Raderad medlem 51742
Guest
Var själv i samma tankebanor tidigt i våras när jag skulle dra ner till Spanien och köra hoj. Visste att jag kunde vänta mig såväl regn som kallare temperaturer i bergen. Slutade med att jag köpte ett par extra handskar som var vind- och vattentäta samt varmfodrade (http://www.jofama.se/mcsm/product_details.php?lang=1&id=333&s=MC). Då temperaturen växlade mellan 8 och 25 grader samt mellan regn och sol bytte jag ibland mellan mina sommarhandskar (Dainese Full Metal) och dessa och det funkade klockrent.
Behövde aldrig varken frysa eller bli blöt om händerna. Dessutom har jag haft glädje av handskarna under den kalla tidiga säsongen i Sverige. Handskarna är lite klumpigare än mina Dainese, men helt ok att köra med. Det skall sägas att jag aldrig testat att köra flera timmar i ösregn, utan bara i lättare regn.
Behövde aldrig varken frysa eller bli blöt om händerna. Dessutom har jag haft glädje av handskarna under den kalla tidiga säsongen i Sverige. Handskarna är lite klumpigare än mina Dainese, men helt ok att köra med. Det skall sägas att jag aldrig testat att köra flera timmar i ösregn, utan bara i lättare regn.