Vart får man tag i isdäck till sporthoj?

COBRAN

Raket GET
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 660 SM/ENDURO
Hej är det någon som vet vart man får tag på isdäck till en sporthoj?

Tack på förhand mvh Nicke :)

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
COBRAN skrev:
Hej är det någon som vet vart man får tag på isdäck till en sporthoj?

Tack på förhand mvh Nicke :)

kan inte låta bli.... Fan vilken korkad fråga ... var köper man däck? jo hos en däckshandlare såklart

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
peuter skrev:
kan inte låta bli.... Fan vilken korkad fråga ... var köper man däck? jo hos en däckshandlare såklart

Tycker att alla frågor ska bemötas med respekt! :mad:
Isdäck till en sporthoj är INTE lagervara

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
peuter skrev:
Hur många isdäck har du köpt hos din lokala däckshandlare????
Sist jag läste om de som kör med isdäck på sporthoj så tillverkade de däcken själv och satte slang i däcken.

Last edited:

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
BMW R90s skrev:
Tycker att alla frågor ska bemötas med respekt! :mad:
Isdäck till en sporthoj är INTE lagervara

klart det inte är lagervara men sunda förnuftet säger väl att en handlare av däck kan beställa hem från tillverkaren såklart... Nej håller inte med dig om att alla frågor ska bemötas med respekt då folk i allmänhet är jävligt slöa och inte orkar leta själva utan tar för givet att alltid ngn annan ska ha svaret åt dem...

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
Sweedo skrev:
Hur många isdäck har du köpt hos din lokala däckshandlare????
Sist jag läste om de som kör med isdäck på sporthoj så tilverkade de däcken själv och satte slang i däcken.

jag kör inte på vintern så det är enkelt för mig men klart som korvspad att det finns dubbdäck att tillgå hos handlarna...

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
bara för att bevisa för dels mig själv så ringde jag upp till Örby gummi och frågade dessa och javisst det var inga problem att ta hem dubbade däck till min hoj sa de...

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
såg att tidningen BIKE gjorde ett reportage om iskörning med sporthoj.
De körde runtomkring Östersunds-trakten.
det var publicerat för drygt ett halvår sedan eller mera...

leta på www.bike.se kanske

de körde bl a GSXR1000 med feta dubbdäck. :crash

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
peuter skrev:
bara för att bevisa för dels mig själv så ringde jag upp till Örby gummi och frågade dessa och javisst det var inga problem att ta hem dubbade däck till min hoj sa de...
Dubbdäck ja, men det var inte vad han frågade om!
Isdäck ser ut så här:
attachment.php

Skall du leka besserwisser så skall du väl åtminstone kunna vad du pratar om! :mad:

Last edited:

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
peuter skrev:
du har nog inte fattat frågan som ställdes.. dubb kan ju vilken mack sim hellst trycka i.. men is däck var det frågan om här.

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
Sweedo skrev:
Dubbdäck ja, men det var inte vad han frågade om!
Isdäck ser ut så här: Isdäck
Skall du leka besserwisser så skall du väl åtminstone kunna vad du pratar om! :mad:

ojojoj hetsa inte upp sig nu för en sån småsak det handlar inte om att va nån jävla bättrevetare utan då får jag be brevskrivaren om ursäkt för att jag missförstått hans fråga... då kommer vi ju i ett helt annat läge och då tycker jag verkligen att frågan är befogad...

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
peuter skrev:
jag kör inte på vintern så det är enkelt för mig men klart som korvspad att det finns dubbdäck att tillgå hos handlarna...
Till hoj?? Inte vanligtvis iaf. Det är nog däckhandlarna själva som borrar och dubbar i så fall, tvivlar på att det finns dubbade mcdäck som inte är till offroadmodeller, tänk på att det inte ska vara vanliga mc-däck med dubb då dessa inte funkar under 0-strecket.
Som parantes kan ju nämnas att det t.o.m. är få bildäck som kommer dubbade från fabrik, det är däckhandlarens (generalagentens) jobb att dubba.

Ang Isdäck så är det nog bara att tillverka själv. Jag har varit i kontakt med Östersundsisåkarn och han säljer inte nå däck. Vill inte ens berätta hur man gör dom.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
rena isdäck för sporthojsfälgar tror jag inte finns i tillverkning?
Ta ett gammalt däck och tillverka egna, ska funka med skruv brickor o muttrar, och sen som sagt slang och nåt skydd för slangen.

Drkosmos

Asfalt och träd är hårda !!!
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Letar.....
Leta reda på nån som har dubbmaskin. Sen fixar du det själv.
Gjorde enuppsättning till crossen för många år sedan funkade skitbra på isen men lite "sämre" på vägen.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Drkosmos skrev:
Leta reda på nån som har dubbmaskin. Sen fixar du det själv.
Gjorde enuppsättning till crossen för många år sedan funkade skitbra på isen men lite "sämre" på vägen.

vet inte om jag o fler här misstolkar, är det dubbdäck för allmän vinterkörning som söks eller är det isdäck för körning på tex sjöar osv?
Dubb tror jag de flesta fattar hur man ordnar, det gör vilken däcksfirma som helst.

pageer

-
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
Ducati 750 ss -97, Honda GL1000 -79
peuter skrev:
klart det inte är lagervara men sunda förnuftet säger väl att en handlare av däck kan beställa hem från tillverkaren såklart... Nej håller inte med dig om att alla frågor ska bemötas med respekt då folk i allmänhet är jävligt slöa och inte orkar leta själva utan tar för givet att alltid ngn annan ska ha svaret åt dem...

Vänta nu.. är inte detta ett forum som är till för att man ska kunna ställa frågor?? :kocko

Tror nog iallafall att det bästa är att göra dom själv..

Last edited:
Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...