NSR_MAN skrev:varför inte bara skaffa en högkomps kolvde borde väll funka lika bra
fast jag vet inte var man får tag i de
![]()
hmm skumt min kusins kompis hade de på sin rgAnton_Ljunghusen skrev:finns ej till 2t
rosena skrev:Hallå![]()
nån som vet man vart man kan skicka toppen för att få den planad?![]()
Ute efter lite bättre komp.
tacksam för svar
NSR_MAN skrev:hmm skumt min kusins kompis hade de på sin rghan kanske hade tagit från en annan hoj
han e finne å du vet hur dom e
trim galna
![]()
Solid snake skrev:Från vilken hoj då? Hoppas att du inte menar 4t för då har du inga porttider, den skulle förmodligen stå öppen hela tiden (insuget iaf) + att du får en oljering på köpet.
NSR_MAN skrev:varför inte bara skaffa en högkomps kolvde borde väll funka lika bra
fast jag vet inte var man får tag i de
![]()
Min polare hade oxå en så kallad "högkomp. topp" till sin FS1 Yankee. Den gick faktiskt bättre med den, men sen såg orginaltoppen ut som skit när han öppna den, så det gjorde kanske en del att bara få på en ny.AndersJohansson skrev:Hade någon typ av "högkomp" på min MT en gång i tiden...
Det som hände var att "portningen" blev sämre och "all effekt" försvann![]()
Solid snake skrev:Från vilken hoj då? Hoppas att du inte menar 4t för då har du inga porttider, den skulle förmodligen stå öppen hela tiden (insuget iaf) + att du får en oljering på köpet.
philsson skrev:RGFen har samma cylinder/topp som RGVn så jag kan dra lite grundläggande fakta här. STD toppar (standard) för gata har 1,6mm i squish och bantopparna har 0,6mm. DVS att du i teorin borde kunna plana toppen 1mm utan problem. MEN! RGF har även en tunnare cylinderfotspackning än RGVn på 0,9mm istället för 1mm. Så där "tappar" du 0,1mm.
RS "Alex" skrev:lura inte i killen att det går att ta 1 mm... känns lite mycket
RS "Alex" skrev:en rg brukar väll vara 2 -takt eller![]()
porttider rätta mig om jag har fel vilket jag säkert kan ha men porttider får du av kamaxeln eller hur dom ska öppna/stänga ..... låter ju lite skummt det där du? kanske ska vara tydlig och säga att jag menar 4-takt
hög komp kolv på 4 taktare leta lite på blocket så ska du se att många har det
edit: blir väll nått påhopp av solid nu....väntar
PL0J skrev:Min polare hade oxå en så kallad "högkomp. topp" ....QUOTE]
Jag menade kolv inte topplock![]()
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll