VARVSTOPP PÅ MIN YAMAHA DT 125 -84a VID 8500 RPM. kan man koppla ur det?

Solid snake

Guest
Hangman skrev:
En 4takt är inte gjord för att gå snabbt!! 2 takt går snabbare helt enkelt! polarens kawasaki 85 cc cross gjorde 132 km/h ORGINAL och crossar brukar inte gå snabbt dom brukar vara byggda för att det ska vara bra accelration.
4 takt är starkare men går tyvär inget på utväxlingen.
Är det därför en ny literhoj gör drygt 300km/h?

Man börjar ju tro mer och mer att detta är en flejmare.

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
-PLM- skrev:
Alltid lika kul att besöka 125.a delen...
En DR650 gör inte 190 på mätaren(är inte mätaren bara graderad till 160 tillochmed?), knappt troligt ens om den var överladdad med både gas, kompressor och turbo.
Sedan kan jag gratulera till din 125.a som är snabbare än min budhoj(som f.ö. går lika fort som en DR650), en sur XT600 på 45kusar. 145 ärlig fart är nog max vad den klarar skitnödig och med hemlängtan. Om du får upp den i de farterna du tror du ska få upp den i är den jämnsnabb med min KTM625 med trimkam, uppborrad, portad topp, större ventiler och annat tjafs och som ligger på styvt 60kusar på bakslangen. Det är inte illa vad din moppe går. :tummenupp

:klappar :rofl :rofl

Fan asså denna tråden ska ja spara i favoriter så ja kan få mig ett gott skratt sen när jag har tråkigt någon dag. :lol

Paradoxy

Guest
Hangman skrev:
En 4takt är inte gjord för att gå snabbt!! 2 takt går snabbare helt enkelt! polarens kawasaki 85 cc cross gjorde 132 km/h ORGINAL och crossar brukar inte gå snabbt dom brukar vara byggda för att det ska vara bra accelration.
4 takt är starkare men går tyvär inget på utväxlingen.

:rofl :rofl :rofl

Alla fyrtaktare är långsamma :rofl :rofl :rofl

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Haha, jag har löst 2 sidor av 4 och aldrig skrattat så mycket.. :p Ska läsa dom andra 2 nu.

Bara så ni vet så har jag en katt som brukar springa ifrån mammas bil när hon ska till jobbet, uppåt en 130 brukar mamma komma ikapp.. :kocko

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
Hangman skrev:
4 taktare är inte lika rappa som 2takt. .

öööö... har inte läst resten av tråden än men hoppas någon säger emot här. tror min 525a är lite rappare än en tvi-taktare. och jag vill gäna se dej köra på bakan med en dt från 80-talet. tror inte ett skit på vad du säger :D :D

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
chukabowa skrev:
öööö... har inte läst resten av tråden än men hoppas någon säger emot här. tror min 525a är lite rappare än en tvi-taktare. och jag vill gäna se dej köra på bakan med en dt från 80-talet. tror inte ett skit på vad du säger :D :D

Sorry he´s got a point :)

Jämför din 500cc´are mot en 500cc tvåtakt cross så har du inte mkt chans

En 250cc tvåtakt är nästan likgiltig med din

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
Ljunghusen skrev:

tror du det är så illa.. en tvåtaktare har ju noll o ingenting i botten.. o inte mycket o hurra för i mellanregister heller..
EDIT: när man står o gasar utan växel i så är ju 2-takt rappt som fan...

Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
chukabowa skrev:
tror du det är så illa.. en tvåtaktare har ju noll o ingenting i botten.. o inte mycket o hurra för i mellanregister heller..

Mja de är ju toppeffekten vi pratar om. En 500cc tvåtakt har dock helt ok register, har jag hört.. aldrig kört nån :(

Tvåtakt luktar illa och låter dåligt ändå :tungan

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
Ljunghusen skrev:
Mja de är ju toppeffekten vi pratar om. En 500cc tvåtakt har dock helt ok register, har jag hört.. aldrig kört nån :(

Tvåtakt luktar illa och låter dåligt ändå :tungan
haha.. så rätt. om vi bara pratar på över delen av registret så klart en två takt slår en 4-takt. men inte annars. dom som vet säger att tex cr 500 har rätt bra mellan register.. för att va en två takt då skulle jag tro.
EDIT: tror inte en tvåtakt har 60Nm vid 4000 varv som min 640 hade.

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Ljunghusen skrev:

I cross körs väl 250 2-takt och 450 4-takt i samma klass? Om det stämmer, borde väl chukabowas 525 köra ifrån en 250 2-takt?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
KalleNorton skrev:
I cross körs väl 250 2-takt och 450 4-takt i samma klass? Då borde väl Chukabowas 525:a köra ifrån en 250?

En 250cc 2t plockar ut ungefär lika många bakhjulshästar (ok kanske några färre) som 525an, dvs runt 50

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
KalleNorton skrev:
I cross körs väl 250 2-takt och 450 4-takt i samma klass? Om det stämmer, borde väl chukabowas 525 köra ifrån en 250 2-takt?
det beror väll på vem som kör.. dom har ju lite olika utväxling på växellådor och drevning.. men om man sätter båda motorerna i exakt lika ramar med samma drev o samma växellåda . samt en robbot som startar optimal så har jag faktikst ingen aning om vad som skulle gå fortast.. hade en aprilia 250 inna o där va bra klös i den. vänder man på registret så har man en 1 cylindrig 4-taktare
EDIT: Nej för tusan.. nu förstör vi denna humortråden med vårt allvarliga snack.. jag kommer inte skriva mer nu... pun(g)kt

Last edited:

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
chukabowa skrev:
haha.. så rätt. om vi bara pratar på över delen av registret så klart en två takt slår en 4-takt. men inte annars. dom som vet säger att tex cr 500 har rätt bra mellan register.. för att va en två takt då skulle jag tro.
EDIT: tror inte en tvåtakt har 60Nm vid 4000 varv som min 640 hade.

Med tanke på att en del 2-taktare levrerar runt 160NM/L så bordde det inte vara en omöjlighet. Men vad vet jag. :gnissla

kommander Jack

Guest
haha

Han kunde tävlat mot min dtr ifall han ville, min drar nog ifrån så det räcker!!! haha, 80-tals DT, som går 145? hahaha, på en släpkärra bakom en bil eller?? :tungan :rofl :rofl

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457