Vart köper jag värsting-ficklampa?

Beffe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Hej!

Vad har den samlade panelen att säga om Maglite:s LED-lampor? Funderar lite på en Mini LED. Kvalitè, ljusstyrka etc?

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Terräng-butiken och i stort sett alla andra butiker i Sverige är ju hutlöst dyra! Jag beställde 3st ficklampor från Usa alldeles nyss, får se vad det är för grejjer när de anländer. Det blev 2st 9-leds lampor som drivs av 3 AAA-batterier samt en lite större som krävde någon annan form av batterier, det har jag redan glömt bort.

Men som ni säger så är det kanske svårt att hitta riktiga värstingar med uppladdningsbara batterier :(
Jag hittade även hållare samt lampa till kikarsikte, får bli en present till styvfar så han ser vildsvinen i mörkret :)

Men bra tips mottages fortfarande, jag skulle gärna hitta en vettig xenonlampa som inte är alltför tung...

Edit/ Det är visst den här som många poliser använder sig av, de måste ju gå att hitta i staterna för billigare penning? http://www.blocket.se/vi/19578914.htm?ca=11_s

lampor som allt annat är lite beroende på vad du skll ha dem till.
skall du ha något litet som lyser bra för att se när du meckar ?
skall du ha något för att gå ut med hunden ?
skall du ha för att filma ?
massor med olika lampor förolika syften.
vill du ha en som fungerar på land men är grymm och samtidigt liten och fungerar under vattnet kolla in dyklampor med HID teknik, dock är de INTE speciellt slagtåliga.
halcyon explorer eller agir lugh, metalsub är en annan tillverkare med bra grejer.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Värstingficklampa?:va

Bifogat

• about_Fleshlight1.jpg
    about_Fleshlight1.jpg
    13.5 KB · Visningar: 1,108

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Kolla gärna in "Inova", samma kvalite & lika bra som SureFire. Inova´n är stilren, den ser inte ut som ett lasersvärd från Star Wars (surefire) + att Inova är betydligt billigare.

Kolla in T serien 1/2/3, kör själv med T3 150 lumen & 76 meter räckvidd, dom flesta ur Inova serien är rätt bra att lysa med

Kolla mer här, dom har ett litet utbud på "addnature"

http://www.addnature.com/dept.asp?dept_id=11166

För fullt utbud kolla deras hemsida
http://www.inovalight.com

Martin_08

Vad fan är Zatzy?
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Yamaha R6
Dee_cati skrev:
Och är det någon som vet vad polisens lampor heter?

De flesta konstaplarna i min umgängeskrets använder Streamlight Scorpion...
Har en själv och jag är nöjd. Liten och lyser duktigt bra.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...