lilltryne skrev:Upptäckte att det fanns väääääldigt lite plats under sadeln på min nyköpta monster, hur har ni andra gjort med ev verktygssats och lås?
kiko skrev:Jag har ett ABUS bromskivelås till min av "Äggmodellen".
Det finns en orginal fästbygel till de låsen som jag monterat under bakdelen på hojen, undersidan av bakramen mot bakhjulet. Enkelt å komma åt låset å sätta dit det när man inte använder det, nackdelen är väl att det blir lite skitigt när man kört en del
De orginalverktyg som kommer med hojen har jag i det minimala facket under sadeln där det finns en gummistrap för å fästa dem.
Behöver du få med dig mer verktyg än så?
Ducster900 skrev:Jag har fräst ett eget fäste till mitt skivbromslås, se bild:
Det kräver ju att man har tillgång till maskiner, men resultatet blir ganska bra.
Skönt är det ju oxå att slippa ha låset i magväskan eller ryggsäck.
Ducster900 skrev:Jag har fräst ett eget fäste till mitt skivbromslås, se bild:
Det kräver ju att man har tillgång till maskiner, men resultatet blir ganska bra.
Skönt är det ju oxå att slippa ha låset i magväskan eller ryggsäck.
-dB_mike skrev:får man fråga vad den oranga slangen är till för?
lilltryne skrev:Vill du fräsa ett till?
ganska ovanlig dragning bara.Ducster900 skrev:Tändkablar, tyckte att originalen såg trista ut, dom var ganska styva och "behövde" bytas...framgår kanske bättre här:
Står ju en varningstext att man INTE ska sätta låset direkt på ramen med hjälp av påsen, den kan väl ramla av rätt lätt... Du har haft det så länge utan att den ramlat av?Teinvall skrev:Jag har mitt lås i den lilla påsen man får till abus extreme och den har jag satt runt ramen under bakskärmen. Går bara att ta av påsen om man tar av sadeln mende går att få låset i och ur påsen utan problem.
Låter ju bra! Ska nog vandra ner till yamaha o köpa ett o testa, var ju inte dyrt.mgrant skrev:Jag köpte ett standarsfäste allá Abus och skruvade fast i handtagen baktill vid sadeln. Funkar skitbra, låset syns knapt när man har enkelkuttsen på och det är lätt att komma åt, kan rekomenderas. Kostar typ 150:-
lilltryne skrev:Står ju en varningstext att man INTE ska sätta låset direkt på ramen med hjälp av påsen, den kan väl ramla av rätt lätt... Du har haft det så länge utan att den ramlat av?
När man stänger sadeln, visst ska piggarna där framme vara under "ramen"? Så sadeln sitter fast dels under dem o dels där bak där det klickar? Jag har ett helvete att få piggarna under ramen, helt omöjligt!
Den är rätt bra o ha under sadeln om den får plats, då håller den låset på plats o riskerar inte att trilla ur...Teinvall skrev:Man kan ju undra vad man ska ha påsen till om man inte kan sätta den på ramen. Ha mynt i o spänna den i bältet hade ju inte varit så jätte snyggt kanske
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|