Vart köpa knäpuckar?

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
FUBAR skrev:
Såna har jag, gav 25€ från louis.de.

hela är väl inte i titan va gnistrar dom mycket lr menar det måste ju va stenhårt att skrapa med dom :yoparty

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
R2 skrev:
fanken trycker ni ner knät eller, mina puckar håller minst ett år
och då kör jag endurance=många timmar i sadeln

Jag slet mina puckar som fan när jag åkte gata och allmänhetens åkning, då var man tvungen att skrapa precis hela tiden och överallt för att det såg fränt ut. Sen när jag började åka RR så insåg jag att puckarna kostade pengar och inte så lite heller, så nu försöker jag hålla upp knät i kurvorna och de håller bra som fan! :lol

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Hoj
R1 -08
ThomasN skrev:
Läste någon tråd om att limma o grejja med IKEA skärbrädor :) Kanske lite värmelim från limpistol och nån form av plugg som man fäster igenom skärbräda +

IKEA racing... 2 stora skärbrädor för 29 kronor. Räcker till 8 puckar... GoAhead, Ikea rockar.

Dra långa skruvar genom (3 st räcker), ev skär skåra i dom om pucken e snedsliten...

/PuckMeistro :))

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
jorpes skrev:
IKEA racing... 2 stora skärbrädor för 29 kronor. Räcker till 8 puckar... GoAhead, Ikea rockar.

Dra långa skruvar genom (3 st räcker), ev skär skåra i dom om pucken e snedsliten...

fan nån som han före :huvet

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
jorpes skrev:

Helt enligt regelboken, är säkert godkänt att köra med :D

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Slappa skrev:
Helt enligt regelboken, är säkert godkänt att köra med :D

Ja, faktiskt. Bara man inte lämnar saker efter sig på banan. Om de bara slipper igenom besiktningen så är det okej.

Men... skippa gärna titan/magnesium/skrot-puckar på allmänhetens åkning. Orsaken är att vi som är banfunktionärer går väldigt mycket på ljud. Ljudet av en, eller i vissa fall flera, skrotskruvade knäpuckar som går i backen får en att hoppa högt. Det låter likadant som en hoj som kommer farande över asfalten...

Varför har jag känslan av att jag sagt detta förut?

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Lime skrev:
Ja, faktiskt. Bara man inte lämnar saker efter sig på banan. Om de bara slipper igenom besiktningen så är det okej.

Men... skippa gärna titan/magnesium/skrot-puckar på allmänhetens åkning. Orsaken är att vi som är banfunktionärer går väldigt mycket på ljud. Ljudet av en, eller i vissa fall flera, skrotskruvade knäpuckar som går i backen får en att hoppa högt. Det låter likadant som en hoj som kommer farande över asfalten...

Haha o jag som trodde de var full ironi som gällde :D

Har aldrig hört hur de låter när såna skrapas, shit jag som precis sitter o ska beställa ett par gnisterpuckar :gnissla

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Lime skrev:

Säkert för att ni funkisar låter som pappegojjor om detdär.
Jag tror inte att ni förstått hur tufft alla gatmuppar (inklusive mig själv) tycker det är med lite tomtebloss.
Iofs ser man det inte men man kan ju föreställa sig hur häftigt det ser ut. Dessutom bevisar det ju hur bra man är på att knäskrapa.

ozow

Medlem..
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Yamaha FZR 600-91
Halvarsons knäpuckar går på 145:- på AVA, tycker jag var billigt i alla fal.

Lill Kwak

Team Polkagris!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Yamaha r6 & kinaskrot
Din lokala mc butik...de har oftast flera olika sorter och priser..bara att fråga personalen i butik så ska de nog kunna hjälpa dig.

Lycka till!!

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Victor skrev:
Säkert för att ni funkisar låter som pappegojjor om detdär.
Jag tror inte att ni förstått hur tufft alla gatmuppar (inklusive mig själv) tycker det är med lite tomtebloss.
Iofs ser man det inte men man kan ju föreställa sig hur häftigt det ser ut. Dessutom bevisar det ju hur bra man är på att knäskrapa.

Jo... jag måste faktiskt hålla med om att effekten när man står och tittar på är ganska kul... Och det håller ju adrenalinnivån uppe när man står vid banan...

Snart är det BikeWeek...

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Rasorblade skrev:
Vanucci knäpuckar helt i titan från www.bikeshop.se endast 355:-
Dessa puckar köpte jag på bikeshop.se, han sa att dom skulle vara titan, dom är i plast, lackade i titanfärg, har inte fått tag på karln än, men är inte så glad då dessa ficks till bättre pris för att han strulat med ett annat köp, och jag sa uttryckligen "är det titan?" annars är det inte intressant..

Det visar sig vara plast... :mad:

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Hultan skrev:
Dessa puckar köpte jag på bikeshop.se, han sa att dom skulle vara titan, dom är i plast, lackade i titanfärg, har inte fått tag på karln än, men är inte så glad då dessa ficks till bättre pris för att han strulat med ett annat köp, och jag sa uttryckligen "är det titan?" annars är det inte intressant..

Det visar sig vara plast... :mad:

Skruva in lite skruv i dom då, kommer gnistra som satan.

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
P@trik skrev:
Skruva in lite skruv i dom då, kommer gnistra som satan.
Gnistrar vanliga skruv? Varför används vanligtvis titan då? Det är ju mycket dyrare?

Det är ju inte poängen iofs, det handlar om kundvården, är inte nöjd, köper man en titanpuck skall man få det tycker jag.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Hultan skrev:
Gnistrar vanliga skruv? Varför används vanligtvis titan då? Det är ju mycket dyrare?

Det är ju inte poängen iofs, det handlar om kundvården, är inte nöjd, köper man en titanpuck skall man få det tycker jag.

Vet faktiskt inte om det kommer gnistra men testa,annars titan skruv.

Håller med dig, beställde faktiskt själv ifrån samma firma förra året och råkade ut för samma sak.

Dålig ja, men orkade inte tjafsa.
Ska fixa titanpuckar senare i år för lite mörkerfilmning, kan bli tufft.

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
P@trik skrev:
Vet faktiskt inte om det kommer gnistra men testa,annars titan skruv.

Håller med dig, beställde faktiskt själv ifrån samma firma förra året och råkade ut för samma sak.

Dålig ja, men orkade inte tjafsa.
Ska fixa titanpuckar senare i år för lite mörkerfilmning, kan bli tufft.
Japp får väl göra det! Men ang. att inte orka ta i tu med det, jag kommer ta i tu med det..
Detta är andra strulet som hänt mig i ett och samma köp kan man säga, rätt skall vara rätt!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy