Att CDI-boxen skulle begränsa varvtalet till 8500 varv är knappast troligt, när rödmarkeringen ligger vid 11000 .(tror det var 11000rpm iaf )Hangman skrev:Nån som vet om man kan koppla ur och HUR man gör på en yamaha dt 125 -84a? varvara bara 8500 varv. skulle vilja ha mer varv!!!! Mvh/ kim
KalleNorton skrev:Att CDI-boxen skulle begränsa varvtalet till 8500 varv är knappast troligt, när rödmarkeringen ligger vid 11000 .(tror det var 11000rpm iaf )
Du har nåt annat fel på hojen, vad vet jag inte...
KalleNorton skrev:Ehm, nu när jag tänker (vilket jag sällan gör) så kanske hojen är strypt. Då är det nog möjligt att CDI-boxen stryper varvet vid 8500rpm.
Tänkte inte på möjligheten att din hoj kunde vara strypt till 11kw, det är så ovanligt...
Hangman skrev:hehe jadu! den är inte ens i närheten av 11kw nästan det dubbla!
Kronen skrev:mm Det är i cdi boxen.. kanske går den bara att koppla ur lätt. eller får du klippa av nån tråd som på CRMen
Hangman skrev:hehe jadu! den är inte ens i närheten av 11kw nästan det dubbla!
Hangman skrev:Den gör 145 km/h på 6an vid 7800 varv. Med acc som en cross! hela vägen upp till 145 accar den bra! tänk dig om den skulle varva 11000 rpm! då skulle den nog göra runt 160-170 km/h?!
Hangman skrev:hehe jadu! den är inte ens i närheten av 11kw nästan det dubbla!
Den gör 145 km/h på 6an vid 7800 varv. Med acc som en cross! hela vägen upp till 145 accar den bra! tänk dig om den skulle varva 11000 rpm! då skulle den nog göra runt 160-170 km/h?!
hur vet man vilken kabel man ska klippa eller ta bort för den ska varva mer, om den är spärrad i cdin?
Svanen skrev:Om din DT som har en maxeffekt runt 25hk på runt 11000rpm axxar som en cross med 40hk på bara 8500rpm..
Ja, då körde du nog en halvkass kinafiddy
En sak till bara.. Om den nu gjorde 145km/h i 7800rpm, då är den ju inte ens emot spärren på 8500rpm
Jag vill inte verka otrevlig eller så men..
Du kan ha ett alldeles för litet munstycke, dvs den skär vilket sekund som hellst.
Du kan ha sett fel, den varvar mer än 8500rpm.
Du bara inbillar dig.
Du håller på att bli galen.
Ännu mindre pga slitaget i motorn.KalleNorton skrev:
+att en DT från 84 har inte ens 25hk. 22 har jag för mig.
Hangman skrev:Ni har rätt. jag skrev fel. menade hästkrafter, inte kw. Jag kan lova att den här 125an åker ifrån dom flesta maskiner.
Hangman skrev:Ni har rätt. jag skrev fel. menade hästkrafter, inte kw. Jag kan lova att den här 125an åker ifrån dom flesta maskiner.
Hangman skrev:Ni har rätt. jag skrev fel. menade hästkrafter, inte kw. Jag kan lova att den här 125an åker ifrån dom flesta maskiner.
Svanen skrev:Så du menar att din DT 125a från -84 med max 20hk drar dom flesta maskinerna?
Skojar du?
Vi kan ta ett race, dag eller natt, sommar eller vinter.
Du har kanske en chans mot en RD från samma årtal.
Aprilia RS/MX? Yamaha TZR? Honda NSR?
Nädu, jag tror att din DT är det enda du kört i hojväg, därav har du inget direkt att jämnföra med. Men se det som en positiv sak, du kommer skita i brallan bara du ser en 600
EDIT: Du är härmed skyldig att bifoga en film där din DT drar valfri maskin på 125cc.
Svanen skrev:Ladda hem hojfilmer! http://sporthoj.years2.com/
Ladda upp din hojfilm! ftp://sporthoj:sporthoj@ftp.years2.com/
Vad är det för trim på din DT då?
Om den enbart är ostrypt så sitter du ju och fantiserar..
Skriv inte ihop allt heller, en radbrytning eller 8 hade inte skadat.
Förövrigt så skriver du som en mytoman, inget illa menat.
Känner 3st riktiga mytomaner och det är slående likt.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |