Vart handlar man plast till XR650?

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Går det att hitta prisvärda pirat-plastdelar till XR:en, t.ex fram- och bakskärm, kylarvingar och sidopaneler? Vart hittar man i så fall dessa?

Vad kostar ett komplett kit med plast exkl. tank? Till KTM kostar det väl runt 2000:-, men jag är rädd att det bergis kostar betydligt mer till Hondan?

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Det borde finnas UFO-plast till den, kolla med någon större handlare, typ Lelles eller liknande. Finns ju också fler märken, acerbis och polisport t.ex. nån måste ju ha :va

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
orginal plasten till min tt 600 va ganska billig och det fanns ingen piratplast till den, min bakskärm kostade 195 kr sidopaneler 400 för båda sidorna

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Honda orginalplast är apdyr men det finns
pirat men jag kommer inte ihåg namnet på
märket :confused:
Ja,ja nån med bättre koll kommer nog och
upplyser dej snart :tummenupp
Grejorna ska ju iofs se brutalt använda ut,det
hör till om man inte SM kittar o samlar posörpoäng
utanför donken :tungan

.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Behöver jag säga mer?

Bifogat

• porcodx6qz (Medium).jpg
    porcodx6qz (Medium).jpg
    83.6 KB · Visningar: 322

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
sgtpepper skrev:
Vad kostar ett komplett kit med plast exkl. tank? Till KTM kostar det väl runt 2000:-, men jag är rädd att det bergis kostar betydligt mer till Hondan?

Original kostar bara en av de vita sidopanelerna som sittar över ljuddämparen 1350:- Värsta klippet! :tummenupp

Det kompletta KTM-kit du talar om för 2000, är det KTM original?

sgtpepper

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
jP skrev:
Original kostar bara en av de vita sidopanelerna som sittar över ljuddämparen 1350:- Värsta klippet! :tummenupp
Oh heliga moder, dra mig baklänges på en vagn byggd av små små kottar! Det är ju fan i mig heeeeelt sinnessjukt!

Det kompletta KTM-kit du talar om för 2000, är det KTM original?
Japp, jag var inne på att köpa en 625SXC så jag kollade med KTM-butiken på Sveavägen och de tog typ 1 890:- för ett komplett plastkit exklusive tank till en 625:a.

Men med det enormt sinnessjuka priset på orginalplasten så måste det väl finnas en rätt stor marknad för piratplast till XR:en?

Olof Eriksson skrev:
Behöver jag säga mer?
Ja, jag tror det.. :) Är det Acerbisplast eller?

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
sgtpepper skrev:
Japp, jag var inne på att köpa en 625SXC så jag kollade med KTM-butiken på Sveavägen och de tog typ 1 890:- för ett komplett plastkit exklusive tank till en 625:a.

Men med det enormt sinnessjuka priset på orginalplasten så måste det väl finnas en rätt stor marknad för piratplast till XR:en?

Ja, jag tror det.. :) Är det Acerbisplast eller?
Här verkar det finnas www.mwracing.net

Raiker

...
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
KX250 CR500
Ufo och Acerbis har iaf. Vet ej vilka svenska återförsäljare dom har, som säljer till XR.

djcliff

DJ
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Endast en PitPro... med den skall snart få en storebror
TERMINATOR skrev:
orginal plasten till min tt 600 va ganska billig och det fanns ingen piratplast till den, min bakskärm kostade 195 kr sidopaneler 400 för båda sidorna
"Man får vad man betalar för"
Köpte helt ny plast till min TTR '01 (blå) knappt 2000 kr för all plast, dekaler och sadelöverdrag, och blev väldigt besviken.
Pisskvalité
Dålig passform. Fick byta bakdelen, och den nya jag fick passade knappt den heller..
Kan ju vara anledningen till att den var billig...

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650HRC SM CR500
motardnisse skrev:
Det var väl ok priser för en Honda: Honda XR650R UFO replacement side panels..£69.95

Men fortfarande, finns det något märke som verkligen har billigare plast än KTM orig???

