Vart ska jag flytta?

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Ingen =(
Håller på att leta ny lägenhet, men jag inser att jag kan inget om staden söder om slussen.
Är det någon som har tips på mysigt område i södra delarna?
Krav:
*Tunnelbana max 15min till centralen, ej röda linjen mot norsborg. (nära till älvsjö station ett +)
*Ska gå att få en 2:a på ca 50kvm för max 1,5Milj.
*Att man får ha hojen kvar om man ställer den ute.

Har fått tips om Enskede tänkte ta en tur imorgon och titta men gärna lite fler och lite mer specifikt hade varit trevligt.

För er som har koll på båda sidorna så tittar jag på bromma och sundbyberg bla. på norra sidan, får gärna likna dem.

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Du kan ju inte bo söder om stan ju :fatta! :hihi Bromma, sundbyberg, solna borde det väl finnas nått bra i :)

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Ta en titt på Aspuden, Liljeholmen och sen har du ju vissa områden i Älvsjö som är fina också.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Midsommarkransen. Börjar väl iofs bli svårt att få en tvåa för 1,5milj. härikring.

streetfighter1

För******
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
Fighter Honda CBR900 -96/-97, Huskvarna 258
Att få ha hojen kvar handlar mest om tur.
Räkna inte med den turen, få vet längre skillnad på mitt och ditt.

Gick med
9 Jul 2008
Hoj
Kawasaki, ZR-7 (skrot) Ducati Monster S4 "Carbon edition"
Om du vill slippa de flesta idioterna o dom värsta kidsen så skall du INTE bo i:
Bagarmossen
Dalen
Skarpnäck
Rågsved
Skärholmen
Vårberg
Sätra
Bredäng

Annars är ju desto närmare stan desto dyrare, området runt Gullmars skulle jag undvika också.

Bor själv i Årsta, 5min med pendel till Centralen, 10min till gröna eller röda linjen med tunnelbanan. Grymt

marinmo

Kör med Jofa-hjälm som enda skydd
Gick med
28 May 2008
Hoj
VFR 800 ABS -02
Lägg till Högdalen på dykarns lista så har du faktiskt sorterat ut de värsta ställena. Resten är helt ok - visst det finns alltid lite slödder i alla centrum som inte är öfvre - men överlag så ... Cheyen bor i Bandhagen och här är det mest barnfamiljer & ett äldreboende i närheten. Helt ok tycker jag, och hittils har hojen fått stå kvar också.

Årsta är fint, men lite kassa kommunikationer imo. Pendel är väl ok, men kan vara lite knepigt om du bor på "andra sidan" Årsta sett från den ... Då är det buss eller tvärbanan som gäller (om ~10 minters gång inte är ngt problem är ju det ett alternativ också, men Årsta är ganska kuperat så det kan bli drygt), inte roligt.

HerbieMcflurry

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Hoj
Daytona -08
Gamla Enskede är riktigt nice. Har inte själv hojen på gatan, med de står lite hojar runt om i området så tror nog att de borde vara ganska lugnt.
Nära till T-Bana. Vet inte hur priserna ligger på 2or just nu, men har du lite tur så borde du kunna få en 2a för 1,5.

good luck

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Vilken drömvärld lever ni i ??
Hitta en 2:a på 50 kvm för 1.5 mille i nämnda områden,Kransen,Aspudden,Hägersten,Liljeholmen...Ja tjena säger jag bara :tummenupp

Precis, och det lär ju inte bli billigare heller med tanke på hur mycket det byggs här nu.

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Om du vill slippa de flesta idioterna o dom värsta kidsen så skall du INTE bo i:
Bagarmossen
Dalen
Skarpnäck
Rågsved
Skärholmen
Vårberg
Sätra
Bredäng

Annars är ju desto närmare stan desto dyrare, området runt Gullmars skulle jag undvika också.

Bor själv i Årsta, 5min med pendel till Centralen, 10min till gröna eller röda linjen med tunnelbanan. Grymt

Skulle nog undvika högdalen, farsta också...För trådskaparen som inte hittar till globen så är dalen=sandsborg

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024