Varumärket Sporthoj.com

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Vet inte om det varit på tapeten tidigare men det är värt en tanke, Sporthoj.com är sveriges största sida och är hem för ett stort marknads segment inom motorcykelindustrin, Här finns även människor som betraktas som opinionsbildare inom sina områden dels för för deras expert kunnande och även individuella presatationer.

Sidan liksom dess användare är ett ganska intressant verktyg för företag att använda i sin marknadsföring i form av public relations och normbildning av allmänna opinions bildningar. Ett så starkt varumärke som sporthoj skulle med lätthet kunna säljas men då på bekostnad av sidans förtroende.

Sporthoj har komersiell inblandning men då av officiell karraktär där budskapet tydligt aviseras som reklam och inte personliga rekomendationer (i alla fall vad jag vet)

Men förekommer inofficiell reklam här i form av trådar av representanter från dessa produkter? Tycker du att det är för stor komerciell inblandning eller för lite?

Jag tycker att SH har en ganska acceptabel komerciell inblandning jämfört med andra forum, Hatten av till Swedie

Eler vad säger ni?

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Sugen på att köpa? ;)

Forumet är bra, lite väl hårt reglerat vad gäller inlägg med länkar till andra företag, gruppköp & banåkningar. Men det får man ju ta eftersom det är Herr Svenskie´s sajt & vi andra endast är ickebetalande gäster.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Chii skrev:
2327361 Jag tycker att SH har en ganska acceptabel komerciell inblandning jämfört med andra forum, Hatten av till Swedie

Med tyngdpunkten på den meningen så är det kul att mina "mellan raderna"-försök faktiskt nått fram. Jag försöker nå ett gränsland där det är OK reklam. Reklam som är där, men som inte ska störa för mycket utan mer en förlängd arm för medlemmar som söker något speciellt.

Jag skulle kunna lägga in en massa icke mc-relaterad reklam o göra storkovan, men anser det är mer till skada än något annat. Får nog med reklam på alla andra sajter...

Kan ju även berätta att jag just nu sitter och arbetar på att förbättra sporthoj.com's funktioner och föra sajten till en ny nivå vad gäller användningsområden.

Samt en ny server har installerats (dock inte aktiverats än), så snart kommer sajten kunna ta hand om än fler motorcyklister!

Och i övrigt, så 2007 kan det bli än mer spektakulärt.. men det avgör de närmaste månaderna om det blir så. :)

X-up skrev:
2327376 Sugen på att köpa? ;)

Forumet är bra, lite väl hårt reglerat vad gäller inlägg med länkar till andra företag, gruppköp & banåkningar. Men det får man ju ta eftersom det är Herr Svenskie´s sajt & vi andra endast är ickebetalande gäster.
Jag håller på att ordna upp allt det där... bara att det tar tid. I med att det på sätt och vis är obetalt arbete jag sysslar med så får jag prioritera lite annorlunda. Men allt det här med gruppköp, bandagar osv skall ordnas upp på ett bra sätt inom sin tid. Tips på strukturell uppdelning mottages gärna.

Chii

Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Risken blir väl då forumet uppfattas som "self serving" vad gäller reklam, Då slutar medlemmar att objektivt betrakta dess opinion

Chii

Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Swedie skrev:
2327422 Vad menar du?

att forumet fungear som en gratis reklamsite av den som har komerciellt intresse av den samt att åsikterna på forumet, då dessa inte längre är oberoende av ägarens självintresse blir forumet en marknads kannal snarare än ett forum för oberoende åsikter

Naurin

Humlefärgad? Den är race-gul!
Gick med
20 Aug 2005
Hoj
Aprilia RSV1000R 2006
Chii skrev:
2327448 att forumet fungear som en gratis reklamsite av den som har komerciellt intresse av den samt att åsikterna på forumet, då dessa inte längre är oberoende av ägarens självintresse blir forumet en marknads kannal snarare än ett forum för oberoende åsikter

men så länge det inte é swedie som svarar på alla tusentals inlägg utan andra forumdeltagare utan något som helst vinstintresse lär väl inte det uppstå?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Chii skrev:
2327448 att forumet fungear som en gratis reklamsite av den som har komerciellt intresse av den samt att åsikterna på forumet, då dessa inte längre är oberoende av ägarens självintresse blir forumet en marknads kannal snarare än ett forum för oberoende åsikter
Jag hindrar inte åsikter så länge de följer reglerna ;) (rättså humana sådana)

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Swedie skrev:
2327483 Jag hindrar inte åsikter så länge de följer reglerna ;) (rättså humana sådana)

Sidan är bra som den är! Håll spåret så ska du se att den en dag blir större än Google! :tummenupp :)

Tycker det är kanonbra med denna samlingsplats. Jag minns någon gång -99 / -00 när jag sökte efter ett motorcykelforum på internet & blev glad då jag fann "Bike Position.com". Någon som minns den sidan? :)

Den var dock ytterst spartansk & inte alltför många användare fanns registrerade. Sedan dök Bike upp & kort därefter Sporthoj. Sporthoj är dock den ENDA renodlade sajten för sporthojar.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO