Försäkringsbolag och deras personförsäkringar ha ha ... De gäller inte när det verkligen händer en olycka.En god vän stod på huvudet en dag och slog sig så illa så att hon blev hospitaliserad en vecka med ett sönderslaget ansikte.Fick inte en krona för detta av Trygg Hansa för denna form av skada när det krävdes en särskild sorts olycksfallsförsäkring för att få ut någon form av ersättning från detta bolag.Med andra ord så hade hon behövt två olika personförsäkringar för att få ut denna ersättning hos Trygg Hansa.RENA BLUFFEN OCH INGET ANNAT.
Min egen välvårdade bil blev i somras påkörd av en smitare och var totalt demolerad vilket flera kunnat läsa om på SH.Försäkringsbolaget IF djävlades direkt och vägrade betala ut ersättning när de verkade tro att jag själv orskakat denna skada.Det skulle enligt IF ta en lång tid för att få ut ersättning om jag överhuvudtaget fick det när målet skulle löpa genom fyra olika instanser.IF var så djävla korkade trots en polisrapport att när smitaren inte kunnat hittas så var det svårt att få ersättning som sagt var.Talade med en apa på IF som verkade bete sig som om bolagets pengar var hennes egna.Hon fick väl provision efteråt för att hon lyckats stoppa min ersättning.Fixade skadorna själv och idag är bilen som innan denna smitning men det tod tid och jag fick själv betala.
Det är så djävla bra när man väl ska teckna en försäkring men när något verkligen händer då är det helt andra tongångar.Så dessa försäkringsbolag är rena kriminella organisationer och inget annat.Fy fan rent ut sagt.
Har du pengar.Förvara dessa själv.Är du rädd om dina föremål.Vakta dom själv.Blir du sjuk, skyll dig själv.För så fungerar det bland försäkringsbolagen i Sverige idag som säger en sak och gör en annan.