RaZsEE
Rasmus
Tja!
Nu är det så att jag har lite problem med 125:an (ktm exc), den vill inte varva ur på höga varv, den blir bara att "bröla" och låta illa liksom.
Och så kommer jag inte upp i samma topphastighet som förut, Tappat mycket!
När jag märkte problemet dom första gångerna så var det första jag gjorde att byta kolvring (har en enkelringad racing kolv) + att jag justerade på luftskruven som en galning men inget gav något resultat.
Nu för någon månad sen så bytte jag ljuddämpare till ett kort fmf (byggt för sx modellen, "bara för att få högre ljud") och då blev det ju såklart ännu värre (kanske måste byta huvudmunstycke i förgasarn till ett större? ) Men som sagt, urvarvningssvårigheterna fanns ju före ljuddämpar bytet så vad kan problemet vara? Det jag kan komma att tänka på är om det skulle vara nå tändnings fel (kan tillägga att jag har bytit tändstift också.
Topphastighet när den gick som den skulle: ca 150km/h -14,42 drevning.
topphastighet när krånglet började: MAX 130-135 -samma drevning.
topphastighet efter krånglet + ljuddämparbytet: MAX 120- samma drevning
Väldigt tacksam för svar!
Nu är det så att jag har lite problem med 125:an (ktm exc), den vill inte varva ur på höga varv, den blir bara att "bröla" och låta illa liksom.
Och så kommer jag inte upp i samma topphastighet som förut, Tappat mycket!
När jag märkte problemet dom första gångerna så var det första jag gjorde att byta kolvring (har en enkelringad racing kolv) + att jag justerade på luftskruven som en galning men inget gav något resultat.
Nu för någon månad sen så bytte jag ljuddämpare till ett kort fmf (byggt för sx modellen, "bara för att få högre ljud") och då blev det ju såklart ännu värre (kanske måste byta huvudmunstycke i förgasarn till ett större? ) Men som sagt, urvarvningssvårigheterna fanns ju före ljuddämpar bytet så vad kan problemet vara? Det jag kan komma att tänka på är om det skulle vara nå tändnings fel (kan tillägga att jag har bytit tändstift också.
Topphastighet när den gick som den skulle: ca 150km/h -14,42 drevning.
topphastighet när krånglet började: MAX 130-135 -samma drevning.
topphastighet efter krånglet + ljuddämparbytet: MAX 120- samma drevning
Väldigt tacksam för svar!