Vattentät iPhonehållare för styre på kjell&co 99:-

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Vad är det som är så viktigt att telefonen MÅSTE vara i blickfånget hela tiden:va
 

C.Silfverbielke

28 grams
Gick med
7 May 2012
Ort
Southern
Hoj
rad4
Supersmutt! Men pga. att dom hade så jävla apjävla-dålig webb kommer jag inte handla av dom. Usch fan.

/ jag menar multiaddonet från yt-videon.
 
Last edited:

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Ort
Ukraina och ibland Borås eller GBG
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Navigation och spotify! :)

Tittar du på spotify?


Nej skämt åt sidå navigationröst ,musik,telefon sms osv får man rätt upp i G9:an, funkar kanon med röststyrning.

Nån telefon vill jag inte ha monterad på hojjen då det räcker med att bilister stirrat blint och sms:ar för fullt så dom har svårt för att köra ändå.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Grupptrycket is a mother ****** :)
Köpte en idag. Den känns ganska stabil som sagt. Nu funderar jag bara på hur jag ska lösa laddningen.
Jag har Ctek-laddare på hojen, så det smidigaste vore ju om det finns någon iphone-laddare med ctek kontakt, eller dylikt. Någon som har en smidig lösning?

Edit: Smidigaste lösningen är nog denna, än så länge
Comfort%20Connect%20Cig%20Socket_0.jpg


+En cigg-laddare till iphonen då alltså.
 
Last edited:

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Jag testade skalet lite idag genom att fylla handfatet och hålla det under vattenytan en stund. Det höll helt tätt under den tiden så ett hyffsat regnväder är nog inga problem. Speciellt inte om man har den innanför kåpan.

Jag tänkte köpa kabeln till Ctek som yonsson länkar här ovan, men det känns som att det kritiska är att få det tätt mellan cigguttaget och laddaren. Det allra bästa vore att ha en skyddsbox att lägga anslutningen i. Någon som vet om det går att hitta en sådan här i riktigt litet format?

35-115_m.jpg
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag testade skalet lite idag genom att fylla handfatet och hålla det under vattenytan en stund. Det höll helt tätt under den tiden så ett hyffsat regnväder är nog inga problem.

Mitt läckte ju ordentligt både under vatten och av en lätt dusch på fel ställe.

Hade du något i för att simulera telefonen eller höll du skalet helt plant under ytan?
Annars skulle jag säga att det är helt omöjligt att skalet håller tätt eftersom låsmekanismen släpper in vatten mellan baksidan av skalet och insatsen vilket gör att det rinner in genom hålet för kameran.
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Mitt läckte ju ordentligt både under vatten och av en lätt dusch på fel ställe.

Hade du något i för att simulera telefonen eller höll du skalet helt plant under ytan?
Annars skulle jag säga att det är helt omöjligt att skalet håller tätt eftersom låsmekanismen släpper in vatten mellan baksidan av skalet och insatsen vilket gör att det rinner in genom hålet för kameran.
Du har helt rätt. Jag la det för att torka efteråt och när jag undersökte det efter några timmar upptäckte jag att det mycket riktigt fanns vatten i det. Precis som du säger så kommer det in vid låsmekanismen. Det hade lagt sig mellan skalet och gummidelen men aldrig tagit sig vidare in genom kamerahålet. Till slut kommer det ju dock att göra det.

Jag tror fortfarande att det klarar av ett rejält regnväder om man har det innanför kåpan men så som det monterats på bilderna i tråden hade jag tagit av det om det börjar ösa ner för mycket.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Du har helt rätt. Jag la det för att torka efteråt och när jag undersökte det efter några timmar upptäckte jag att det mycket riktigt fanns vatten i det. Precis som du säger så kommer det in vid låsmekanismen. Det hade lagt sig mellan skalet och gummidelen men aldrig tagit sig vidare in genom kamerahålet. Till slut kommer det ju dock att göra det.

Det kan ju vara så att det blir tätare när luren ligger i och trycker insatsen mot skalet men det är inget jag vill testa iaf. Det går ju förstås att limma fast insatsen i skalet. Limmar man snyggt runt kamerahålet så blir det ju tätt den vägen. Min läcker ju ändå mellan halvorna men bättre blir det ju.
 

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Jag har en sån på min mountainbike. Själva skjutfästet för skalet sitter inte speciellt bra när man stökar i skogen - Så jag limmade fast detta med epoxi. För att ta av skalet använder man istället klickfunktionen på den roterbara plattan.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
När kommer första hojtillverkaren där man kan integrera en iPhone eller iPad? Tänk istället för hastighetsmätaren klickar man i sin iPhone eller iPad.

Alla andra stereotillverkare och andra verkar ju ha fattat att det finns pengar att tjäna.

Se inlägget som halvseriöst.

Eftersom jag är estetiskt lagd, skulle jag inte vilja sätta fast ett Biltema tillbehör på Duccen.
 

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Ort
Danderyd
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Jag har en sån på min mountainbike. Själva skjutfästet för skalet sitter inte speciellt bra när man stökar i skogen - Så jag limmade fast detta med epoxi. För att ta av skalet använder man istället klickfunktionen på den roterbara plattan.

Smart. Fattar inte varför den behöver ha 2 (två) löstagningsmöjligheter utom möjligen för att den blir mer "slim" om man använder skjutfästet.

Vädertestade min "live" i ett 20-minuters störtregn häromdagen, med luren i :rolleyes: . Den höll tätt. Men jag lär inte ha den under vatten iallafall. Tror (vet..?), som många andra i tråden, att den är hyfsat vädersäker under kåpan men inte "vattentät" som utlovas.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
När kommer första hojtillverkaren där man kan integrera en iPhone eller iPad? Tänk istället för hastighetsmätaren klickar man i sin iPhone eller iPad.

Någon av de gatreggade elhojarna kör hela instrumenteringen på en iPhone. Kommer inte ihåg vilken dock.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag har använt waze (gratis gps app) de senaste dagarna och eftersom jag har valt att ha min iphone i landskapsvy, vållar detta problem. Waze roterar vy ganska ofta, speciellt när jag svänger. Jag har dock hittat en smidig lösning på det för $2 (kräver jailbreak) och en mindre smidig, men fullt fungerande och gratis lösning på problemet.
Här finns beskrivning
 
Last edited:

Dildo

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Ort
Gävle
Hoj
KTM 625, Yamaha TDM 850, Kawasaki ZZR600-08, VFR Rc36, Yamaha YZ 250
Fick ihop det ganska bra ändå till slut. Fixade ett eget stag. Har bara en fundering, hur den kommer att hålla sig fast under färd. Tycker att det är ganska lätt att flytta den åt sidan o ta loss hållaren. Under färd med lite vibrationer så kanske finns det risk att den lossnar eller? Kanske den ska klickas fast och jag fått ett trasigt ex?IMG_0546.jpgIMG_0547.jpg
 

Sage

Medlem
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Stockholm-Linköping
Hoj
CBR600F3-97
Fick ihop det ganska bra ändå till slut. Fixade ett eget stag. Har bara en fundering, hur den kommer att hålla sig fast under färd. Tycker att det är ganska lätt att flytta den åt sidan o ta loss hållaren. Under färd med lite vibrationer så kanske finns det risk att den lossnar eller? Kanske den ska klickas fast och jag fått ett trasigt ex?View attachment 363627View attachment 363628

Har du lite mer detaljer på hur du fixade denna lösning? är inte så sugen på att pilla med expanderbulten.

Som någon har nämnt tidigare så ska den klickas fast men man måste ta i mer än vad man tror och då känns den väldigt stabil.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top