Vart spelar folk nätpoker idag?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Var kan man hitta reglerna?!? Framför allt är det reglerna runt hur man för höja, syna och passa som jag är ute efter. tex Hur många gånger får man höja? Kan man undvika att bli synad när man vill höja mer osv....

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Chrille skrev:
Var kan man hitta reglerna?!?

Kort om Texas Hold'em
Grundprincip: Den bästa 5kortskombinationen av 7 möjliga kort vinner. 2 kort har spelaren på handen, resten ligger är öppna på bordet.
OBS! Det finns inget krav på att de egna korten måste ingå i den bästa handen. Ibland blir de fem korten på bordet bästa handen. Ibland använder man ett av de egna för att bilda en bra hand. Ibland använder man båda. Alltså alltid den bästa femkortskombinationen oavsett vilka dessa fem är.

Spelordning:
1. Blindinsatser läggs. De två spelarna till vänster om givaren lägger "lilla mörka/blinda" respektive "stora mörka/blinda". (ex 1 resp 2)
2. Alla spelare tilldelas två kort. Dessa kort är persnliga och bör inte visas för någon annan av naturliga skäl.
3. Stora mörka/blinda räknas nu som "rådande satsning" varpå övriga spelare, med början på spelaren efter "stora blinda", kan välja mellan att:
- lägga sig = spelaren lägger sig och deltar inte i denna spelomgång. OBS! VISA INTE KORTEN OM NI LÄGGER ER!!
- syna = spelaren satsar lika mycket som "rådande satsning"
- höja = spelaren lägger lika mycket som rådande satsning och höjer desutom valfri summa(minsta höjning får inte understiga värdet på "lilla blinda")
4. FLOPPEN = när samtliga spelare lagt sig eller "synat" "rådande satsning" läggs tre kort ut på bordet med valörerna synliga. I turordning, med början på spelaren efter givaren väljer spelaren mellan att:
- Checka/passa = ingen ny insats är gjord varpå spelaren inte har något att syna och kan välja att gå med utan att höja.
- Höja
- Lägga sig
- Syna = Om någon spelare gjort en höjning måste de spelare som vill fortsätta "syna" denna nu "rådande insats"
5. The Turn / Fjärde kortet = Ett fjärde öppet kort läggs ut på bordet bredvid floppkorten.
Med början på spelaren till vänster om givaren upprepas proceduren med insatser.
6. The River / Femte kortet = Ett sista, femte öppet kort läggs bredvid de fyra tidigare.
En sista satsningsomgång tar plats och efter denna avgör korten vem som får raka hem potten
7. Showdown = Den spelare som gjort den sista höjningen är den som blir synad och således visar sina kort. Hans/hennes hand kommer vara den bästa femkortskombinationen av de två "personliga korten" tillsammans med de 5 öppna (community cards) som ligger på bordet. Den spelare som har den bästa femkortskombinationen vinner. Endast de spelare som gör anspråk på att vinna potten behöver visa sina kort. Förlorarna kan lägga sina två kort i högen utan att visa dem

Anmärkningar:
En spelare som blir synad får inte höja igen. Undantaget är "stora mörka/blinda" som räknas som en vanlig höjning men ändå har rätt att höja när det är dennes tur.
Om alla 5 kort kommer ut utan att några fler höjningar görs efter Floppen/Turn och River så anses Stora mörka vara den som höjde sist och således är den som blir synad och skall visa sina kort..
Lilla mörka/Blinda lägger ribban för minsta höjning.
En spelare som lägger sig får ALDRIG låta någon se vilka kort han/hon hade medan spelomgången fortsätter.

Händers värde:
1. Högsta kort
2. Ett par
3. Två Par
4. Triss
5. Stege
6. Färg
7. Kåk (ett par och en triss)
8. FYRTAL
9. Färgstege

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Tack Korvgubben.

MEN hur många gånger får man höja på en satsningsomgång?

Jag höjer, du höjer, jag höjer igen.....osv?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chrille skrev:
Tack Korvgubben.

