VEIDEC Nitro Festival

rust29

aka Stefan - Race on!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
*såld*
Några härifrån som ska vara med och köra på Mantorp i helgen?
Jag kommer vara där och jobba, troligen vid startplattan, säg gärna hej om ni ser mig.

Toyboy

HjärnKirurg!
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
RRRSeexNollseex
rust29 skrev:
Jag kommer vara där och jobba, troligen vid startplattan, säg gärna hej om ni ser mig.

får man fråga vad "VEIDEC Nitro Festival" är för något?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Jag var 3 dagar sen (27 dagar före istället för en månad) med att anmäla mig. Betala 3600 kronor (mot mer normala 1200) för att möjligen få tre kvalkörningar à 9.50 sekunder och 900 spänn om jag skulle vinna. Jag stannar hemma. Ingen av de anmälda Super Gas Hojarna är (iaf aktiva) här på Sporthoj. Möjligen nån i Street Bike.

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
andersbrink skrev:
Jag var 3 dagar sen (27 dagar före istället för en månad) med att anmäla mig. Betala 3600 kronor (mot mer normala 1200) för att möjligen få tre kvalkörningar à 9.50 sekunder och 900 spänn om jag skulle vinna. Jag stannar hemma. Ingen av de anmälda Super Gas Hojarna är (iaf aktiva) här på Sporthoj. Möjligen nån i Street Bike.

3600 ?!?, fan ingår det fri lustgas eller? :va

MarilynMan

Z1000R Rules
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Z1000R
Partaj???

rust29 skrev:

Vet du om det är nåt "party" :fyllisar på lördagskvällen :confused:
Tänkte ta med husvagnen och ligga över ifall man får nån plats!
Vet du om det finns alternativa campingplatser i närheten?

Mvh Putte

Häggen

Psb?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-00 TL1000r, -90 Gsx-r turbo, -07 crf 450, -00 hayabusa turbo
rust29 skrev:

Jag ska åka där.. så ser du en grön katana så hojta till.. :fyllisar ska åka super gas bike.

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.Thunderace
Häggen skrev:
Jag ska åka där.. så ser du en grön katana så hojta till.. :fyllisar ska åka super gas bike.

Tjena R !!

Ser inte dig på deltagarlistan ska du pynta massor i efterskott eller...*s*... höll maskinen efter helgen var nån som sa att det rasslade i den efter semin ?
Hoppas du är rätt R men hur många från Gävle med en Grön 1327 katana finns det..*s*..

Häggen

Psb?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-00 TL1000r, -90 Gsx-r turbo, -07 crf 450, -00 hayabusa turbo
RPM lover skrev:
Tjena R !!

Ser inte dig på deltagarlistan ska du pynta massor i efterskott eller...*s*... höll maskinen efter helgen var nån som sa att det rasslade i den efter semin ?
Hoppas du är rätt R men hur många från Gävle med en Grön 1327 katana finns det..*s*..

Jo en går det va avgassystemet som rasslade.ja det blev ju lite dyrt o efteranmäla men vad gör man inte för att åka lite:tungan
Ha De o vi syns väl i helgen för du ska väl åka?

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.Thunderace
Häggen skrev:
Jo en går det va avgassystemet som rasslade.ja det blev ju lite dyrt o efteranmäla men vad gör man inte för att åka lite:tungan
Ha De o vi syns väl i helgen för du ska väl åka?

Nä det blir inget åka av för mig var tvungen att jobba denna vecka har beredskap och allt så närmast för mig blir Linde Open men dom andra grabbarna plus 3 till kommer härifrån. Såg att ni var ganska många som skulle köra.
Vi syns i Linde istället om du kommer loss

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
andersbrink skrev:
Den höga efteranmälningsavgiften beror nog på att det är många som missbrukat de låga avgifterna o anmält sig som raceekipage med 4 biljetter o depåbiljett för bilen fast dom egentligen bara vart tänkta som publik från början.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Jag och tjejen skall dit och titta. Fan Anders, dyk upp så man får se dig visa var skåpet skall stå :)

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Freppa skrev:
Fan Anders, dyk upp så man får se dig visa var skåpet skall stå :)

Efteranmälningstiden gick ut för två veckor sedan. Fattar inte vad som är så jämra speciellt med NDRS i Mantorp (för oss som tävlar), annat än att det också är FIA och UEM-åkare med. NDRS-förarna är ju till 90% alltid desamma och några "horder" av hill-billies som ska köra för sakens skull å supa skallen i bitar på kvällarna är det inte heller speciellt många av.

Idén om att man vill stoppa racers-som-påstås-ska-köra-men-inte-gör-det-för-att-få-billig-biljett köper jag inte alls. Sånt GÅR inte att stoppa... och jag har aldrig sett några sådana heller.

Jag byter växellåda i Banditen istället och inväntar Borlänge (gathojsrace) nästa helg där man iaf har chans på 2500 i förstapris (mot 900 i NDRS).

Hittade 1 dl vatten i bensinen i turbo-gixxern... inte undra på att den gick lite mysko i Söndags i Västerås.

ZERO-Fighter

Hotrodder...
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Suzuki 1327 CR
andersbrink skrev:
Efteranmälningstiden gick ut för två veckor sedan. Fattar inte vad som är så jämra speciellt med NDRS i Mantorp (för oss som tävlar), annat än att det också är FIA och UEM-åkare med. QUOTE]
Brinken, du tyckte det lät mysko om min hoj på Lunda senast. Funkar det att sträcka kamkedjan (manuell sträckare) utan att lyfta ventilkåpan som jag brukar göra? Jag har lite brått... :confused:

rust29

aka Stefan - Race on!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
*såld*
MarilynMan skrev:
Vet du om det är nåt "party" :fyllisar på lördagskvällen :confused:
Tänkte ta med husvagnen och ligga över ifall man får nån plats!
Vet du om det finns alternativa campingplatser i närheten?

Mvh Putte

Visst är det party på lördag kväll, lite tivolitjafs och liveband vad jag hört.
Ska åka ut och hämta mitt depåpass i eftermiddag, ska kolla om jag hittar mer info så skriver jag här ikväll.
Angående camping så har jag ingen aning, vet att det finns i anslutning till banan, närmaste annars är nog Linköping & Vadstena (men då måste du ha chaufför på kvällen)

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...