Vart ska ni i sommar?

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
KTM Adventure 640
Nån här på SH som ska åka på mc semester nu i sommar? Någon som har börjat planera/dröma?
Själv så lutar det åt en runda till Gotland med tjejen i sommar. En vecka på Gotland kanske är lite mycket men man slipper stressa så mycket bara för at man ska hinna se allt. Andra planer är en mindre grusvägs "roadtrip"
runt i Södermaland, längden på den resan är obestämt eftersom den bara är på planerings stadiet (staving?)
Mycket är ovist men det finns planer :tummenupp så dela med dig till allmänheten och beräta vad du hade tänkt att åka någonstans :)

Jag har sökt men hittade inga liknande trådar. Bara folk som sökte tipps på resemål med hojen. Har jag missat en tråd som redan handlar om samma ämne så får moderatorn stänga den här.
 

crazy88

FD : NINJA_1
Gick med
9 Jul 2003
Ort
Centralt
Hoj
R1000
enduroemil skrev:
2066967 Nån här på SH som ska åka på mc semester nu i sommar? Någon som har börjat planera/dröma?
Själv så lutar det åt en runda till Gotland med tjejen i sommar. En vecka på Gotland kanske är lite mycket men man slipper stressa så mycket bara för at man ska hinna se allt. Andra planer är en mindre grusvägs "roadtrip"
runt i Södermaland, längden på den resan är obestämt eftersom den bara är på planerings stadiet (staving?)
Mycket är ovist men det finns planer :tummenupp så dela med dig till allmänheten och beräta vad du hade tänkt att åka någonstans :)

Jag har sökt men hittade inga liknande trådar. Bara folk som sökte tipps på resemål med hojen. Har jag missat en tråd som redan handlar om samma ämne så får moderatorn stänga den här.

Fotbolls VM såklart :D
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
En sväng till festkusten lär det bli och om allt går enligt planerna skall hojen styras nedåt medelhavet :banana
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Det blir nog en resa till Gotland åt mig och tjejen också, annars är det inte så mycket planerat. Man får väl dra iväg till Gotland och se vart man tar vägen efter det. Kan vara skojj att bara ut och åka lite. Tjejen sade att det hade varit kul att åka till norraste norrland bara för att liksom... Så vem vet...
Hur ser vägarna ut till treriksröset? Grusväg bara eller?
 

danielg

Regnar aldrig när jag åker hoj, nästan.
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Uppland
Hoj
1999, Honda Blackbird
HanneZ skrev:
2066974 En sväng till festkusten lär det bli och om allt går enligt planerna skall hojen styras nedåt medelhavet :banana

Jag gjorde södra europa med några kompisar förra året. Vi hade kanonkul. Dock var det riktigt, riktigt varmt i Spanien och södra frankrike.

I år blir det nog inte lika varmt då vi ska en vecka till Skottland. Risken är väl att vädret är typiskt brittiskt.

Finns ju risk att det blir lite whiskeyprovning och en och annan god öl att trösta sig med om vädret är riktigt kass

//daniel
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
danielg skrev:
2067007 Jag gjorde södra europa med några kompisar förra året. Vi hade kanonkul. Dock var det riktigt, riktigt varmt i Spanien och södra frankrike.

I år blir det nog inte lika varmt då vi ska en vecka till Skottland. Risken är väl att vädret är typiskt brittiskt.

Finns ju risk att det blir lite whiskeyprovning och en och annan god öl att trösta sig med om vädret är riktigt kass

//daniel
Fan va underbart, vad kostade hela kalset? Hur bodde ni? Hur länge va ni borta?
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Blir en tur ner till Italienska alperna, åka runt lite neråt Italien och slovakien :tummenupp
 

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
Cbr600rr -06
Tänkte åka en sväng i Tyskland/Holland/Belgien/Luxemburg/Frankrike .. får se hur mycket man hinner med.. är ju inte kul o stressa när man är på semester..
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Lellesträffen 1 vecka
Södra spanien i oktober

Hoppas på något mera men har inget mer bokat
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Gotland (lelleträffen)
Några småträffar runt omkring
Dagsturer neråt skånes västkust
Och en jädrans massa turer ned till stranden och käka glass.
 

Mogge70

Rapido MCK
Gick med
12 Jul 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda VTR1000F 2003
Lelle-träffen är bokad och betald.
Sen blir det mest att åka land och rike runt på tävlingar och träningar.
 

danielg

Regnar aldrig när jag åker hoj, nästan.
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Uppland
Hoj
1999, Honda Blackbird
HanneZ skrev:
2067096 Fan va underbart, vad kostade hela kalset? Hur bodde ni? Hur länge va ni borta?

Vi var borta nästan 6 veckor. Vi hade med oss tält och såna grejer så vi sov mest på campingar. Funkade bra. Ingen av oss har nåt problem med att bo så. Nackdelen med att campa är att det tar ganska mycket tid av åkningen. Tar ju en stund att plocka upp och plocka ner grejerna varje dag. Vi bodde några dagar i lägenhet i Spanien också. Lite sol och bad måste det ju vara på en sommarsemester.

Exakt vad allt kostade vet jag inte, men billigt blev det inte. Var en förutsättning att boendet inte blev alltför dyrt för att det skulle funka. Vi åkte närmare 1000 mil så bara soppa blev ju en rätt stor kostnad. Sedan tillkommer ju andra hojkostnader, lite färjepengar och så mat och boende.

Rekommenderas dock varmt!

//daniel
 
Last edited:

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
KTM Adventure 640
många till lelle träffen och gotland. :)
Det blir ingen Lelle träff för mig men en gotlands resa blir det :banana
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Fotboll???

Isle of Man + Skottland blir det. Samt ett par vändor till Monzta såklart :hihi
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top