Testat med startgas på insugsgummit, varvet ändras inte.Med tanke på åldern. Sprickor i insugsgummit som ger pyttelite tjuvluft.
Jag har bytt vajrar och det gör ingen skillnad om jag vrider tillbaka gasrullen.Och för att utesluta muggiga vajrar och höljen, blir det någon skillnad om du vrider tillbaka gasrullen manuellt hela vägen till stoppet? För den har väl returvajer?
Ingen skillnad om motorn är nystartad eller varmkörd.Uppstår detta med fjösvarm motor (normalt) eller efter 30 km körning (insugsläckage)?
Jag tror inte det finns någon anslutning för synk-klocka, motorcykeln har en förgasare och en cylinder!Bland de vanligare felen brukar vara att en eller flera pluppar för anslutningar av synk-klockorna saknas eller är mögiga. Märks mest på tomgång och sakta körning.
"Air cut valve" är det enda jag inte har kollat, får testa det.Häng-frågan ställs ett par gånger i veckan, var bara ett generellt tips med uttag.
Har man kollat efter läckor och inte tidigare pillat på luftskruven - bör man pilla på luftskruven. 5% etanol gör sitt till... och 10% kommer definitivt att ha inverkan. Sen bör man även kika "air cut valve" som på min Intruder vad igenbeckad av gunk. KL650 har också slika doningar.
Du har pillat på luftskruven, ställt ut den 1 varv? Mot fabriksinställningarna brukar det bara behövas 1/2 varv. Avgasregler etc som spökar."Air cut valve" är det enda jag inte har kollat, får testa det.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|