Hej!
Jag kör en KTM LC4 640 SM -03
Började med att jag tog hojen till jobbet en kväll...var runt 1-2 grader +....stod ute hela natten..Kan ha blivit nån - grad under natten...startade den for hem....fick stå ute några timmar..(för att bilen stod i vägen)..skulle starta den sen och köra in den i garaget men den startade inte...skruvade upp tändstiftet och misstänkte att det var vatten i motorn....Tömmde den på olja och det visade sig att det var vatten i motorn......
Nu har jag skruvat i sär hela cylinderhuvudet ....omöjligt och se om packningen har farit....eller om det är nån spricka i huve....
Kan jag ha så otur att cylindrhuvudet har spruckit(kan det va så skänsligt) ?
Vad tror du/ni?
Ska jag byta packning och skruva i hop och hoppas?
JAG VET....dum som jag va så kollade jag inte om det var nog mycke glykol i
MVH
dolly3
Jag kör en KTM LC4 640 SM -03
Började med att jag tog hojen till jobbet en kväll...var runt 1-2 grader +....stod ute hela natten..Kan ha blivit nån - grad under natten...startade den for hem....fick stå ute några timmar..(för att bilen stod i vägen)..skulle starta den sen och köra in den i garaget men den startade inte...skruvade upp tändstiftet och misstänkte att det var vatten i motorn....Tömmde den på olja och det visade sig att det var vatten i motorn......
Nu har jag skruvat i sär hela cylinderhuvudet ....omöjligt och se om packningen har farit....eller om det är nån spricka i huve....
Kan jag ha så otur att cylindrhuvudet har spruckit(kan det va så skänsligt) ?
Vad tror du/ni?
Ska jag byta packning och skruva i hop och hoppas?
JAG VET....dum som jag va så kollade jag inte om det var nog mycke glykol i
MVH
dolly3