Jag höjer, du höjer, jag höjer igen.....osv?
Obegränsat antal gånger, åtminstone i No Limit-spel.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Chrille skrev:

Vissa regler skiljer sig åt.. som antalet höjningar och nivån på lägsta höjning. Vissa kör med obegränsat antal höjningar medan vissa begränsar det till 3 per bet-omgång.
(I NL-spel ska man som sagt få höja så många gånger som helst)

Samma sak med minsta höjning. Ofta är stora blind nivå för minsta höjning även om jag och mina polare alltid har lilla blind som lägsta höjning..

Självklart får man aldrig höja när man blivit synad! (med undantag för stora blind innan floppen)

akerstrom

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Ingen
Jag spelar på Everestpoker.com

Bra klient, många spelare och ganska lätt att tjäna ihop en bra slant även om man startar på noll och kör på gratisborden för att sen gå uppåt.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Varför inte sätta upp ett privat bord där endast sporthojsmedlemmar kan lira?
Bara lite low-limit typ 0.1-0.2 lr nått sånt.

www.eurobet.com kan man göra privata bord enkelt så där skulle passa bra.
Smidigt och enkelt att ta ut pengar med visa kort.

Eller någon annanstans?

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Freddola skrev:
Varför inte sätta upp ett privat bord där endast sporthojsmedlemmar kan lira?
Bara lite low-limit typ 0.1-0.2 lr nått sånt.

www.eurobet.com kan man göra privata bord enkelt så där skulle passa bra.
Smidigt och enkelt att ta ut pengar med visa kort.

Eller någon annanstans?

Låter som en bra idé! :tummenupp

oakbeach

användartitel
Gick med
3 May 2004
Hoj
Thunderace
M.G.F skrev:
Nähä du! Nu har du grymt fel! Det är dom man förlorar fett på! Korkade människor gör alltid något oväntat typ sitter och drar in $1000 på ett par i tvåor eller något liknande. Inte så värst härligt och syna om man kanske bara sitter på ett par i kungar.

1000$, de som sätter sådana betar har ju oftast koll på läget, ialf på den nivån. Lär ju spela som minst 10/20 NL.

Sålänge det inte är en hel drös maniacs/calling stations tycker ialf jag det är det perfekta bordet.

Lustig grej, kom in en kille på fixed limit med 10 000$ när jag spelade, cappade varenda pott max även fast han inte hade något vid showdown. Blev totalt kaos för alla ville han ha hans cash, 5-6pers kvar till showdown med max pott :) Killen torskade 600-700$ och drog.

Bellman

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Ninja

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Bellman skrev:
Finns redan,,,,hur det är med spelet där nu för tiden vet jag inte.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=73935&page=1&pp=20

Men eftersom expekt bytt nätverk och är nu med i TAIN som har extremt stora problem med instabil programvara tycker jag nog att vi väljer någon annan site.

Just nu verkar ingen annan kommit med något annat förslag så varför inte köra på Eurobet?
Site: www.eurobet.com

Jag kan slänga upp ett privat bord någon kväll.
Om intresse finns eller om någon annan/andra har redan konto på någon site där man kan göra private table så kan ja bli medlem där.
Öppen för förslag =)

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
honkiie skrev:
Jag kan vara med nån gång om vi kör 0,25/0,5 iallafall.

Känns som det kan bli lite högt då och man spelar mest för att vinna och inte för det är kul.
Lite svårt o spela på dom högre bordena när man har 950 kr i månaden i studiebidrag.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Freddola skrev:
Känns som det kan bli lite högt då och man spelar mest för att vinna och inte för det är kul.
Lite svårt o spela på dom högre bordena när man har 950 kr i månaden i studiebidrag.
Möjligt men det är kul först när det är lite pengar inblandat. man vill ju gå in med iallafall 40 dollar.

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
honkiie skrev:
Jag kan vara med nån gång om vi kör 0,25/0,5 iallafall.

Tror att en turnering är roligare än ett cashgame.
Sitta och grinda med SH medlemmarna blir la sådär kanske.
Men som sagt, en turney skulle va sköj!

Helst Expekt, (har hela min rulle där) men det går väl inte att bygga egna bord där ännu :(

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...