vart köpa Castrol TTS?

Nilsson_

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Letar sjysst R6, Aprilia Rs125 02:a, Pb900 05:a och en Suzuki RM50 79:a
Har varit runt på lite olika mackar nu men inte hittat någon som säljer Castrol. Vart ska jag leta? Kanske på mekonomen eller?

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Köp inte den oljan. Handla på Preem i Åkersberga, Texaco olja för 89:- Helsyntet. Det är ett lika bra alternativ som Castrol oljan + att den är billigare.

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Biffer
-"Köp inte den oljan. Handla på Preem i Åkersberga, Texaco olja för 89:- Helsyntet. Det är ett lika bra alternativ som Castrol oljan + att den är billigare"

är det helt säkert? jag tänkte att jag skulle skämma bort cykeln igår och köppte en Castrol TTS ultra racing 1l. (tror att den hette så) för 151kr och personalen sa
-Det är nödvändigt ibland för tvåtakts motorerna att få en olja ibland som smörjer upp systemet ordentligt men annars till vardags så går det bra med nästan vad som hällst..
Kan det vara möjligt :va

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
detta kan stämma till den del, det är itne bra att byta olja, varje slags olja sliter på ett speciellt sät på motorn, helsyntetisk sliter på lagerna (i mina fall) och halvsyntestisk sliter på något annat som jag itne märk (än) , mitt råd : kör på halvsyntet, men köp en som e halvdyr, o skifta inte mellan olika oljor :tummenupp

Ichnoz

Jag har galna kossor i datorn...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
.::**::.
Biifer skrev:
Köp inte den oljan. Handla på Preem i Åkersberga, Texaco olja för 89:- Helsyntet. Det är ett lika bra alternativ som Castrol oljan + att den är billigare.

Jag har några pavvor kvar av Castrol TTS, de köpte jag för 97kr styck...
Då är valet helt klart då jag fortfarande tror att Castrol TTS är bättre än den där Texaco Oljan, och ja, jag har testat den också...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln