Vart spelar folk nätpoker idag?

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Fick för mig att jag skulle fördriva tiden med lite poker...sist det var på tal här på SH körde folk på Expekt.

Men när jag drog igång Expekt-klienten så hade dom tydligen slutat använda den och jag kom till någon "portal" istället där jag skulle välja något av sjuttioelva andra siter.

Så frågar är vilket ställe som är bäst att spela på idag? Jag kör bara minibetting med cent och kanske max $1, om det är relevant för frågeställningen.

/SSB

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
SSB skrev:
Jag kör bara minibetting med cent och kanske max $1, om det är relevant för frågeställningen.

/SSB

Jag brukar spela på Paradise Poker.. Mest puckade Amerikaner där.. tyvär en kass klient..

De har 2$-bord ..alltså får du inte gå in med mer än två dollar.
Spelade nyss klart en turnering som kostar en dollar... lite drygt 1000 deltagare..

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
Jag spelade alltid på Play 4 Fun Poker men dom har lagt ner sin tjänst, detta var dock gratispoker. Men den var så jävla snabb den klienten. Dessutom kunde man spela för riktiga pengar också. Men det suger på nätet, tycker jag iaf. Själv kör jag Partypoker.com och gratisborden. Samma upplägg som Multipoker.com.

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Expekt va förut med i Prima-nätverket, nu har dom bytt till det lite mindre Tain-nätverket, likaså har Parbet och säkert några fler.

Antagligen kommer Tain att bli det största nätverket.

Dock så har Expekt väldans problem med sin nya klient, men den funkar till och från och det brukar väl vara runt 5000 personer inloggade.
Gå in på www.expekt.com och ta hem deras nya klient.

Vill du spela på Prima-nätverket rekommenderar jag att du kliver in på www.rakerebate.se och följer anvisningarna för att regga dej på "Royal Card Club",(ser precis ut som förra expekt-klienten med några undantag) du får då tillbaka 35% på det du rake´ar när du spelar cashgames.
Det är nog den högsta rakebak´en om du inte har något privat avtal med ett pokerrum, tex är sponsrad o dyl.

$1 i stakes är inte sååå små bord, du bör ha en bankrulle som klarar av den nivån för att kunna "komma igen" om du gular.
Vet dom som sitter med över $1000 och spelar på 0,25/0,50 men vill inte kliva upp en nivå för att dom har för liten bankrulle.

Nu ska jag själv försöka sparka igång expekt-klienten igen, det går om man bara vill, och slaska lite.

Lycka till med spelet. :tummenupp

korvgubbe skrev:
Jag brukar spela på Paradise Poker.. Mest puckade Amerikaner där.. tyvär en kass klient..

Det är ju dom du blir rik på! :7peta RIK!

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
mjukis skrev:
...du bör ha en bankrulle som klarar av den nivån för att kunna "komma igen" om du gular...
Inte för att vara sån men att man gular innebär att bankrullen tar slut. Själv brukar jag spela på pokerstars, bästa klienten men inte mycket till bonusar att tala om.

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
mjukis skrev:
Det är ju dom du blir rik på! :7peta RIK!

Nähä du! Nu har du grymt fel! Det är dom man förlorar fett på! Korkade människor gör alltid något oväntat typ sitter och drar in $1000 på ett par i tvåor eller något liknande. Inte så värst härligt och syna om man kanske bara sitter på ett par i kungar.

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
M.G.F skrev:
Nähä du! Nu har du grymt fel! Det är dom man förlorar fett på! Korkade människor gör alltid något oväntat typ sitter och drar in $1000 på ett par i tvåor eller något liknande. Inte så värst härligt och syna om man kanske bara sitter på ett par i kungar.
Kan man inte vinna över de dåliga spelarna är man chanslös mot de bra. Även fast de dåliga spelarna drar till med något idiotmove och vinner en fet pott så kommer alltid de bra spelarna vinna i längden.

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
acura skrev:
Kan man inte vinna över de dåliga spelarna är man chanslös mot de bra. Även fast de dåliga spelarna drar till med något idiotmove och vinner en fet pott så kommer alltid de bra spelarna vinna i längden.

Ja jag vet. Men dom är ändå jävligt oberäkneliga. Man får liksom ingen direkt koll på dom. Tycker jag då

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Hoj
Suzuki
M.G.F skrev:
Känner en kille som är professionell pokerspelare på nätet, han säger precis det du säger...

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
M.G.F skrev:

Tomtar blir man rik på!
Floppa nöten och slowa den så blir du rik, man måste veta när det är dax att lägga även en bra hand, tyvärr kan det vara svårt =)

Edit: Btw.. har för mej att par i kung är bättre än par i två? ;)
Om du försöker bluffa en pot utan träff och du får syn av ett par i tvåor så gjorde du fel, inte "tomten". Kanske tom är så att det är du som är tomten ;)

Last edited:

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
Ja, jag vet vad du menar och det suger. Det är bara att byta bord och hoppas att det inte sitter någon maniac där eller så väntar man ut en monster hand och lurar dom i en fälla.

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
acura skrev:
Inte för att vara sån men att man gular innebär att bankrullen tar slut. Själv brukar jag spela på pokerstars, bästa klienten men inte mycket till bonusar att tala om.

Vad menar du att det betyder då?

Jag har lärt mej att det betyder just det.
Har jag haft fel lärare?

Edit: ok, gular kan väl kanske vara lite mer än bara losa br på just den siten, du losar(gular) väl mer eller mindre det mesta...

Last edited:

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Just nu sitter jag på Eurobet och försöker cleare en bonus =).
Ingen som spelar omaha?

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
M.G.F skrev:

:)

Mitt första spel var på jobbet, med 10 kollegor varav 8 nybörjare. Även om jag var färsk insåg jag att det var fel bord att bluffa på...

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
mjukis skrev:
Tomtar blir man rik på!
Floppa nöten och slowa den så blir du rik, man måste veta när det är dax att lägga även en bra hand, tyvärr kan det vara svårt =)

Edit: Btw.. har för mej att par i kung är bättre än par i två? ;)
Om du försöker bluffa en pot utan träff och du får syn av ett par i tvåor så gjorde du fel, inte "tomten". Kanske tom är så att det är du som är tomten ;)

Jag vet att ett par i kungar slår ett par tvåor men jag vet inte hur du spelar men jag slänger inte in motsvarande 7000:- för att få reda på om killen bluffar eller ej. Så "ballsy" är jag faktiskt inte.

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Nu kom jag efter lite meckande med kundtjänst in på Expekt. Visade sig att jag har hela 138 kronor på min "bankroll" :D

Jag började på 50 kr tror jag. Så där ser ni vilka nivåer jag håller mig på. Ser det som sagt som ett substitut till att hyra en film eller ta en fika om man säger så, I wont quit my day job.

Nu skall jag försöka dra några händer innan det är sovdags. Hittade förresten en "slaskpott" på Unibet också, har gått all in på Ottawa vs Florida Panthers. Go Ottawa! :hihi

/SSB - Speldjävulen för en kväll

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
SSB skrev:
Nu kom jag efter lite meckande med kundtjänst in på Expekt. Visade sig att jag har hela 138 kronor på min "bankroll" :D

Säg åt ma hur ja ska fixa till klienten så ja kommer in!
Vill in o slaska lowstakes :D

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
SSB skrev:
Hittade förresten en "slaskpott" på Unibet också, har gått all in på Ottawa vs Florida Panthers. Go Ottawa! :hihi

w00t, Ottawa vann med 3-6. Det gav 1.67 ggr pengarna, då kan jag unna mig en fika nu.

/SSB - Not such a highroller

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...