonhundra typ"

Exakt, den sortens matematik är bara korrekt om man "tjänat" på att köpa nå't kul till hojen eller bilen.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Fast så jävla fett med pengar tjänade ju inte den där blonda bella när allt kom omkring.
(någon dagstidning som hade grävt i det)

Dom andra blogg-bimbosarna får prover på läppglans och tror att det är att "tjäna" på att blogga...

ÅAS sidan så tror dom att dom "tjänar" pengar när dom köper en tröja för 995:- som är nedsatt från 1295:-

Dessutom tror dom att dom har "tjänat" 400:-, för 995:- avrundar dom i sina små korkade blondinskallar till "niehundranånting" medans 1295:- avrundas till "trettonhundra typ"

Fast hon som var på tv imorse flinade ju lite nöjt när programledaren sa att nån annan bloggare (blondinbella) tjänade 35k i månan, och sa att hon tjänade betydligt mer än så. Hon drev det ju tydligen som eget företag. Reklamintäkter från siten gav väl en del och allt hon skrev om tjackade hon ju exkl moms och satte upp på firman. Skulle tro att hennes firma får en del "uppdrag" av produktplacerare :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fast hon som var på tv imorse flinade ju lite nöjt när programledaren sa att nån annan bloggare (blondinbella) tjänade 35k i månan, och sa att hon tjänade betydligt mer än så. Hon drev det ju tydligen som eget företag. Reklamintäkter från siten gav väl en del och allt hon skrev om tjackade hon ju exkl moms och satte upp på firman. Skulle tro att hennes firma får en del "uppdrag" av produktplacerare :)

Visst finns det dom som tjänar pengar och livnär sig på sitt bloggande, men dom är inte många, speciellt inte bland blonda fjortisar.

Sen överdrivs intäkterna nå jävulskt, kollar man sedan vad dom taxerar flinar dom och säger att resten tar dom in på andra vägar... (gratis läppglans, ögonskugga, ett par skor, en kofta, plastiga smycken och annan skit)

Jo tjena, dom vill bara dölja det faktum att det var bara den månaden dom skrev om "Sex-chocken på semestern" och Aftontidningarna direktlänkade dom hade så pass med läsare att dom kunde plocka ut lön för sitt bloggande.

Det är förövrigt alltid den månaden dom refererar till när någon frågar om dom tjänar pengar på att blogga.

Årssnittet och snittet över hela tiden dom har bloggat imponerar knappast på en Ica-kassörska...

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Visst finns det dom som tjänar pengar och livnär sig på sitt bloggande, men dom är inte många, speciellt inte bland blonda fjortisar.

Sen överdrivs intäkterna nå jävulskt, kollar man sedan vad dom taxerar flinar dom och säger att resten tar dom in på andra vägar... (gratis läppglans, ögonskugga, ett par skor, en kofta, plastiga smycken och annan skit)

Jo tjena, dom vill bara dölja det faktum att det var bara den månaden dom skrev om "Sex-chocken på semestern" och Aftontidningarna direktlänkade dom hade så pass med läsare att dom kunde plocka ut lön för sitt bloggande.

Det är förövrigt alltid den månaden dom refererar till när någon frågar om dom tjänar pengar på att blogga.

Årssnittet och snittet över hela tiden dom har bloggat imponerar knappast på en Ica-kassörska...

Det stämmer nog ganska bra på den medelmåttige bloggaren, men man ska inte underskatta hur mycket pengar det finns härute om man är smart och gör på rätt sätt.
Jag hade själv ett projekt för några år sedan som, om det hade fått fortsätta, hade dragit in 43k i månaden åt mig utan att jag hade lyft ett finger. Projektet rullade i 1 dag tills reklamannonseringsbolaget insåg hur mycket pengar de hade fått punga ut till mig. De stängde ner mig illa kvickt med motiveringen "oseriös och tvivelaktig affärsverksamhet". Naturligtvis inte helt utan grunder.. :)

Merovingian

Guest
Det stämmer nog ganska bra på den medelmåttige bloggaren, men man ska inte underskatta hur mycket pengar det finns härute om man är smart och gör på rätt sätt.
Jag hade själv ett projekt för några år sedan som, om det hade fått fortsätta, hade dragit in 43k i månaden åt mig utan att jag hade lyft ett finger. Projektet rullade i 1 dag tills reklamannonseringsbolaget insåg hur mycket pengar de hade fått punga ut till mig. De stängde ner mig illa kvickt med motiveringen "oseriös och tvivelaktig affärsverksamhet". Naturligtvis inte helt utan grunder.. :)

Det är ju som att säga att man nästan blev miljonär av att fråga en gubbe på stan om man kunde få alla hans tillgångar. Visst sade han nej, men han kunde sagt ja. Nära nog!

Nyheter
Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

MP-Mässan lockade 55.000 besökare!

Hela 55.000 besökte finska ...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Jacob Sjöman Under...

Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Försäljningsrekord för BMW Motorrad