Ja hojen är lite svår startad låter som den får för mycket soppa när man startar den? Batteriet är splitter nytt annars skulle den aldrig gå igång med det gamla, krävs rätt länge att man nöter på start knappen typ 5sekunder...
Plus att allt från 1000 till 7000varv går jämt sen i 3 och 4växeln så kan den fastna precis på 7000varv i ett par sekunder för att sedan få en ketchup liknade effekt och sticka iväg utav bara helvete.
När man står i neutralen och rycker lite i gasen så tvekar den lite om man inte redan varvat upp den, i dem här problemen så får den ett dovar ljud.
Ojämn på tomgången och på krypkörning.
Är ingen expert men tror en förgasarna skulle behöva en service (problemet när man ska starta)?
Funderar också på om det kan vara luftfiltret när det gäller (7000varv problemet och även när den tvekar)?
Tacksam för tips och alla råd, även ekonomiska.
Plus att allt från 1000 till 7000varv går jämt sen i 3 och 4växeln så kan den fastna precis på 7000varv i ett par sekunder för att sedan få en ketchup liknade effekt och sticka iväg utav bara helvete.
När man står i neutralen och rycker lite i gasen så tvekar den lite om man inte redan varvat upp den, i dem här problemen så får den ett dovar ljud.
Ojämn på tomgången och på krypkörning.
Är ingen expert men tror en förgasarna skulle behöva en service (problemet när man ska starta)?
Funderar också på om det kan vara luftfiltret när det gäller (7000varv problemet och även när den tvekar)?
Tacksam för tips och alla råd, även ekonomiska.