andersbrink
hasenfrasen
- Gick med
- 6 Mar 2003
Men vart bör jag börja tycker ni?
Titta på filmen jag länkade till. Den beskriver hur man meckar med dina förgasare och vad sakers ting är.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Men vart bör jag börja tycker ni?
Jag har kollat på filmen men blev kanske inte mycket klokare. (svårt att förstå när man inte begriper så att säga hehe.)Titta på filmen jag länkade till. Den beskriver hur man meckar med dina förgasare och vad sakers ting är.
Är det ens fysiskt möjligt att ha choke på en CV-förgasare? Kommer inte trotteln att gå i taket då?
Du är och pillar på fel ställe. Det är lågfartssystemet du har problem med....Får väl ta o höja nålen max o sandpapper ner plastshimset till nålen så den får ännu mera soppa. Eller är jag helt ute o brölar?...
Nja. Jag har fått den att gå bra på tomgång nu.Du är och pillar på fel ställe. Det är lågfartssystemet du har problem med.
Det vi behöver veta är:
1. Hur stora är lågfartsmunstyckena?
2. Var sitter blandskruvarna?
Nästa register är just lågfart.Nja. Jag har fått den att gå bra på tomgång nu.
Det är väl nästa register som spökar nu...
Nu e jag riktigt förvirrad. Tog bort förgasarna. Kollade flottör nivå. Ok.
Sänkte nålen 2 steg.
Monterade tillbaka o den varvar ut o går bra på tomgång. Men när jag kör så händer ingenting vid fullgas på 2000 varv. Den bara brölar.
Antar att den får för lite soppa för den drar iväg då jag chokar.
Får väl ta o höja nålen max o sandpapper ner plastshimset till nålen så den får ännu mera soppa. Eller är jag helt ute o brölar?
Skickat från min F8331 via Tapatalk
Nja. Jag har fått den att gå bra på tomgång nu.
Det är väl nästa register som spökar nu.
Skickat från min F8331 via Tapatalk
1000varv utan problem.
Jag menade så här.Ja du tänker rätt höj trottelnålarna = mer soppa. Jag blir lite förvirrad då du skriver sandpappra ner shimset så den får ännu mer soppa, de blir ju tvärtom för du sänker nålen mer då. Tänk bara att nålarna ska hissas dvs clips neråt på nålarna. Om inte stupningen går bort med höjda nålar så byt högfartsmunstycke till 3-7% större.
Ok ska prova. Funderar på en annan sak jag såg i en video. Där gick nålen igenom förgasaren så att säga när den drogs i botten. Mina nålar når inte igenom iaf. Hu?Ok då är jag med och då blir det rätt. Du säger att den inte reagerar på bränsleblandskruvarna men skruva ut dem max ändå för de ska ju ge mer soppa som den behöver för att motverka stupningen. Max ut är när du känner att de håller på lossna du kan säkra dem med en klick packningssilikon över dem.
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning