FredrikEkl
Ny medlem
Glömde skriva det innan, förgasarna är genomgångna och flotörnivåerna står enligt org inställning. Lectronerna bygger på ett vakuum tryck för att få upp soppan och in i motorn. För att de skulle klättra sig ur förgasarna (utan att de flödar över då) så skulle jag behöva hitta en riktigt brant backe![]()
Vad tror du själv är anledningen till att den går att starta snart efter den varit igång, men inte efter 1-2 dagar?
Jag hade testat att ta ur stiften när jag parkerar hojen och efter 2 dagar kört runt motorn utan stift och sedan montera dessa och testa att starta, fungerar den som tänkt då så måste man ta reda på vad det är som surar ner den.
Som jag ser det 2 saker det kan bero på:
-Dåliga tätningar i toppen som gör att lite olja rinner genom
-soppa från förgasare
Edit:
3 saker
-dåliga kolvringar så med nya stift har man ventilerat ut olja och får igång motorn, är motorn kall håller ringarna tätt sämre och ev pumpar man upp oljan den vägen (men låter lite otroligt i mina öron)
Last edited: