vart köper ni däck

abborro

abborro
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
gsx-r600
hallåj, vart köper ni era däck? jag ska ta licensen nu i maj och ska börja köra lite mer regelbundet på bana, så jag klommer att behöva att köpa däck lite då och då kan jag tänka mig.
för tillfället så har jag metzler racetec k2.

Bra pris sökes :D

Gruztager

snabbare än min egen skugga
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Yamaha R1
hallåj, vart köper ni era däck? jag ska ta licensen nu i maj och ska börja köra lite mer regelbundet på bana, så jag klommer att behöva att köpa däck lite då och då kan jag tänka mig.
för tillfället så har jag metzler racetec k2.

Bra pris sökes :D

jag har ett michelin pilot 190 55 17 (tror jag) . beg och lite platt men helt ok för bana om man inte är petig. :)

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Jag har handlat mest på mynetmoto.com. Jag har även köpt några michelin på hojdack.com, och några pirelli av greven på grevensmcdelar.com.

ZtiffMensken

Buwzaberget :) En berg kul att bestiga.
Gick med
31 May 2009
Hoj
Husaberg 650:: Husqvarna 250 06 Saknaden är stor efter duccen :(
mcdackonline.com så klart

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
..

Är dem nåt att ha överhuvudtaget, Har inte hört nåt posetivt.

Shinko 003 ser precis likandant ut som när dom hette Yokohama 003. Då (1998) fick dom hyffsat ok betyg av engelsk press.

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Shinko 003 ser precis likandant ut som när dom hette Yokohama 003. Då (1998) fick dom hyffsat ok betyg av engelsk press.

Känns som man kommit en bit i utvecklingen av däck på 11 år så vi får hoppas att dom blivit bättre än då IAF =)
Lite sugen på att testa Shinko faktiskt, men man blir lite avskräckt av namnet och att det är så billigt, får man det man betalar för?

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
vad jag vet så sker tillverkningen i korea men kunskaper och utveckling köps in från japan.

Känns som man kommit en bit i utvecklingen av däck på 11 år så vi får hoppas att dom blivit bättre än då IAF =)
Lite sugen på att testa Shinko faktiskt, men man blir lite avskräckt av namnet och att det är så billigt, får man det man betalar för?

du ska nog inte hänga upp dig så mycket på namnet. Maxxis kommer ju från taiwan. X:en gör inte däcken bättre eller att namnet låter fräckare

Hittade recensionen från hayabusa.nu. det är shinko stealth 003 som testas

Är det någon som vill att jag tar bort den så säg till
-------------------------------------------------
Hej alla!

Har testat dessa nu i över 300 mil och är jävligt nöjd med dom!

Har en -07:a med Mcx400 313 kusar på hjulet vid 9000rpm och det går ändå att kräma på bra ur kurvorna!
Dom blir sådär härligt ruggade på sidorna och varma o goa med lite inspirerad landsvägskörning även idag när det inte är jättevarmt ute.
Brukar åka med en Gixxer 1000 -08 (172rwhp) som kör iallafall 1:50 tider på A-torp och han kan glömma att hänga på UR kurvorna, inbromsningen och halva kurvan knappar han in men när Busen satt sig och man ser utgången ur kurvan så jävlar
Får jag dessutom uppgraderat orginalbromsarna till nåt som funkar...
Nu ska jag inte bli för styv i korken men det känns verkligen som man kan lita på dom!

Har inte testat SHINKO:na i ösregn men med tanke på att jag höll mig på hjulen på Anderstorp när jag fick hela bakdäcket fullt i varm motorolja så hur dåligt kan det vara...

Formen på dom är ganska rund så man har bra grepp även rakt fram vilket märks på att även i farter uppåt 300 får man passa så inte nosen går till väders och så var det inte med road attack däcket jag hade innan.
Det slipade man bara ner när man försökte köra fort.

Behövde 10gram fram och 5gram bak vid balanseringen.

Kostade 2093:- Postförskott inkl.frakt 12kg och det tog 2 dagar att få dom till Konsum.

Det blir SHINKO i fortsättningen!!

Ska köpa 180 däck (1345:) nu när bakdäcket börjar ta slut och se hur det känns.
Vill även testa "Ultrasoft" men det får bli när framdäcket är slut.
----------------------------------------------

Kul att läsa. jag är nöjd med shinko däcken och det är ju det som räknas

Last edited:

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Frågan är när 16.5 tum kommer att dyka upp på gatsporthojar ?

Ducati var ju så jäkla tröga att dom monterade ett 200/55-16 bak på Desmon, även nått snack om att 16.5 inte skulle tillåtas i Usa som gatdäck.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0