Varv på NSR?

graan

Utanlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda NSR 125
:angel Nybörgar fråga här :angel

När man kör "normalt" alltså inte pressar motorn och inte kryper. Vilket varv ska man ligga på, vet att det skilljer sig från cyckel till cyckel och att man ska kunna höra det själv. Men jag vill vara säker.
Så vilket var ska man ligga på? 4-5k eller kanske 6-7k om man kör NSR?
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
graan skrev:
2346859 :angel Nybörgar fråga här :angel

När man kör "normalt" alltså inte pressar motorn och inte kryper. Vilket varv ska man ligga på, vet att det skilljer sig från cyckel till cyckel och att man ska kunna höra det själv. Men jag vill vara säker.
Så vilket var ska man ligga på? 4-5k eller kanske 6-7k om man kör NSR?
Beror på väg. Normalt på 70 väg t.ex brukar vara runt 5k kanske och 90 väg runt 6-7 k kanske.

Svårt att säga men. Runt där borde väl vara rätt okej. Var en tråd uppe för ett tag sedan där philsson och ett gäng andra tog reda på vart det var minst slitage på motorn. Tror de kom fram till att efter högsta effekttoppen så skulle det vara minst belastning. Men det har jag inte vågat prova en längre sträcka:lol
 

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Vingåker
Hoj
Honda Nsr -98
kan ju även tilläga att ifall du har en effektpipa så finns riksen att du måst eligga högre i varv, Kan exempelvis inte hålla 90 på 6utan att behöva väcxla ner i uppförsbackar!:näsblod
 
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top