Varva mycket... Varvstopp?

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
prulle skrev:
För första gången någonsin håller jag med Ss nu. Om du inte fattar att en motor varvar mer utan komp eller att en tändning konstruerad för 20000 rpm varvar mer än en konstruerad för 12 000 rpm. Så ska du söka hjälp för det först, eller dom kanske har dragit in bredband på psykhemmet nu?!

Jag frågade om det var att den varvade mer för att man hade mindre motstånd.. Men jag har bara frågat om den vanliga tändningen inte hängde med... om det var därför man behövde byta... :fatta!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
RF_Racing skrev:
Jag frågade om det var att den varvade mer för att man hade mindre motstånd.. Men jag har bara frågat om den vanliga tändningen inte hängde med... om det var därför man behövde byta... :fatta!

Jaha då kan du bara inte uttrycka dig..

Ja det är för att orginal inte pallar mer. Och ja det är för att det går lättare och har mindre motstånd.

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
prulle skrev:
Jaha då kan du bara inte uttrycka dig..

Ja det är för att orginal inte pallar mer. Och ja det är för att det går lättare och har mindre motstånd.

Tack! Föreslår du nån mer modifikation? Tex avgassystem? (2t)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
RF_Racing skrev:
Tack! Föreslår du nån mer modifikation? Tex avgassystem? (2t)

Altså dumpa allt som gör motstånd, tex avgasrör. fixaså lågt komp att den varvar sattan men inte för lågt för då klarar den inte att antända gaserna sen måte du ta svänghjulet från motorsågen också. Ganska självklart men eftersom det är du så skriver jag det med.. men det kommer inte finnas något somhälst bruksvärde i den, den ommer inte gå att köra.

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
prulle skrev:
Altså dumpa allt som gör motstånd, tex avgasrör. fixaså lågt komp att den varvar sattan men inte för lågt för då klarar den inte att antända gaserna sen måte du ta svänghjulet från motorsågen också. Ganska självklart men eftersom det är du så skriver jag det med.. men det kommer inte finnas något somhälst bruksvärde i den, den ommer inte gå att köra.

Du som vet allt vet säkert också att svänghjulet inte passar från en motorsåg... ta bort avgasröret? på en 2t? aja visst visst..

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
RF_Racing skrev:
Du som vet allt vet säkert också att svänghjulet inte passar från en motorsåg... ta bort avgasröret? på en 2t? aja visst visst..

Ja som sagt du ville att den skulle varva mer inte fungera bättre...

Du som inte vet ett skit viste tydligen inte att tändplattan inte heller passar rakt av. :kocko

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
prulle skrev:
Ja som sagt du ville att den skulle varva mer inte fungera bättre...

Du som inte vet ett skit viste tydligen inte att tändplattan inte heller passar rakt av. :kocko

Tändsystemet är inte så svårt att bygga till så att det passar...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
RF_Racing skrev:

Ne och då undrar jag hur svårt är det att svarava om centrum på svänghjulet?

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
RF_Racing skrev:

Men korta en vevstake och fräsa ner en cylinder är inget man gör på en eftermiddag med en överhandsfräs, en lödkolv och lite sandpapper..

Tänk realistiskt, vad kan du göra?

Avgassystem kan du byta.
Cylinder kan du porta om du läser dig till kunskaperna.
Förgasare går att borra någon millimeter alternativt köpa ny.

Men vafan..
Hur kommer man på en sådan briljant tanke som att fräsa ner cylindern och korta vevstaken? Förstår du vilket jobb det blir för den lilla effekten? Först och främst ska du fräsa ner cylindern vilket inte är sååå pjåkigt att göra om man kan hantera en vanlig metall fräs men att korta vevstaken är nog inget roligt jobb. Sen ska allt passas ihop och balanseras.

Lägg dom timmarna på att runka istället så får du förhoppningsvis ett mer tillfredsställande resultat :hihi

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
Svanen skrev:
Men korta en vevstake och fräsa ner en cylinder är inget man gör på en eftermiddag med en överhandsfräs, en lödkolv och lite sandpapper..

Avgassystem kan du byta.

Men vafan..
Hur kommer man på en sådan briljant tanke som att fräsa ner cylindern och korta vevstaken? Förstår du vilket jobb det blir för den lilla effekten? Först och främst ska du fräsa ner cylindern vilket inte är sååå pjåkigt att göra om man kan hantera en vanlig metall fräs men att korta vevstaken är nog inget roligt jobb. Sen ska allt passas ihop och balanseras.

Lägg dom timmarna på att runka istället så får du förhoppningsvis ett mer tillfredsställande resultat :hihi

:rofl
Jag hade inte tänkt ett bondjobb utan köpa prylar, samt lämna in. Sen är det inte ffekt jag är ute efter ;)

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Svanen skrev:

Avgassystem kan du byta.

Men vafan..

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
RF_Racing skrev:
Jag hade inte tänkt ett bondjobb utan köpa prylar, samt lämna in. Sen är det inte ffekt jag är ute efter ;)

:fatta! :kocko idioti

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
Conrad skrev:
Rf, pröva något annat än 125-delen. :)

Hej. Om du menar för att du tyckte att det var korkat och att jag är dum i huvet som inte förstår bättre så.. :kocko

:rofl Om det är för att du tror att jag kan få seriösare svar så har du nog rätt :)

//R

Wargen skrev:

Why? :kocko :fatta!

whitesnake skrev:
haha aningen ovanlig tävling :rolleyes:

ett tips är att inte lägga för mycket pengar på det.

Motorn + 3000 tänkte jag lägga. Inte ett öre mer!

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
RF_Racing skrev:
Hej. Om du menar för att du tyckte att det var korkat och att jag är dum i huvet som inte förstår bättre så.. :kocko

:rofl Om det är för att du tror att jag kan få seriösare svar så har du nog rätt :)

//R

Why? :kocko :fatta!

Motorn + 3000 tänkte jag lägga. Inte ett öre mer!

Otroligt onödiga pengar!

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...