Men begrip
Piratplast till XR650 betingar ungefär samma pris som pirat/orig till ktm.
För femtielfte gången. Greenbiker i spanien säljer ufo. 132Eur + 20 för frakt hem till dörren. All plast utom tank o lyskåpa.

Det är dock inte på långa vägar samma kvalitet som original, piratplasten är mer som ktm's i utförandet.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Per skrev:
Men begrip
Piratplast till XR650 betingar ungefär samma pris som pirat/orig till ktm.
För femtielfte gången. Greenbiker i spanien säljer ufo. 132Eur + 20 för frakt hem till dörren. All plast utom tank o lyskåpa.

Det är dock inte på långa vägar samma kvalitet som original, piratplasten är mer som ktm's i utförandet.

Men varför gnällar alla på att deras plast till XR650 är så jävla dyr då! :va

Ok, så Hondas orig plast klarar av en marksyning bättre än KTM orig??, nja jag tror det är lika och KTM orig är fortfarande billigare än Hondas orig :hihi

sgtpepper

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
motardnisse skrev:
Men varför gnällar alla på att deras plast till XR650 är så jävla dyr då! :va

Ok, så Hondas orig plast klarar av en marksyning bättre än KTM orig??, nja jag tror det är lika och KTM orig är fortfarande billigare än Hondas orig :hihi
Ja, det går ju inte att komma ifrån att KTM håller en hyffsad prisnivå på sin orginalplast och Honda håller en helt jävla sinnessjukt idiotiskt hög prisnivå :).

Kollade för skojs skull vad kylarvingarna kostade orginal, ca 750 kr exkl moms, styck... Man sliter sitt hår :). Ett lyktglas kostade också runt 1000 spänn orginal. :huvet

Per:
Har Greenbiker lagt av eller? Deras sajt är inte uppe och snurrar (www.greenbiker.com).

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650HRC SM CR500
sgtpepper skrev:
Ja, det går ju inte att komma ifrån att KTM håller en hyffsad prisnivå på sin orginalplast och Honda håller en helt jävla sinnessjukt idiotiskt hög prisnivå :).

Kollade för skojs skull vad kylarvingarna kostade orginal, ca 750 kr exkl moms, styck... Man sliter sitt hår :). Ett lyktglas kostade också runt 1000 spänn orginal. :huvet

Det är skillnad på plast och plast.
Original kan man böja bryta bända och dra i utan att det blir minsta märke.
Prova tex. rulla upp framskärmen in under hjulet, funkar alldeles utmärkt.
Det funkar inte alls med pirat - då står man där med halva skärmen i näven.

Används hojen bara på asfalt soliga dagar kanske det inte spelar roll,
åks det i skog o mark gör det mer skillnad där det finns kvistar pinnar o bråte som gärna vill fastna på egendomliga ställen.

----------
Det var något år sedan jag sist handlade av Greenbiker, tror jag bara ringde dem då

Last edited:

sgtpepper

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Per skrev:
Det är skillnad på plast och plast.
Original kan man böja bryta bända och dra i utan att det blir minsta märke.
Prova tex. rulla upp framskärmen in under hjulet, funkar alldeles utmärkt.
Det funkar inte alls med pirat - då står man där med halva skärmen i näven.
Jo, men det är fortfarande sinnessjuka priser, även om man kan böja plasten in-och-ut.

Används hojen bara på asfalt soliga dagar kanske det inte spelar roll,
åks det i skog o mark gör det mer skillnad där det finns kvistar pinnar o bråte som gärna vill fastna på egendomliga ställen.
Jag kör så lite asfalt som det bara är möjligt och det är ju just det som gör priserna så sjuka, XR:en är ju en hoj som ska användas i skog och på grus och därför borde plasten räknas som slitdetaljer precis som bromsbelägg och drivpaket, till en sådan offroad/endurohoj ska man inte behöva pröjsa 2000 för två nya kylarvingar, eller 1000 spänn för ett lyktglas som enkelt skjuts sönder av grusprojektiler från polarens nykrängda MT21:a.

Nåväl, det spelar inte så stor roll, jag har inget behov av ny plast i dagsläget, tänkte mest kolla vad som fanns på marknaden vid eventuella framtida behov.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...