Vet inte om det varit på tapeten tidigare men det är värt en tanke, Sporthoj.com är sveriges största sida och är hem för ett stort marknads segment inom motorcykelindustrin, Här finns även människor som betraktas som opinionsbildare inom sina områden dels för för deras expert kunnande och även individuella presatationer.
Sidan liksom dess användare är ett ganska intressant verktyg för företag att använda i sin marknadsföring i form av public relations och normbildning av allmänna opinions bildningar. Ett så starkt varumärke som sporthoj skulle med lätthet kunna säljas men då på bekostnad av sidans förtroende.
Sporthoj har komersiell inblandning men då av officiell karraktär där budskapet tydligt aviseras som reklam och inte personliga rekomendationer (i alla fall vad jag vet)
Men förekommer inofficiell reklam här i form av trådar av representanter från dessa produkter? Tycker du att det är för stor komerciell inblandning eller för lite?
Jag tycker att SH har en ganska acceptabel komerciell inblandning jämfört med andra forum, Hatten av till Swedie
Eler vad säger ni?
Sidan liksom dess användare är ett ganska intressant verktyg för företag att använda i sin marknadsföring i form av public relations och normbildning av allmänna opinions bildningar. Ett så starkt varumärke som sporthoj skulle med lätthet kunna säljas men då på bekostnad av sidans förtroende.
Sporthoj har komersiell inblandning men då av officiell karraktär där budskapet tydligt aviseras som reklam och inte personliga rekomendationer (i alla fall vad jag vet)
Men förekommer inofficiell reklam här i form av trådar av representanter från dessa produkter? Tycker du att det är för stor komerciell inblandning eller för lite?
Jag tycker att SH har en ganska acceptabel komerciell inblandning jämfört med andra forum, Hatten av till Swedie
Eler vad säger ni?