Vart köper ni er utrustning och tillbehör?

zidux

Ny medlem
Gick med
20 May 2014
Hoj
2011, Kawasaki ER6-N
Hej,

Tänkte fiska efter lite tips på var ni köper eran utrustning och tillbehör.
Har köpt från XLMoto och MCwebb, men jag tycker inte att priserna är speciellt bra.

Vilka siter köper ni prylar från och vilka butiker kan ni rekommendera i stockholm?

MVH
Zidux

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag har köpt mina kläder och hjälm på MC varuhuset i Stockholm. förvisso är det kanske lite dyrare än en del nätbutiker men jag tycker att det är värt lite att få bra hjälp att välja storlekar och olika alternativ på kläder och hjälmar. Det är det ju rätt dåligt med på siterna.

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Hoj
Tuono
Mc varuhuset har alltid vart trevliga, annars brukar jag köpa från fc-moto om man vet storlek osv..

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Där det jag vill ha är billigast. Finns en uppsjö av europeiska nätbutiker med förmånliga priser och förmånlig service. Småsaker beställer jag från USA som värdet är lågt, så man slipper tull/moms.

Helmetcity.co.uk är nog favoriten.

Andra jag handlar från:
Adventure-Spec
fcmoto.de
louis.de
Racevisors
Mordardinn
Oemcycle
Samt en drös olika säljare på Ebay.

Reservdelar handlas bland annat från davidsilverspares.co.uk, off-the-road.de mfl.

Aldrig haft något problem med betalning, leverans eller defekt vara.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Har vid upprepade tillfällen köpt kompletta utrustningar till mig såväl som till närstående på MC-Varuhuset. Väldigt trevlig butikschef, Olow vill jag minnas att han heter, och vid "storköp" så har jag kunna fått rabatt så det inte har pungslagit mig alltför mycket.

Lelles har minst en (Den killen som hjälpte mig sist) otroligt engagerad säljare och ett helt fantastiskt stort sortiment. Priserna är utifrån min åsikt varken bättre eller sämre än någon annan stans. Där har jag bara småhandlat litet och ibland tittat på redan nedsatta varor så prisförhandlingar har inte varit aktuellt.

Last edited:

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Hoj
Yamaha -R6 09
Då jag vill klämma å känna innan jag köper och uppskattar personlig service blir det mesta i butik främst Mc-varuhuset och lite hos lelles.

Sebastian_K

Nybörjare
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
1996, Honda XRV750, KTM 990 Adventure 2012
Har köpt på lite olika ställen Bike i Trollhättan och Lelles är nog de mest frekventa ställena.
Bike har väldigt bra service när man kommer till butiken tycker jag.

Håller mina köp inom Sveriges gränser då jag vill att vi ska behålla jobben/skatteintäkter etc i Sverige.

Last edited:

Krokmark

Ny medlem
Gick med
4 May 2014
Hoj
Suzuki GS 1100 G -84
Xlmoto.se, Bike Trollhättan och MC-Depån...
Tittar först på Xlmoto då jag tycker de har hyfsade priser och Ok leveranstid.
Deras kundtjänst är helt suverän och väldigt snabba att svara och hjälpa till.
Har sneglat på louis.de men inte beställt än.
Någon som vet ungefärligt fraktpris på små paket, under 1 kg, från louis.de?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ebay, XLmoto, Lelles, Bike trollhättan, Nilssons MC, Handelsboden, osv...
Finns det till vettiga priser har jag inga direkta problem med någon säljare.
Ebay brukar det inte helt sällan bli när jag letar delar eftersom att jag helst vill testa personlig utrustning själv då jag verkar ha en icketypisk kropp, och är lite petig med passform.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Mestadels MC Varuhuset i Stockholm. Dom är bra. Har köpt någon hjälm från helmetcity.co.uk och det funkade otroligt bra. Sen handlade vi lite prylar på Louis i Dresden i somras och dom var fantastiska. Alltid billigare att handla i Tyskland och jag kan definitivt kunna tänka mig att handla från Louis´s webshop men när jag är hemma åker jag generellt över till en butik och provar och klämmer lite helst av allt.

Last edited:

Kalle_kanel

.......
Gick med
3 Jun 2011
Hoj
Triumph Tiger 1050
Xlmoto.se, Bike Trollhättan och MC-Depån...
Tittar först på Xlmoto då jag tycker de har hyfsade priser och Ok leveranstid.
Deras kundtjänst är helt suverän och väldigt snabba att svara och hjälpa till.
Har sneglat på louis.de men inte beställt än.
Någon som vet ungefärligt fraktpris på små paket, under 1 kg, från louis.de?

Har för mig att det ligger på €7 cirkus. Har köpt lite prylar och verktyg från Louis.de Aldrig några problem, snabba leveranser. Dom är rätt flitiga med att maila ut div. rabattkoder som man kan nyttja.

Krokmark

Ny medlem
Gick med
4 May 2014
Hoj
Suzuki GS 1100 G -84
Har för mig att det ligger på €7 cirkus. Har köpt lite prylar och verktyg från Louis.de Aldrig några problem, snabba leveranser. Dom är rätt flitiga med att maila ut div. rabattkoder som man kan nyttja.

Låter bra...
MC-Depån tar ju ut en viss kostnad för hantering och frakt när man beställer av dom så det blir nog billigast att beställa direkt av Louis.

David

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Hoj
Honda VFR1200F
Mc varuhuset har alltid vart trevliga, annars brukar jag köpa från fc-moto om man vet storlek osv..

FC Moto har varit extremt långsamma de två senaste gångerna jag beställt. När jag beställde i mars hände ingenting innan jag frågade hur det gick efter en månad, nu senast fick jag vänta tre veckor på ett par saker de påstod att de hade i lager.

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Hoj
Tuono
sɐəɹpuɐ;6026506 skrev:
FC Moto har varit extremt långsamma de två senaste gångerna jag beställt. När jag beställde i mars hände ingenting innan jag frågade hur det gick efter en månad, nu senast fick jag vänta tre veckor på ett par saker de påstod att de hade i lager.

samma här, avbeställde en jacka som jag väntat på i en vecka. Men tidigare har de skickat sakerna samma dag som man beställt, de har väl mycket att göra. Vad vet jag?

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Hoj
Honda VFR1200F
samma här, avbeställde en jacka som jag väntat på i en vecka. Men tidigare har de skickat sakerna samma dag som man beställt, de har väl mycket att göra. Vad vet jag��

Det har de säkert, men de har inte heller någon koll på sin lagerstatus. Båda sakerna jag beställde nu senast fanns alltså i lager (och ska skickas inom 2-5 dagar). När jag hörde av mig efter en vecka var båda sakerna restade, därav väntetiden.

Jag kommer inte handla från FC Moto igen.

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
Handelsboden, Västberga i Sthlm

www.handelsboden.com

4moto är väl deras egna märke. Inte speciellt trendigt eller så men prisvärt och tillräckligt hög kvalité för mina behov.

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...