Varvtalet sjunker långsamt.

DaK

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jan 2021
Hoj
1987 KLR 650, 1991 Tengai, 2008 XT 660Z
Jag har problem med att varvtalet inte sjunker direkt när jag släpper gasen på min Kawasaki KLR 650.
 

DaK

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jan 2021
Hoj
1987 KLR 650, 1991 Tengai, 2008 XT 660Z
Och för att utesluta muggiga vajrar och höljen, blir det någon skillnad om du vrider tillbaka gasrullen manuellt hela vägen till stoppet? För den har väl returvajer? :va
Jag har bytt vajrar och det gör ingen skillnad om jag vrider tillbaka gasrullen.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Bland de vanligare felen brukar vara att en eller flera pluppar för anslutningar av synk-klockorna saknas eller är mögiga. Märks mest på tomgång och sakta körning.
 

DaK

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jan 2021
Hoj
1987 KLR 650, 1991 Tengai, 2008 XT 660Z
Bland de vanligare felen brukar vara att en eller flera pluppar för anslutningar av synk-klockorna saknas eller är mögiga. Märks mest på tomgång och sakta körning.
Jag tror inte det finns någon anslutning för synk-klocka, motorcykeln har en förgasare och en cylinder!
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Häng-frågan ställs ett par gånger i veckan, var bara ett generellt tips med uttag.

Har man kollat efter läckor och inte tidigare pillat på luftskruven - bör man pilla på luftskruven. 5% etanol gör sitt till... och 10% kommer definitivt att ha inverkan. Sen bör man även kika "air cut valve" som på min Intruder vad igenbeckad av gunk. KL650 har också slika doningar.
 

DaK

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jan 2021
Hoj
1987 KLR 650, 1991 Tengai, 2008 XT 660Z
Häng-frågan ställs ett par gånger i veckan, var bara ett generellt tips med uttag.

Har man kollat efter läckor och inte tidigare pillat på luftskruven - bör man pilla på luftskruven. 5% etanol gör sitt till... och 10% kommer definitivt att ha inverkan. Sen bör man även kika "air cut valve" som på min Intruder vad igenbeckad av gunk. KL650 har också slika doningar.
"Air cut valve" är det enda jag inte har kollat, får testa det.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Kan inte en snål lågfartskrets ge det fenomenet att det tar tid att få ner varven? Har för mig att det talas om att den går väldigt snålt för att klara avgaskraven.

Nu kommer jag inte ihåg exakt men på KLR650 rekommenderas att skruva ut luftskruven 2,5 varv och sen shimsas trottenålen men två brickor, om jag nu minns rätt. Googla 22 cent mod så finns det en hel del att läsa.

Just till KLR verkar det finnas mycket moddar då sen verkar vara väldigt vanlig i USA. Jag har gjort en del moddar på min och tycker den går lite bättre och har fått bort en hel del kilon.
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top