vart tog ni A1 kortet?

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
tja!
jag ska ta A1-kortet nu, men jag har ringt runt å jag hittar inte nånstans i "stockholm regionen":( vet någon vart man kan ta kortet? :)
vart tog ni?

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Jag tog på Slussens trafikskola, ligger vid ja.. slussen :) uppkörning i tullinge

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
NSR_MAN skrev:
danke shön :tummenupp hur mycket kostade de?
Dubbellektion kostade (80min) 950:- har jag för mig, normalt behöver man väll mellan 5-15 lektioner. Uppkörning kostar ca 900 till, teoriprov 180kr

Men som jag förstår så kan du hantera motorcyklar rätt bra redan, vilket bör betyda att du har lätt för den delen, så du behöver väll bara träna på trafikregler och olika situationer.

En stor fördel kan vara att läsa in hela teoriboken och göra provet innan du börjar övningsköra, så går det fortare och du sparar pengar.

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Mito-killen skrev:
jag ska ta mitt på fmck.. betalar ca 800:-:D

Sletna jävlar som sagt till dig att det kostar 800:- Med tanke på att teoriskrivningen kostar 180, 225 eller 250 och uppkörning 850...................

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Brutale 1078RR
vilken osis att ja inte betalar det då.. det ända jag behöer betala är körkortstillståndet och tillverkningen av kortet. men det betalar farsan, pappa betalar heter det ju:D

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Mito-killen skrev:
vilken osis att ja inte betalar det då.. det ända jag behöer betala är körkortstillståndet och tillverkningen av kortet. men det betalar farsan, pappa betalar heter det ju:D

Tror inte killen vill veta vad Du betalar utan vad Ni skulle betala för kortet.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Mito-killen skrev:
Hur då om man får fråga då?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Mito-killen skrev:

dåligt dryg

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Mito-killen skrev:

tror du de är coolt när din farsa betalar för dig?

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
Cyren skrev:
Dubbellektion kostade (80min) 950:- har jag för mig, normalt behöver man väll mellan 5-15 lektioner. Uppkörning kostar ca 900 till, teoriprov 180kr

Men som jag förstår så kan du hantera motorcyklar rätt bra redan, vilket bör betyda att du har lätt för den delen, så du behöver väll bara träna på trafikregler och olika situationer.

En stor fördel kan vara att läsa in hela teoriboken och göra provet innan du börjar övningsköra, så går det fortare och du sparar pengar.
okey, de va ju inte så hyffsat dyrt:):tummenupp läste på sidan att dom vill ha 4700kr för 5körlektioner, men jag tror jag klarar mig utan de.... en teorikurs går på 1350kr för behörighet A, men de lär ju vara samma sak för lättmc....

Trance_up

Guest
Jag köpte nått grejs så man fick alla böcker + 7 teorilektioner + att man fick vara och göra hur många körkortstester som helst på trafikskolan. 1700:- gick de på.
Teorilektionerna var i huvudsak för bil, men mycket är det samma :tummenupp

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
NSR_MAN skrev:
okey, de va ju inte så hyffsat dyrt:):tummenupp läste på sidan att dom vill ha 4700kr för 5körlektioner, men jag tror jag klarar mig utan de.... en teorikurs går på 1350kr för behörighet A, men de lär ju vara samma sak för lättmc....
Jag anser att teorikursen är rätt onödig, dom lär bara ut direkt ifrån böckerna. Köp böckerna och läs! billigare och enklare :fyllisar

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Brutale 1078RR
Mr Helmut skrev:

det var inte tanken att jag skulle låta dryg :Bugar . tycker bara att det är skönt att inte betala så mkt för kortet utan lägga mer pengar på hoj istället.

Hagberg

Fuckhead!
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Ktm especiale 450/620/660
Skrev upp i Farsta, körde upp på tullinge.

Gick på 1160, totalt.
Två uppskrivningar och en uppkörning.

/Hagberg

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...