Vart och hur försäkrar ni??

Björkner

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
Cbr 1000 -2008
Jag Skall köpa hoj, 954, 1000rr eller r1 beroensde på premier o.s.v.
Hondorna vet jag att if har avtal med ...men hur gör ni som har r1:eek:r?? de är mycket dyrare än de andra vad jag märkt.
Så, Hur försäkrar ni??
Trafik å hoppas på att inget händer? Finns det helförsäkringar som man kan ställa av på hösten??
Berätta gärna om ni vet några spec. försäkringar eller likn.

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
YAMAHA TÉNÉRÉ 700 EXTREME 2024 | HONDA VFR 750FJ 1988
Jag köpte min hoj för exakt en vecka sen och jag fixade en avställningsbar helförsäkring hos folksam. Den kostar 37k om året :D Den övergår till garageförsäkring automatiskt när den är avställd. Den kostar 150 i månaden typ.
I vår byter jag till vanlig folksam/smc halv. Får betala ungefär 12k om året för den.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Jag gör som så att jag tar reda på numret till olika försäkringsbolag och ringer upp dom och frågar vad deras försäkring skulle kosta, får man ett riktigt bra pris så tar jag den direkt och ber att få ut ett papper där det står just den summan :tummenupp

toksmurfen75

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2009
Hoj
Suzuki DL 1000 V-Strom -05
Suzuki orginalförsäkring som är en helförsäkring samt årsförsäkring, har en DL1000 och den kostar mig 2809:- + 3% eftersom jag betalar via autogiro, klart överkomligt!

Länsförsäkringar som har Suzuki orginalförsäkring skulle ha 16700:- för samma försäkring dock kan jag ställa av hojen under vintern men jag tjänar iaf på att ha orginalförsäkringen :)

qin4st

Call me Queen
Gick med
13 Jun 2007
Hoj
Suzuki (såld)
Jag kollade upp Suzukis märkesförsäkring och de är ju billigare än Folksam. Jämför halv 2125kr hos Suzuki mot 3654kr hos Folksam - Helförs 4800 ca obs efter bkk hos Folksam mot 2922kr hos Suzuki. Självriksen är högre hos Suzuki på alla försäkringar förutom på stöld men bara för att jag har larm. Där emot så måste jag ha hojen inlåst för att försäkringeni garage el likn för att stöldförs ska gälla på folksam. Försäkringen hos folksam är en 35årsförsäkrning så ingen under 35 får köra hojen heller. Det finns massa klausuler som man noga bör läsa innan man bestämmer sig. Hos Suzuki gäller samma som med folksam på SMC's kurser (om det är av intresse) Jag funderar på att byta till Suzukis märkesförsäkring. Tack, Toksmurfen för tipset!

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Det är individuellt hur mycket det kommer kosta!!
Ålder, stad, hoj, samlade försäkringar osv...
Ring in själva och hör. Fattar inte riktigt vad som är så svårt med det.
Kommer ju inte finnas en enda person som har exakt likadan hoj, bor i samma stad, samma ålder och har samma historik vad gällande skador/samlade försäkringar..
Sök på ämnet så kan du läsa alla miljontals trådar där samma fråga har ställts.

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Jag trafikar och hoppas på att det går bra!:tummenupp Den enda hoj jag har pajjat (viltolycka) var en lånad med bra förs.

COSMOZ 08

Sporthojsnörd
Gick med
23 Apr 2003
Hoj
KTM 990 SMT
Jag ringer runt varje gång . Idag så är ena hojen BMW`n försäkrad på IF & den andra på Bilsport & MC & hemförsäkringen på ett tredje bolag .

qin4st

Call me Queen
Gick med
13 Jun 2007
Hoj
Suzuki (såld)
Det är individuellt hur mycket det kommer kosta!!
Ålder, stad, hoj, samlade försäkringar osv...
Ring in själva och hör. Fattar inte riktigt vad som är så svårt med det.
Kommer ju inte finnas en enda person som har exakt likadan hoj, bor i samma stad, samma ålder och har samma historik vad gällande skador/samlade försäkringar..
Sök på ämnet så kan du läsa alla miljontals trådar där samma fråga har ställts.

Det är ju alltid intressant att höra hur andra har det, tycker du inte?:) Jag tycker iaf att det var bra med denna trden - annars hade jag inte börjat luska och ringa runt för att jämföra priser på försäkring på min hoj. Tyvärr är jag bunden med avtal till nästa sommar hos Folksam. :huvet Annars hade jag bytt till suzukis märkesförsäkring på studs

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Det är ju alltid intressant att höra hur andra har det, tycker du inte?:) Jag tycker iaf att det var bra med denna trden - annars hade jag inte börjat luska och ringa runt för att jämföra priser på försäkring på min hoj. Tyvärr är jag bunden med avtal till nästa sommar hos Folksam. :huvet Annars hade jag bytt till suzukis märkesförsäkring på studs

Då kan man ju spendera hela em på att läsa alla andra trådar det har skrivits om där samma fråga ställs.
Är inte ens relevant vad andra betalar för sin försäkring för det är så många faktorer som spelar in. Bara ringa runt till alla och ta den billigaste med bäst avtal.
Aja ska inte ta upp mer plats med att klaga men är så tröttsamt med dessa frågor. Behöver ju faktiskt inte läsa tråden men skyller på att jag är på dåligt humör.

qin4st

Call me Queen
Gick med
13 Jun 2007
Hoj
Suzuki (såld)
Då kan man ju spendera hela em på att läsa alla andra trådar det har skrivits om där samma fråga ställs.
Är inte ens relevant vad andra betalar för sin försäkring för det är så många faktorer som spelar in. Bara ringa runt till alla och ta den billigaste med bäst avtal.
Aja ska inte ta upp mer plats med att klaga men är så tröttsamt med dessa frågor. Behöver ju faktiskt inte läsa tråden men skyller på att jag är på dåligt humör.

Det finns massor av trådar som jag inte är särskillt intresserad av - man måste ju faktiskt inte läsa då. Hoppas du piggar på dig:krama

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Tänk på att märkesförsäkringarna oftast har en självrisk på
ca 20-25 papp vid vagnskada. Kolla upp det!

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Som du sa Pedro, det kallas "kokoförsäkring". Dvs e man helt kokolele om man skriver på ett sånt avtal

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
Folksam var klart billigast med helförsäkring på min R1:a.
Har garageförsäkring nu när den är avställd.
Vet inte riktigt vad jag väljer när det blir dags att ställa på.
Lutar ändå åt helförsäkringen, glömt om det var 5 eller 6 tusen i självrisk
på vagnskadan.

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Hoj
Kawa Zx10r -04
Ring Insplanet, fråga exakt vilka bolag dom kollar på och sen ringer du upp dom som dom inte har, själv+ det bolag som du eller din familj har sina försäkringar i och kohandlar lite, ibland går det bra och ibland inte alls...

Eftersom det oftast blir en årsförsäkring så hade jag kollat upp jävligt noga innan jag tackat ja till ett avtal...

Har inte R1 själv men Salusansvar+kawa zx10 kostar för mig 16K per år, och då är den helförsäkrad året om, utan möjlighet till avställning.... TROTS att dom lovade att det skulle gå på fucking jävla Insplanet! :)

Det billigaste jag fått fram för just min båge är Folksam+en förarkurs på bana med SMC eller vad dom heter... DÅ landade jag på 10K per helår... Absolut värt att kolla upp med din r1:a oxå...

Har en polare sm köpte en TL1000R enbart för premien då den låg en klass under R1 med flera....

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati