Veidec på TV3

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bromma
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Swedie skrev:
De kanske klippte om programmet pga att ishockeyn drog över tiden?

Det tror jag tyvärr inte. Programmet skulle vara 1 timme enligt tablån, och det var det ju oxå. Det är bara dåligt specat vad programmet skulle innehålla. Jag har mailat Veidec om att dom, om någon, borde lägga ut på sin sida vilka tider som gäller om man vill se just Veidec-racen. Det är nog bra om ni andra oxå gör det. Tyvärr verkar mailen till webmasterna där studsa så jag provade att maila nån som heter rickard.palsson@veidec.se och hoppas på att det går bättre.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Vad som var så konstigt var att de faktiskt visade diverse inslag/flyby's med motorcyklar från Veidec. Varför det, om de nu ändå inte tänkte visa några MC's? För att hålla oss kvar vid TVn?
 

Sjödda

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2003
Ort
Solna
Hoj
Kawasaki ZX6R -97
Mille-R skrev:
En bra idé är att kika på www.stcc.se där står det 12 maj kl 22.30

Precis så är det... Veckan efter racet visar TV3 bara STCC, och veckan därefter visas Veidec, S60 mm.

Ni som har Viasat Sport kan däremot se Veidec redan samma kväll som racet, men det visste ni väl redan. :tummenupp
 

Loader

Nu går vi mot ljusare tider
Gick med
1 Jun 2003
Ort
Norberg City
Hoj
Bülldog
Torsdag 6 maj
TV3 kl 22.55, Magasinsprogram STCC repris lördag 8 maj kl 15.00

Onsdagen 12 maj
TV3 kl 22.30, Magasinsprogram VEIDEC Trophy,S60 och Carrera Cup
repris lördag 15 maj kl 17.00

Söndag 16 maj
Viasat Sport 1 kl 21.00 Sammandrag STCC, VEIDEC
 

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bromma
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Mille-R skrev:
En bra idé är att kika på www.stcc.se där står det 12 maj kl 22.30

Jättebra idé...tack för info alla ni Messerschmittar :D ...problemet var ju till viss del att dagens program presenterades enligt nedan på en del håll, som tex TV3:s sida:

STCC
Motorsportens elitserie och svensk motorsports tungviktsklass STCC (Swedish Touring Car Championship) samlar de skickligaste förarna i de mest avancerade tävlingsbilarna. Bl.a. får vi se fjolårsmästaren Fredrik Ekblom, Janne 'Flash' Nilsson och nykomlingen Richard Göransson. Dessutom följer vi mc-klassen Veidec Throphy och supportklasserna Volvo S60 Challenge och Porsche Carrera Cup. 2004 års upplaga av STCC är uppdelad i 10 deltävlingar med final på Mantorp Park den 18-19 september.

Programledare är Fredrik Birging.
Kommentator är Tony Ring, 30-årig stockholmare som själv kört sportvagnsklassen Ferrari Challenge i åtta år.
Expertkommentator är en av landets mest lovande racerförare, 23-årige Thed Björk från Vretstorp som är svensk mästare i Formel 3 och GT-serien.
Premiär torsdag 6/5 kl 23:00
Ordinarie sändningtid:
onsdagar ca kl 22:25
(Repris sönd em)
 
Last edited:

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bromma
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Villee skrev:
Hur förhåller sig Veidec till SM med mera, eller är det helt egen cup så att säga?

Veidec är SM för klassen Super Sport 600 och körs som enda mc-klass i samband med STCC. Övriga mc-klasser gör upp om SM på egna arrangemang. Info om dessa hittar du på www.roadracing.se
 

Sjödda

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2003
Ort
Solna
Hoj
Kawasaki ZX6R -97
ZoulFly skrev:
Jättebra idé...tack för info alla ni Messerschmittar :D ...problemet var ju till viss del att dagen program presenterades enligt nedan på en del håll, som tex TV3:s sida:

Håller med om att tablån var rätt missvisande... Men men, se det positivt! Du har ju inte missat Veidec iaf... :tummenupp

Sen är det bara att hålla reda på när racen går, osså kolla på 3an ca 1,5 vecka senare (onsdag). Veidec ska sändas så hela säsongen.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Aha, jag kollade början av programmet, sen somnade jag och vaknade skitsur för att jag trodde jag missat veidec. Då gjorde jag inte det alltså ;)

Jag tycker programmet var helt ok ändå, betydligt bättre än mera motor på fyran iaf. Man visade mycket av rejsen, vilket jag tycker är viktigast.
 

musse

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
ca Borås
Hoj
Derbi 125
Kawa_GPX600R skrev:
datan i sängen :lol
Ja faktiskt ! Köpt trådlöst nätverk och det ger oanade möjligheter. :yoparty Men fru skrattar inte direkt ihjäl sig :fatta!

Tack TV3 för att superprogram, NOT !!!!!!!
 
Last edited:

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Såg rejset på Viasat Sport i början på veckan istället...
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Gårdagens program var, IMHO, en halvtaskig lågbudgetproduktion vars största fördel är, tja - att det är bättre än ingenting. En stor anledning till att jag tycker så, är att programmet är inte riktat till racingentusiaster utan till gemene man i TV-soffor överallt. Själva är vi båda här hemma intresserade av racing och av själva racen, och slipper helst en massa utfyllnadsbabbel och transportsträckor i materialet. Möjligen har en mer ointresserad tittare större utbyte av programmet... :gnissla

Om man bygger ett helt entimmas program kring två lopp, så förväntar man sig att just loppen och racet skall vara i fokus. Istället kändes gårdagens program som ett pilotprogram, ett slags STCC-for-dummies där en hel massa ganska oväsentligt snack fick plats medan bilarna visades som bakgrundsbilder. Ett slående exempel är när Thed Björk inledningsvis körde runt och kommenterade banan, där 80% av bilderna var på reportern i halvbild... :huvet

Dessutom var programmet slarvigt och dåligt redigerat, inte minst ljudmässigt. :tummenner

Fasen... dags att maila producenten. :gnissla
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det var världsklass på Thed Björks varv för att visa banan; inte en bild på banan från bilen! :3freak
 

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
MatteKholm skrev:
(tv3: 23:00 STCC) : Svensk motorsport. Motorsportens elitserie och svensk motorsports tungviktsklass STCC (Swedish Touring Car Championship) samlar de skickligaste förarna i de mest avancerade tävlingsbilarna. Vi får se fjolårsmästaren Fredrik Ekblom, Janne "Flash" Nilsson och nykomlingen Richard Göransson. Dessutom följer vi mc-klassen Veidec Throphy och supportklasserna Volvo S60 Challenge och Porsche Carrera Cup. 2004 års upplaga av STCC är uppdelad i 10 deltävlingar med final på Mantorp Park den 18-19 september. Även 8/5.


JAHA?????????????

CP TV3!!!!! :huvet

22.40 e det väl?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top