Vart köpa öronproppar i Sthlm?

Ivan

Rock on!
Gick med
21 Jul 2010
Hoj
Orange.
Noizezz öronproppar.. Vet ni nån butik i sthlm där dom går att köpa?
Jodå Miss A. De går att köpa på flera ställen i Stockholm till dubbla priset jämfört med eBay :) Google är din vän, men låt mig hjälpa :Bugar

http://www.bellman.se/skydd/karta.html visar alla återförsäljare av Noizezz. Om det bara är att knata in i butik eller om du måste beställa i förväg lämnar jag till dig. Ring vettja.

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Hoj
Tuono
Noizezz var ju riktigt billiga, tack för tipset! Ni som kör med Noizezz, vilken dB-modell kör ni? Jag vill ju ha så lite dämpning som möjligt. 17dB-modellen verkar intressant.

Jag avskyr proppar, är ju som att köra med ögonbindel. Tappar totalt känslan. Sedan jag börjat köra med mx-hjälm och mx-glasögon så har dock ljudvolymen hamnat på väldigt osunda nivåer. När man inte hör sig själv skrika i hjälmen är det kanske dags att göra något åt det :glömdet

Jag kör på 30 db modellen, det är en motorcykel på förpackningen :)

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Fick hem Noizezz 17dB-modellen i veckan. 20£ inkl frakt. Återkommer med omdöme efter körning. Rätt fiffig konstruktion. Samma "grundproppar", bara filter/insats i dem man byter.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag körde med orangea modellen i helgen som var. Borås.

Jag tycker att det hade kunnat få dämpat mer. Så högsta dämpningen skulle jag rekommendera att köpa.

Till gatåkning kanske det räcker dock.

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Hoj
MT-09 Tracer
Noizezz == crap för min del, inte ens XL dämpande ett skit. En audionom kollade på dem och det var visst så att mina hörselgångar var för raka. Där fick man för att man gick på att man skulle få det optimalt med fyra olika storlekar att välja mellan.. Pluggerz däremot (julgranstyp) verkar "passa alla".

350 spänn i sjön och en erfarenhet rikare.

Xtream

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
Kawasaki Z1000 -10
Kör med Alpine hearing protection (gul) och är riktigt nöjd, köpte dom på DinMC kommer inte ihåg vad dom kostade, men eftersom det är silicon så är dom bara att tvätta om du nu mot förmodan inte petar öronen.

Accelerator

Intresserad
Gick med
24 Jul 2010
Hoj
08, Klonkasaki, Versys
http://oronpropp.se/ är ett bra ställe att titta på. De har väldigt mycket. Pluggerz Road funkar bra på mig. Man hör head-settet men inte turbulensen. Kan snacka i telefon i 110.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring