det är väl nybergs gamla va? Men okej.. vi snackar licensierade dynojet(åf) så nått jävla rätt har vi väl båda två.. gaylord!
hmm ja det blir intressant o se vad dom säger. Fick du ut nån data efter körningen med paddan? Har du fettat upp rejält eller tagit bort det där som jag sa vid stängd trottel?
ps. du betalar min lön..varje dag heeeela året när jag ligger o latar mig.. just saying..
Haha, säg bara att du hade fel istället. Jag lovar, jag kommer inte att se ner på dig för det
Jag har inte kört med paddan än. Har däremot loggat med ett program som heter ECU Sensors, men den loggen gav inte speciellt mycket då den pollade väldigt infrekvent och sedan presenterade resultatet i en txt-fil där allt låg blandat.
Ja, nu kör jag med en fet map + 5% över alla bränsletabeller (även I) Vilken grej är det som du menar att jag skulle stänga av?
Ps. Hur mycket fortare tror du det går att få in de här automatväxlarna om man skickar ditt citat till transportstyrelsen
Vet inte hur de ser ut på KTM:erna men läst en tråd om en snubbe som hade liknande problem efter mappning av en Gixxer K9:a och då var de att man fick plugga igen PAIR för att avgassmällarna skulle upphöra. Detta är vanligt att de görs vid mappning på bänk (plugga PAIR och AIS m.m.) men tas även bort efter jobbet.
Du kanske kör med öppet filter m.m. redan på KTM:n ?!
Jajemen, allt sådant är redan pluggat och avstängt.
Jobbiga med att mappa med TuneECU är att motorn måste vara riktigt kall för att göra 15 minuters reseten, alltså får man köra hojjen i bänk, mappa och sen låta den stå tills dagen efter helst för att kunna göra 15 minuters reseten.
Och som Mattias säger så går det ju inte att mappa live i TuneECU som man kan göra med PC, är nog därför som det inte finns några mig veterligen som mappar TuneECU, rätta mig om jag har fel
Men en ren körning i bänk hade varit roligt för att se hur effektkurvan ser ut
Just den här reseten känns tämligen mytbelagd. Vad är det den gör egentligen? Jag har sökt en en hel del, men det är aldrig någon som kan förklara det svart på vitt. Alla svar är mycket svävande och låter något i stil med "ja, men den anpassar några värden för några parametrar i ECU:n".
Sen läser man om vissa som frekvent skippar den och säger att hojen går hur bra som helst ändå... Så jag är tämligen kluven till det hela. Jag har ju dock alltid gjort den, men det skulle vara intressant att prova att inte göra det och se om man märker någon skillnad.
Det med livemappningen kan jag dock förstå att det är en nackdel, men frågan är ju även här om man inte då också borde göra en 15 minuters reset mellan varje förändring? Enligt tidigare logik kommer ju annars de här parametervärdena i ECU:n att vara anpassade efter den gamla mappen, precis som vid en förändring som gjorts i TuneECU?
Gör förresten inte KevXTX sina bänkningar med TuneECU?