Vart hittar jag reservdelar till ett Beringer-ok?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har tydligen lyckats tappa bort en o-ring som ska sitta mellan ok-halvorna och därmed så läcker oket som ett såll när jag ska lufta systemet...
Min handlare visste inte vart jag kunde få tag på detta, lite tråkigt då det hade varit enklast för mig.
Det är ett beringer-ok från en ktm om det hjälper, men jag antar att det är samma sorts o-ringar i de flesta av oken.
Det vore kanon om det gick att få tag på över disk men via post funkar också men då kan jag inte köra i helgen :död

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Clas Ohlson, Biltema, Mekonomen och liknande affärer säljer set med o-ringar. Köp ett sortiment så har du några i reserv. :tummenupp

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce å Verte
Vilken KTM/Husaberg handlare som helst ska kunna ta hem det eftersom det är orginalmonterat/orginaltillbehör. Ej säker på packning mellan halvorna men kolvar/o-ringar etc. finns som renoveringssats med ktm-beställningsnummer, jag beställde en sådan av Olle Ollson i somras utan strul.

Annars e tex. Jack Lilley Racing i UK stora på Beringer å kan ta hem det mesta.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Så husaberg kör med beriinger original också? Då borde min handlare kunna ta hem det då han tar hem alla andra husa-prylar åt mig :va

Jag är mycket tveksam till att det fungerar med en oring från biltema och dessutom så kan jag ju inte ha såna prylar på hojen :rolleyes:
Jag ringer sunbike och ser vad de säger.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Dee_cati skrev:
Så husaberg kör med beriinger original också? Då borde min handlare kunna ta hem det då han tar hem alla andra husa-prylar åt mig :va

Jag är mycket tveksam till att det fungerar med en oring från biltema och dessutom så kan jag ju inte ha såna prylar på hojen :rolleyes:
Jag ringer sunbike och ser vad de säger.

momentum dom kan hjälpa dej

Skeebum

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha WRF250 -07
Hör av dig om du får ihop den tills helgen. Jag följer gärna med och åker lite. Är det grusgropen som gäller?

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce å Verte
Dee_cati skrev:

Husaberg kör ju med Beringer orginal på FS modellerna och har så gjort sen -01 eller vad det kan vara? De har väl gjort det längre än KTM, som hade dessa som orginaltillbehör de först åren om jag inte finns fel, så JA din handlare bör kunna ta hem det enkelt om det är en vettig handlare förstås ;)

Jag har iåförsig inte plockat isär halvorna på mina ok så jag vet ej exakt vilka bitar du behöver men jag vet att kolvar/o-ringar finns som orginalreservdel med KTM-nummer. Vore förvånande om det ej finns reservpackningar till resten av oket, det kommer iåförsig några extra o-ringar med i kolvkitet så det e kanske dem? Vad e det för storlek på dem?

Jag har ett renoveringskit liggade hemma (-1 kolv och o-ring) som kanske innehåller det du behöver?
De säljer en hel del Husaberg 6-kolvsok på Ebay annars om du inte får nån ordning på grejerna ;)

Skeebum

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha WRF250 -07
Om det är likandan som på min så heter den 546.13.205.000 (REPAIR KIT 28MM 7339), kostar 91.74:- på Karlströms Mc. Dom har 8 st satser hemma.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag var iväg till hydralik-experterna här i stan och fick en påse med o-ringer men ingen av dem ville fungera :(
Sen ringde jag upp Sunbike igen som lovade att kolla detta under dagen och de hade några på hyllan! Så han skulle stoppa dem i ett kuvert och skicka dem till mig så nästa vecka är det grönt.
Ingen körning i helgen dock, och detta var till motardprylarna och med tanke på att det är halv-is på gatorna så hade deet inte blivit så mycket kört ändå.
Ska iaf se om jag kan få ihop nåt så jag kan köra med beringer-kitet på 21"-arna så det bettar lite bättre på isen.

Tack för hjälpen!

joker78

återuppstod
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Suzuki Bandit 650 -05, gsxr750 -96
Dee_cati skrev:
Ska iaf se om jag kan få ihop nåt så jag kan köra med beringer-kitet på 21"-arna så det bettar lite bättre på isen.

Berätta hur det går. Jag är i samma sitts och skulle oxå vilja köra med stora skivan på 21"arna.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA