Vart är vi på väg?! Sälja hojen-bekymmer...

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Kawasaki Z1000
Är det ett allmänt problem nu under dom månaderna då marken ligger snötäckt eller är det bara min hoj som är helt och hållet osäljbar?!

Eller måste man ligga på halva priset om man överhuvudtaget ska få mail på hojen om det är kallare än 5+???

Måste skriva av mig lite... men man får ju rycket när man arbetat och försökt skriva en fin pedagogisk annons med en bild som är noga utvald och när man haft pärlan som man trodde alla skulle ringa på ute på annons med bra pris i snart 4 månader utan att en enda hört av sig seriöst!

Och när man fått en trolig köpare till hojen som ska komma och kolla på henne så ändrar han sig för att han hellre vill ha en varadero!
Vart är dagens lätta mc killar på väg?! :gnissla

Tack för ordet.

Soulflylost

My homiez call me Mr. Oizo..
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Cagiva Planet -01
überjahn skrev:
Är det ett allmänt problem nu under dom månaderna då marken ligger snötäckt eller är det bara min hoj som är helt och hållet osäljbar?!

Eller måste man ligga på halva priset om man överhuvudtaget ska få mail på hojen om det är kallare än 5+???

Måste skriva av mig lite... men man får ju rycket när man arbetat och försökt skriva en fin pedagogisk annons med en bild som är noga utvald och när man haft pärlan som man trodde alla skulle ringa på ute på annons med bra pris i snart 4 månader utan att en enda hört av sig seriöst!

Och när man fått en trolig köpare till hojen som ska komma och kolla på henne så ändrar han sig för att han hellre vill ha en varadero!
Vart är dagens lätta mc killar på väg?! :gnissla

Tack för ordet.

man vet aldrig :4skrika

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
Det är nog den här sketna vintern. Min är också svår såld. Några ringer, några mailar, ingen kommer occh tittar.

Det va en som va ja hummmm konstig. Jag hade sat priset på ca 14000kr och han säger att jag ha bara 10000kr. Han sa det i telefon innan han hade varit och kollar på hojen! Man kan ju inte pruta av närmare 30% av priset innan man har kollat på hojen! Då ringer man ju inte ens om man inte har pengarna :fatta!

Huck

Dom ljuger!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Suzuki
Jag har precis samma problem

och att folk vill byta sina gammla dt's från 1800-talet eller så bjuder dom 3k innan dom ens har sett hojen.
:3freak

Child of Bodom

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Ingen :(
Samma här, har försökt sälja hojjen sen i dec, men bara folk som inte har pengar eller som vill byta som hört av sig:( har även gått ner nästa till halva priset då jag är i penga behov. Men ingen som är riktigt intresserad, har fått endel skambud senaste tiden och kallat "köparen" elaka saker vilket dom är värda ;) men hursomhelst är motorcyklar väldigt svårsålda under vinterhalvåret.

MVH//Johan

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Jag tycker det är ganska logiskt att de inte köper din dt überjahn. Jag menar, köpa en skitsnygg lätt mc som troligtvis går bra och bara ha den stå i garaget för man vågar inte ta ut den. Jag skulle få damp, som jag har nu för att jag inte kan köra min. :4skrika

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
enduroemil skrev:
Det är nog den här sketna vintern. Min är också svår såld. Några ringer, några mailar, ingen kommer occh tittar.

Det va en som va ja hummmm konstig. Jag hade sat priset på ca 14000kr och han säger att jag ha bara 10000kr. Han sa det i telefon innan han hade varit och kollar på hojen! Man kan ju inte pruta av närmare 30% av priset innan man har kollat på hojen! Då ringer man ju inte ens om man inte har pengarna :fatta!

Gå inte ner till 10 000 vi vill inte ha någon prisdumpning på crmer nu...

Jag va och kollade på 3 st innan jag köpte min. Min va i bra skick och kosta 15. En annan va i skit kast skick den kosta 12 000 Den treje va lite småstaylad men man va tvungen att lacka om ramen den skulle han ha 16 för. Sen va det någon idiot här på forumet som försökte kränga sin överbakade crm för 16 000....

Så 14 000 för en fresch är bra pris.

Aee

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
Letar sf-projekt eller motard
Lite svårt är det, men jag fick såldt min Miton i onsdag.
Å så ska en kille komma å titta på tisdag på rg125f + att några till är intresserade. =)

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Jag fick sålt på min några dagar innan julen om jag inte minns fel.

24 lök för en Aprilia RS -99. Den var ute på annons i cirka 1,5 månad.

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
prulle skrev:
Gå inte ner till 10 000 vi vill inte ha någon prisdumpning på crmer nu...

Nej då. Vi alla med CRM kan gå upp 10000 kr i pris. Då blir alla säljare nöjda. (om man lyckas få skiten såld)

OBS: Det är ironi.

Seriöst nu. Ska inte prisdumpa. Mitt pris va bra med tanke på att det är vinter. Men 10000 kr är lite för lite tycker jag. Frsöker senare i vår. :)

wiper6

Din dröm är min vardag
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
RGV 250 & 2 Gula minis
Inte alls lätt för att sälja era pärlor. Köpte min första 125 1991 och då var det massor med kompisar som körde 125 cc. Idag blir man glad när man ser en ny mc lirare på stan.
Jag tittar ofta på 125 annonser och sålde min sista 125 förra året efter ett återfall i minsta klassen. Det finns helt enkelt för många hojar till salu och ni som vill gå vidare med större blir lidande av detta. Köpte min TZR 89 1991 för 14 tusen och idag kostar en sådan runt tio vilket jag aldrig skulle ge eftersom det gått 15 år sedan jag köpte den. Måste finnas tusentals 125 cc i garagen runt sverige och då går det att pressa priser pga utbudet.

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
jo det är svårt sålt nu, förnyade precis annonsen på min dtr, har varit en som mailat under 2 månader :gnissla

zippo

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
ingen för tillfället
Jag har samma problem.. har försökt att få kompisens nsr såld i över ett halvår nu... :/ Får hoppas att det går bättre till våren...

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Själv fick jag sålt min ganska lätt, kom några och tittade, men de tyckte den var för gammal/dyr eller så hade de inte pengarna "just nu". Men den 22 dec fick jag sålt den, inga problem med den köparen, han såg väl vad det var han betalade för :)

Lycka till, ni som försöker sälja!

/Glenn

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
det är vinter nu... ingen vill ha hoj vid denna tidpunkten. vänta tills i April - juni.. då kommer det nog rasa in mail.. och en del tele samtal också. :tummenupp

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
jag är också i hojköpartagen men ( tung hoj förstås ) men när man ändå inte kan fara och provköra ger det inget att snacka med säljare. Så vänta tills det blir säsong :) då kommer intresserade att ringa

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457