Veidec trophy final på Mantorp!

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
J.Andersson skrev:
2502503 grymt imponerad av papunen! samt mike
instämmer, han körde som en furie... varför bromsa sig förbi en åt gången, när man kan ta flera? Mycket imponerande!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
#47 ss600 skrev:
2502991 Vad hände med fam.linden...
Peters växelpedal pajade, precis samma anledning som gjorde att Papunen fick starta från depån...och de delar tält. :va Sonens gashandtag lossnade, dessutom slirade kopplingen.

Sabotage eller typisk Honda-kvalitet? :D

alfa

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
zx6rr(green and mean)
Rookie till Veidec

Imponerande plats 9 på Tomas plats 11 Jimmy:yoparty

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Inte just nu
Hurra till Freddy, stark och sevärd uppkörning! :tummenupp

Hurra till topp-5 som rullar i mål inom en 6-7 sekunder. :tummenupp

Hurra till fd R600-förarna som körde helt OK. :tummenupp

Bu till Nilsson, hade inför rekordpublik chansen att visa att är bäst men puttrar in på en 6:e plats. Är visserligen en värdig mästerskapsvinnare men var hade han vinnarskallen denna dag? :tummenner

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Hatten av till Tomas och Jimmy som gjorde en grym insats i sina första race som A-förare. Personbästa på typ alla pass, och 9:e resp 11:e plats i racet, med många mer rutinerade Vediecförare bakom sig. Och Jimmy dessutom på en lånad hoj

Grymt kört grabbar! :Bugar

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
bra kört boys de va kul som fan att se....

Tänkte lite på varför de va så in i helvete mycket publik.
Kom fram till att sveriges befolkning bara är intresserade av STCC.
Efter stcc så försvann i princip alla.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sunkan skrev:
2504469 bra kört boys de va kul som fan att se....

Massor med sponsorbiljetter icke att förglömma.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Sedan är det mycket mer folk på Mantorp i oktober än i juni p g a att det är avslutning då. Oavsett vädret (som var bra nu för första gången på flera år) så kommer folk mer långväga för att se avslutningen.

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
sunkan skrev:
2504469 bra kört boys de va kul som fan att se....

Förutom jag och Kobbe som bara var där och såg hojarna och sen åkte hem igen! Stödhjulsracing är inte kul!

Riktigt kul hojrace fö! Backlund såg lite sliten ut efteråt, men han va ju inte kissnödig i alla fall! :D :tungan

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
En liten kort rapport då. Fastnade lite bakom Jim Funken och olyckligtvis befann sig ärkerivalen Jorpes framför honom. Jagade hårt några varv, lyckades ta mig om och tog upp jakten på Jorpes. Två kurvor senare slänger sig karln i gruset. Blev ordentligt besviken då jag visste att snacket "jag var ju före dig när jag ramlade iaf". Och mycket riktigt, sånt dumt prat hördes hela eftermiddagen ;)

Jag måste ha jordens sämsta utgång på bakrakan för Jim gasade förbi eller ifrån mig varje varv. Stog still igenom chikanen, missade växlar och dummade mig. Var snabbare i andra partier men kom inte riktigt om. Ut på sista varvet och fortfarande efter Jim. Inte en chans att bromsa om efter bakrakan och inser att sista chansen är sista vänstern innan mål. Detta vet Jim också och han satt enligt egen utsago och funderade på hur han skulle lösa detta.
Genom sista högern (där man inte har nått fäste alls), slår jag på hårt och spinner runt på yttern om Jim. Bromsar om, blockerar ordentligt och gasar så jag håller på att vrida sönder rullen mot stoppet nerför målrakan. Hör Jims hoj aldeles bakom mig men lyckas passera mål sju hundradelar före. Moahaha :)

Ett jäkligt kul rejs även om jag körde nästan en sekund långsammare än förra året. Första gången nånsin jag inte sätter personbästa under en tävlingshelg så nu är sviten bruten :(

Tack till Jim för en bra fight och bu till Jorpes för att han kastade sig. Dock en stjärna till densamme för att han släpade på hela min packning dit och hem... Many thank...

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Alx skrev:
2504493 Förutom jag och Kobbe som bara var där och såg hojarna och sen åkte hem igen! Stödhjulsracing är inte kul!

Riktigt kul hojrace fö! Backlund såg lite sliten ut efteråt, men han va ju inte kissnödig i alla fall! :D :tungan
Nej, det avhjälpte han ju utanför bajamajan :tummenupp
Sen blev det stora kramkalaset borta hos Backlunds innan vi åkte hem.
Nu är säsongen slut :( , vilken tur att det finns en mässa att längta till nu.

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Hoj
R1 -08
Don Quixote skrev:
2504501 En liten kort rapport då. Fastnade lite bakom Jim Funken och olyckligtvis befann sig ärkerivalen Jorpes framför honom. Jagade hårt några varv, lyckades ta mig om och tog upp jakten på Jorpes. Två kurvor senare slänger sig karln i gruset. Blev ordentligt besviken då jag visste att snacket "jag var ju före dig när jag ramlade iaf". Och mycket riktigt, sånt dumt prat hördes hela eftermiddagen ;)
ning dit och hem... Many thank...

För att klargöra det hela så skall tilläggas att Don Qvar på betryggande avstånd bakåt och enligt "oberoende publik" ökade avståndet. I DonQs våta drömma körde han om...

Men måste ju passa på att gratulera till en bra placering i alla fall DonQ... :pannkyss

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Don Quixote skrev:
2504501 En liten kort rapport då. Fastnade lite bakom Jim Funken och olyckligtvis befann sig ärkerivalen Jorpes framför honom. Jagade hårt några varv, lyckades ta mig om och tog upp jakten på Jorpes. Två kurvor senare slänger sig karln i gruset. Blev ordentligt besviken då jag visste att snacket "jag var ju före dig när jag ramlade iaf". Och mycket riktigt, sånt dumt prat hördes hela eftermiddagen ;)

Jag måste ha jordens sämsta utgång på bakrakan för Jim gasade förbi eller ifrån mig varje varv. Stog still igenom chikanen, missade växlar och dummade mig. Var snabbare i andra partier men kom inte riktigt om. Ut på sista varvet och fortfarande efter Jim. Inte en chans att bromsa om efter bakrakan och inser att sista chansen är sista vänstern innan mål. Detta vet Jim också och han satt enligt egen utsago och funderade på hur han skulle lösa detta.
Genom sista högern (där man inte har nått fäste alls), slår jag på hårt och spinner runt på yttern om Jim. Bromsar om, blockerar ordentligt och gasar så jag håller på att vrida sönder rullen mot stoppet nerför målrakan. Hör Jims hoj aldeles bakom mig men lyckas passera mål sju hundradelar före. Moahaha :)

Ett jäkligt kul rejs även om jag körde nästan en sekund långsammare än förra året. Första gången nånsin jag inte sätter personbästa under en tävlingshelg så nu är sviten bruten :(

Tack till Jim för en bra fight och bu till Jorpes för att han kastade sig. Dock en stjärna till densamme för att han släpade på hela min packning dit och hem... Many thank...

:D

.

jorpes skrev:
2507107 För att klargöra det hela så skall tilläggas att Don Qvar på betryggande avstånd bakåt och enligt "oberoende publik" ökade avståndet. I DonQs våta drömma körde han om...

Men måste ju passa på att gratulera till en bra placering i alla fall DonQ... :pannkyss

:D

.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...