Självklart, t.ex. i hjulupphängningar i de bilar jag har skruvat på.Har du nå'nsin sett en varmförzinkad skruv på ett motorfordon?
Självklart, t.ex. i hjulupphängningar i de bilar jag har skruvat på.Har du nå'nsin sett en varmförzinkad skruv på ett motorfordon?
Är inte det mesta gulkromaterat? ...som iofs är gulfärgad zink.Självklart, t.ex. i hjulupphängningar i de bilar jag har skruvat på.
Det är nog det vanligaste ja. Lite billigare och mycket sämre än varmförzinkat, fast oftast good enough på delar som inte syns.Är inte det mesta gulkromaterat? ...som iofs är gulfärgad zink.
Självklart, t.ex. i hjulupphängningar i de bilar jag har skruvat på.
ZnNi (Zink/Nickel) kör vi på saker som går i lite jäklig miljö. Håller bra mycket bättre än rent "blankförzinkat".Har du nå'nsin sett en varmförzinkad skruv på ett motorfordon?
Absolut inte. Jag inbillar mig att jag vet mer än de flesta om skillnaden mellan elförzinkat och varmförzinkat, jag jobbar som konstruktör i ett företag med egen varmförzinkningsanläggning. Började här 1995...Jag tror du blandar ihop varmgalvat med elförzinkat.
Intressant tråd det här!Hej,
Denna skruvhuvud är lite rund inuti, tänkte byta ut den men vad heter den och var kan man köpa den?
Är till Kawasaki Er6-n 2006 ABS, vid fram däcket.
Tack på förhand
Absolut inte. Jag inbillar mig att jag vet mer än de flesta om skillnaden mellan elförzinkat och varmförzinkat, jag jobbar som konstruktör i ett företag med egen varmförzinkningsanläggning. Började här 1995...
Ska man varmförzinka tex skruvar med gängor ska man högtemperaturförzinka i ca 550°, då blir det tunnare skikt men gängorna ska fungera bättre. När man köper färdiga varmförzinkade skruvar är de undergängade, dvs själva skruven eller muttern är egentligen i fel storlek, men med ytbehandlingen på blir det korrekt. Vanlig varmförzinkning är ca 460°.Okej, själv har jag bara sommarjobbat i min ungdom på ett företag som tillverkade skruv som elförzinkades och de prylar jag lämnat in på varmförzinkning har inte haft några gängor kvar när jag fått prylarna tillbaka så jag har tvingats dra upp alla gängor med gängtapp.
Den som du passerar på vägen hem från jobbet.vart är järnaffären med noll i fraktkostnad?
Hos din närmaste Kawasakihandlare som säljer delar eller på nätet. Artnr 92151-1357 Dimension M10x40
Kostar ca 40 spänn . Kawasaki har väldigt bra katalog online just för att söka delar. https://parts.kawasaki.eu/
Menar du att t.ex. en 8.8 har "mjukare stål" än A2 eller A4 skruv?Sätt inte rostfritt i såna här detaljer bara utan mjukare stål som böjs hellre än att dom plötsligt går av ?
Besökte 'Harley-Davidson Probike' vid Smista i södra Stockholm, de hade inte i lagret men kunde beställa hem en sådan skruv.
Artikelnummer 92151-1357 dimension M10x40, insexnyckel på 6mm som passar in.
Kostar 29kr och 1 veckas leveranstid från Nederländerna sa de.
Tack för all hjälp till alla
Menar du att t.ex. en 8.8 har "mjukare stål" än A2 eller A4 skruv?
Rostfria skruvar har mycket lägre sträckgränser än stålbultar,
förutsatt att man inte lyckas hitta en 5.6, men dom är inte vanliga och används mest i applikationer där det blir väldigt varmt
Och TS kan leta efter MC6S som skruvtypen heter, åk förbi närmsta bilverkstad, verkstadsföretag eller liknande om inte bygghandeln har hemma.
Och så dra inte den där skruven så hårt! den är endast till att förhindra vridning av hjulaxeln, direkt den börjat klämma lite grann så räcker det.
Ska du montera HD-skruv på en Kawa? Är du helt galen? Det kommer bli fel nyans på förzinkningen!
De är Kawasaki återförsäljare, de beställde den från Kawasaki lagret i Nederländerna.
Och tumgänga kan göra att det blir svårt att skruva dit den.Det var då ändå för väl. Fel nyans är inte att leka med.
Möjligen kan det vara så att en och annan prioriterar det man själv får ut av att äga motorcykeln högre än upplevelsen för den som vill renovera den samma 20 år senare.För mig som håller på med Veteranmotorcyklar motorcyklar, är det väldigt irriterande när någon bytt ut skruvar.
Och varit i elsystemet och klippt och skarvat.
Sälj Motorcykeln om det är för dyrt att köpa riktiga delar.
Köp delarna hos din lokala handlare, så finns han kvar när du behöver något akut.
Du kan även fråga om olika saker, svårt att gör hos en näthandlare.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|