Vart åker man och köper kläder?

DaK

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jan 2021
Hoj
1987 KLR 650, 1991 Tengai, 2008 XT 660Z
Dainese Store i Hannover kan jag rekommendera om man är ute på turné i Europa.
Expediten ringde och kollade med chefen, han tyckte att lite rabatt får ni ju ha när ni åkt från Sverige:lol 5% på ett helställ. Alltid något, men det är lite jobbigt med dessa kulturkrockar, aldrig upplevt detta i en svensk butik.
Att få 5% rabatt för att du åkt från Sverige?

Raderad medlem 51742

Guest
Jaha då tänkte jag vara en surgubbe och hänga ut en butik där ni INTE ska handla.
LELLES

En bekant köpte ett par dyra Dainese handskar och upptäcker efter någon dag att sömmen gått upp på ett av fingrarna. Jag säger åk tillbaka o få dom utbytta. Nix, Nein, Njet.

Lelle-personalen säger att då ska handskarna skickas till Dainese Italien för antingen lagas eller bytas ut.

Vilket snille somhelst kan lista ut att det kommer ta resten av sommaren. Vad använder man under tiden? Känns inte ok.

Känns detta rimligt av expertpanelen?
Har varit med om liknande för drygt 10 år sedan.

Hade köpt ett Dainese skinnställ på Yamaha Center i Göteborg. Redan när jag provade det hemma gick dragkedjan sönder. Åkte tillbaka med det och begärde att få det utbytt, men då skulle det först skickas till någon lokal skräddare som inte lyckades laga det, sedan åkte det en vända tur och retur till Italien, men det kom tillbaka med samma dragkedja enbart nödhjälpligt lagad så att den knappast hade fungerat någon längre stund. Nu hade det gått ett par månader och jag var hyfsat förbannad, men butiken ville ändå inte gå med på att byta ut skinnstället, då de tyckte att det hade blivit lagat. Efter ett långt dividerande där jag nog brände alla säkringar i proppskåpet gav de till slut med sig, men då var problemet att varken de eller Dainese hade något motsvarande skinnställ på lager, så det slutade med att jag fick en modell som egentligen var dyrare.

Det löste sig till slut således och det var tur i oturen att detta var mitt i vintern, så det inte påverkade säsongen. Har inte besökt butiken sen dess och det kanske är lika bra eftersom de antagligen ändå inte ville ha mig som kund mer efter mina utbrott. Har fortsättningsvis beställt Dainese-prylar direkt från Dainese i Italien. Kan omöjligt bli krångligare vid reklamation än denna upplevelse i butik.

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Att få 5% rabatt för att du åkt från Sverige?
Har du varit med om en expedit i Sverige som gett dig rabatt för att du åkt långt? Nu var ju detta bara ett stopp på resan, så självfallet åker man inte dit för 5% men en trevlig gest och en bra välsorterad butik. Var handlar du? Hur mycket rabatt har du?

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka