Paradoxy skrev:Du är ett fucko. PUNKT SLUT.
Din 125'a jävel gör inte 145 vid 7000 varv.
Hangman skrev:nej det gör den inte!!! vid 7800 VARV.
Jag vet vad en YPVS är, vet du vad det står för?Hangman skrev:Men om jag säger så här, Sug min salta. Ni känner inte mig, om ni gjorde så skulle ni förstå. jag har haft 4 dracar 2 aerox 2 mt5 en puch dakota en kymco fever 2 hemmabyggen en tomos quadro en kawasaki kx 125 2 st suzuki 250 en YAMAHA DT 125 en volvo 740-87 en SAAB 9000 TURBO 89 m.m listan är för lång. En film kommer till sommaren och då ska ni med häpnad få se. Sluta snacka när ni inte vet vad det handlar om. Väx upp. Andledningen att jag startade tråden var pga att jag behövde hjälp med min ypvs.
Så alla som inte vet vad en YPVS, dra.
Paradoxy skrev:ÅÅåh fel av mig.
Men jag säger fortfarande att din hoj inte gör 145 vid 7800 varv.
Paradoxy skrev:ÅÅåh fel av mig.
Men jag säger fortfarande att din hoj inte gör 145 vid 7800 varv.
whitesnake skrev:den borde liga runt 110 vid 8000rpm om du inte drevat om den som in i......
Solid snake skrev:Kan du ljuga lite mer? Vet du hur mycket frikton det är i crossdäck? Noll grepp dessutom...
Solid snake skrev:Kan du ljuga lite mer? Vet du hur mycket frikton det är i crossdäck? Noll grepp dessutom...
Hangman skrev:jo det är det visst! i kurvorna får man ta det lite lungt men det går åka på stort sätt som vanligt. Kör ni bara slicks eller vet ni ingenting eller? Jag har provat båda och jag håller mig helst till crossdäck. Har höjt den och tagit dän baklyset oxå för den ska se ut mer som en cross. går mycket bra att köra på mindre crossbanor, och på vägen! Till sommaren ska jag sätta på riktigta slicksdäck. Modda den till SM. Då kommer den gå ännu fortare förmodligen.
Hangman skrev:I sommras åkte jag mellan Mjölby - Motala varje dag! det är ca 3,5 mil dit och lika mycket hem! Låg i ca 140 hela tiden. Med tanke på att den bara varvar 7800 varv så är det ingen fara och ligga och glida. MED CROSSDÄCK!!!!!!!!
Pr0bz skrev:Köp ny varvräknare och även hastighetsmätare, om det inte funkar så köp glasögon.
Där har du svar på din tråd.
Svanen skrev:Jag har frågat ca. 3 ggr om den är mer än bara ostrypt, du har fortfarande inte svarat.
Om den nu är trimmat så den gör 145km/h i 7800rpm, hur har du (exakt) trimmat den?
Vad har du för drevning?
-PLM- skrev:Alltid lika kul att besöka 125.a delen...
En DR650 gör inte 190 på mätaren(är inte mätaren bara graderad till 160 tillochmed?), knappt troligt ens om den var överladdad med både gas, kompressor och turbo.
Sedan kan jag gratulera till din 125.a som är snabbare än min budhoj(som f.ö. går lika fort som en DR650), en sur XT600 på 45kusar. 145 ärlig fart är nog max vad den klarar skitnödig och med hemlängtan. Om du får upp den i de farterna du tror du ska få upp den i är den jämnsnabb med min KTM625 med trimkam, uppborrad, portad topp, större ventiler och annat tjafs och som ligger på styvt 60kusar på bakslangen. Det är inte illa vad din moppe går.
Hangman skrev:En 4takt är inte gjord för att gå snabbt!! 2 takt går snabbare helt enkelt! polarens kawasaki 85 cc cross gjorde 132 km/h ORGINAL och crossar brukar inte gå snabbt dom brukar vara byggda för att det ska vara bra accelration.
4 takt är starkare men går tyvär inget på utväxlingen.
Jag säger att andersbrink här på SH kan mer än vad du kan lära dig, och han kan mer än din lilla kompis som har trimmat din dt med lim och klisterlappar.Hangman skrev:Okej då ber jag om ursäkt för jag inte svarat på det. Den är trimmad och moddad av björn arwidsson i motala. Han kan allt och lite till om motorer. Det är alla slags pluggar borta kolven är enormt filad bestyckad förgasare YPVSen är nått gjort med därför nu när jag tog bort den så går den inte lika bra för jag vet inte hur han gjorde. Racingstift inställd tändning m.m Effektavgassystem förmodligen. Ser inte riktigt ut som orginal om man kollar på andra likadana maskiner. Drevningen har jag inte riktigt koll på men den är perfekt iallafall! går på bakhjul 1an 2an BARA GAS INGET JÄVLA RYCK ELLER KOPPLING! ryck lite så går den upp på 3an oxå. sen as bra drag hela vägen upp till toppen. jag har kört väldigt många maskiner Men jag tycker den här har hållt bäst och är en av dom maskiner som gått värst, förutom crossarna såklart. Men det är en upplevelse och köra min 125a. Jag lovar. synd att ni alla bor så långt bort annars skulle ni få prova!
Hangman skrev:En 4takt är inte gjord för att gå snabbt!! 2 takt går snabbare helt enkelt! polarens kawasaki 85 cc cross gjorde 132 km/h ORGINAL och crossar brukar inte gå snabbt dom brukar vara byggda för att det ska vara bra accelration.
4 takt är starkare men går tyvär inget på utväxlingen.
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |
|
CFMOTO 800MT-X
CFMOTO har presenterat 800M... |
|
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |