Hembygget
Ny medlem
Varvräknarproblemet
Jag kör en hybrid mellan en 1988 FZR 1000 och en YFZ 1000 av modell 2000 (motor och CDI).
För att den ska gå bra så säger vissa att jag måste ha en varvräknare som passar till CDI boxen. Just nu är den kabeln oansluten. Kopplar jag den till orginalvarvräknaren på FZR så går inte varvräknaren alls. Den ligger som standard kopplad på tändspolen på gamla elsystemet. Det jag hört är att tändförställningen inte funkar perfekt om det inte sitter en orginalvarvräknare där. En fråga är om det stämmer. En annan är om det är digital på YZF och om det är någon elektrisk skillnad på R1, Thunder Ace och de digitala man kan köpa från priratleverantörer.
Altså vad ska jag köpa och sätta på??? Den går faktiskt lite ojämt på låga varv mellan 1400-1900 rpm.http://www.sporthoj.com/forum/newthread.php?do=newthread&f=7#
Slå huvet på vägg
Vromm vromm.....
Jag kör en hybrid mellan en 1988 FZR 1000 och en YFZ 1000 av modell 2000 (motor och CDI).
För att den ska gå bra så säger vissa att jag måste ha en varvräknare som passar till CDI boxen. Just nu är den kabeln oansluten. Kopplar jag den till orginalvarvräknaren på FZR så går inte varvräknaren alls. Den ligger som standard kopplad på tändspolen på gamla elsystemet. Det jag hört är att tändförställningen inte funkar perfekt om det inte sitter en orginalvarvräknare där. En fråga är om det stämmer. En annan är om det är digital på YZF och om det är någon elektrisk skillnad på R1, Thunder Ace och de digitala man kan köpa från priratleverantörer.
Altså vad ska jag köpa och sätta på??? Den går faktiskt lite ojämt på låga varv mellan 1400-1900 rpm.http://www.sporthoj.com/forum/newthread.php?do=newthread&f=7#
Slå huvet på vägg
Vromm vromm.....