Gottis
West Coast Xtremes
FUBAR skrev:Såna har jag, gav 25€ från louis.de.
hela är väl inte i titan va gnistrar dom mycket lr menar det måste ju va stenhårt att skrapa med dom
![Party :yoparty :yoparty](/img/smilies/nya/yoparty.gif)
FUBAR skrev:Såna har jag, gav 25€ från louis.de.
R2 skrev:fanken trycker ni ner knät eller, mina puckar håller minst ett år
och då kör jag endurance=många timmar i sadeln
ThomasN skrev:Läste någon tråd om att limma o grejja med IKEA skärbrädorKanske lite värmelim från limpistol och nån form av plugg som man fäster igenom skärbräda +
www.ikea.se/skärbrädorMacke skrev:Har letat runt lite på forumet, men hittar inget bra...
Vart köper man bra och billiga (framför allt) knäpuckar?![]()
Ett par orginal till mitt Alpinestars ställ kostar ju för f_n 600 spänn nästan...![]()
Se så, upp med tips nu...![]()
fan nån som han förejorpes skrev:IKEA racing... 2 stora skärbrädor för 29 kronor. Räcker till 8 puckar... GoAhead, Ikea rockar.
Dra långa skruvar genom (3 st räcker), ev skär skåra i dom om pucken e snedsliten...
/PuckMeistro)
jorpes skrev:IKEA racing... 2 stora skärbrädor för 29 kronor. Räcker till 8 puckar... GoAhead, Ikea rockar.
Dra långa skruvar genom (3 st räcker), ev skär skåra i dom om pucken e snedsliten...
/PuckMeistro)
Slappa skrev:Helt enligt regelboken, är säkert godkänt att köra med![]()
Lime skrev:Ja, faktiskt. Bara man inte lämnar saker efter sig på banan. Om de bara slipper igenom besiktningen så är det okej.
Men... skippa gärna titan/magnesium/skrot-puckar på allmänhetens åkning. Orsaken är att vi som är banfunktionärer går väldigt mycket på ljud. Ljudet av en, eller i vissa fall flera, skrotskruvade knäpuckar som går i backen får en att hoppa högt. Det låter likadant som en hoj som kommer farande över asfalten...
Varför har jag känslan av att jag sagt detta förut?
Är dom helt i titan?Rasorblade skrev:Vanucci knäpuckar helt i titan från www.bikeshop.se endast 355:-
Lime skrev:Varför har jag känslan av att jag sagt detta förut?
Victor skrev:Säkert för att ni funkisar låter som pappegojjor om detdär.
Jag tror inte att ni förstått hur tufft alla gatmuppar (inklusive mig själv) tycker det är med lite tomtebloss.
Iofs ser man det inte men man kan ju föreställa sig hur häftigt det ser ut. Dessutom bevisar det ju hur bra man är på att knäskrapa.
Dessa puckar köpte jag på bikeshop.se, han sa att dom skulle vara titan, dom är i plast, lackade i titanfärg, har inte fått tag på karln än, men är inte så glad då dessa ficks till bättre pris för att han strulat med ett annat köp, och jag sa uttryckligen "är det titan?" annars är det inte intressant..Rasorblade skrev:Vanucci knäpuckar helt i titan från www.bikeshop.se endast 355:-
Hultan skrev:Dessa puckar köpte jag på bikeshop.se, han sa att dom skulle vara titan, dom är i plast, lackade i titanfärg, har inte fått tag på karln än, men är inte så glad då dessa ficks till bättre pris för att han strulat med ett annat köp, och jag sa uttryckligen "är det titan?" annars är det inte intressant..
Det visar sig vara plast...![]()
Gnistrar vanliga skruv? Varför används vanligtvis titan då? Det är ju mycket dyrare?P@trik skrev:Skruva in lite skruv i dom då, kommer gnistra som satan.
Hultan skrev:Gnistrar vanliga skruv? Varför används vanligtvis titan då? Det är ju mycket dyrare?
Det är ju inte poängen iofs, det handlar om kundvården, är inte nöjd, köper man en titanpuck skall man få det tycker jag.
Japp får väl göra det! Men ang. att inte orka ta i tu med det, jag kommer ta i tu med det..P@trik skrev:Vet faktiskt inte om det kommer gnistra men testa,annars titan skruv.
Håller med dig, beställde faktiskt själv ifrån samma firma förra året och råkade ut för samma sak.
Dålig ja, men orkade inte tjafsa.
Ska fixa titanpuckar senare i år för lite mörkerfilmning, kan bli tufft.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |