Vem är på Sporthoj?

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Att många inte kör sporthoj (längre) har nog en hel del med försäkringskostnader att göra. Det, samt att många som sagt kommit underfund med att man ändå påfallande ofta åker både snabbare och bekvämare på något annat så fort man snackar annat än bana.

Med det sagt kör inte jag heller sporthoj. Var längesedan jag ens körde något liknande nu. Är dock sugen på en gammal hederlig plastmissil som komplement, men så fort jag ens sätter mig på en R6a nuförtiden så kommer jag väldigt fort på andra tankar. :gnissla
Stämmer bra för min del, en sporthoj hade varit drömmen men som 24-åring boende i stan får jag nöja mig med något kåpfritt.
Inte för att jag lider av det direkt, är stört nöjd med min hoj ändå även om jag kan tycka 9 papp om året är lite väl för att försäkra en trött hoj i mellanklassen :rofl

Sent from my E5823 using Tapatalk
 

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Har varit med här sen 2004, dock inte särskilt aktivt skrivande på forumet.

Kör i princip enbart sporthojar i alla färger och fabrikat och gjort så i 30 år,
någon munkjacka skulle jag dock aldrig dra på mig.

Men jag får väl erkänna att sen några år tillbaks fuskar jag med Gor-tex på sena höst och tidiga vårsvängar, annars är det såklart helställ i skinn som gäller.

Mvh
Micke
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
R1 RN19 Öhlins, YEC, trim plus allt annat "nödvändigt".
Känguruskinnställ
Alpine.. GP Tech
Sidi ST
Arai QV Pro

sporthoj.com borde vara stället för mej :3freak
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Vem är på sporthoj....

Jag!
Min smak som triggar mig!
Till 90% sporthoj, ensits, äldre... maskiner, superbike-stuk 1988 till 2002.
Replica-hjälmar! Replicaskinnställ!
Attityden!
Utrustningen för lite snabbare körning.
Står ut med att det inte alltid passar..... typ under 110km/t

Å så... Lite äldre veteraner... typ CB1100R, VF1000R, platsar fint också.
Hojar som för tanken till racing ger mig mest utbyte, min fantasi!

Ibland semester.... å då glor kamrater på mig när jag lånat min frus Deuville 700CC twin, ;-)

Ibland längtar jag efter hoj med jättevrid, som passar farten som skyltarna uppmanar till.

I min önskelista.... långt in i mitt hörne i huvudet som innehåller drömmar. Finns en Desmosedici....
och en grusvägshoj, med vrid och liten vikt.... gatreggad!

Skulle jag vara utan hoj! Skulle jag vara avundsjuk på alla med hoj.... oavsett vad de åker på.

Toyman, 67, 1/2 år precis..... MC-kort sedan 16 års-åldern. Hojintresse i 2 perioder, totalt ca 40 år!
Sporthoj is da shit..... säger man så!
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Lika "bra"? :va

Ja, det beror väl jävulskt på vad man ska använda den till.
Bomba bakgator i stan är de garanterat bättre, motard bäst. Småvägar på landet är de troligtvis snabbare med många förare även om en sporthoj har mer potential. (tänk roadrace). Kortbana lite samma sak, sporthoj är klart vassare, men knappast hade det gjort någon på min nivå någon stor nytta att åka RR modell mot supernaken.
Storbana = not so much. Sporthoj är märkbart snabbare när vi börjar komma upp lite i hastigheter. Sen är ju självklart förartalang viktigare även här, men både snabbare och långsammare förare brukar åka sbabbare på sporthoj, även om en snabb förare på en MT-10 fortfarande åkt ringar runt en nybörjare (alt talanglös) sådan på en R1.

Ja ställer man dom på en raksträcka och ger rulle eller åker storbana är de klart en sport spöar en naken (med rätt skit bakom styret). Jag menar bara att så som dom flesta kör på vägar, städer, lite banor osv så har inte sport den där edgen längre, eller stora skillnaden är nog mer rätt ordval. Men som sagt, rätt smuts bakom styret och givetvis går en sport bättre. Är min uppfattning iaf :)
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Jag förstår inte frågan TS, ändå har jag läst den två gånger. Men jag gillar frågan och önskar att jag kunde svara på den. Min idol är Guy Martin, jag tycker det är en smart snubbe och bara det säger väl allt :hej
 

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
Jag förstår inte frågan TS, ändå har jag läst den två gånger. Men jag gillar frågan och önskar att jag kunde svara på den. Min idol är Guy Martin, jag tycker det är en smart snubbe och bara det säger väl allt :hej

Jag menar, hur ska jag förklara, typ är det bara sportnissar med plastraketer som besöker forumet eller även glidargubbar, endurofjantar, touringpensionärer etc. Lite så.
Just namnet Sporthoj får ju en att relatera till just sporthojar. :)
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Jag förstår inte frågan TS, ändå har jag läst den två gånger. Men jag gillar frågan och önskar att jag kunde svara på den. Min idol är Guy Martin, jag tycker det är en smart snubbe och bara det säger väl allt :hej

Guy Martin, såg han på TV igår....... mycket speciell gobbe. Rätt kul att kolla hans program!
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag menar, hur ska jag förklara, typ är det bara sportnissar med plastraketer som besöker forumet eller även glidargubbar, endurofjantar, touringpensionärer etc. Lite så.
Just namnet Sporthoj får ju en att relatera till just sporthojar. :)

Du har ju svaret...:fakta

När (eller om) man blir gammal nog inser man att "sporthoj" inte är en sorts hoj utan mer en intresseriktning...
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag menar, hur ska jag förklara, typ är det bara sportnissar med plastraketer som besöker forumet eller även glidargubbar, endurofjantar, touringpensionärer etc. Lite så.
Just namnet Sporthoj får ju en att relatera till just sporthojar. :)

Appapp, enduro är sport :mattias
Själv ogillar jag praktiska hojar.
Övriga är coola på en massa olika sätt.

Kör nästan bara bana nuförtiden fast i år målar jag om huset vilket konkurrerar om samma tid och budget.
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Jag hänger på Sporthoj nästan dagligen. Jag tycker forumet är suveränt, det blir vad vi gör det till!
Har kört sportis sen 16, med andra ord i 27 år!
Kör nu:
Suzuki TL1000R
Honda VTR 1000SP1
Ducati 1198S

Och så som grus usch och lättare äventyr, en Yamaha XT660R.
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Jävla telefon! Grusbus ska det stå!!
 

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
ja du jag är endurofjant,dragracemiffo,sporthojsnörd och rallynisse med andra ord blandmissbrukare 2 eller 4 hjul spelar ingen roll för min del. går det att tävla med hojen så är det väl en sporthoj och ser man det så blir mångfallden ganska stor och sporthoj.com blir ett väldigt brett forum :krama
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
50-plussare som kör 1000 mil om året med
* Naken caféhoj (Skinnpaj+kevlarbyxa/skinnbyxa. Eller textiljacka/textilbyxa om det är risk för regn.) Inte snabbaste hojen i stan, men den ser lite snabb ut...

* Sporttouringhoj med helkåpa (Skinnpaj+kevlarbyxa/skinnbyxa. Eller textiljacka. Eller textilbyxa.) Går ganska fort (200 km/t på trean), men är förstås ingen R-hoj.

* Pendlarsccoter (Textiljacka + jeans + regnbyxa om det är risk för regn.) Ok, det är "bara" en scooter. Men den har helsystem från Arrow och rätt mulligt ljud, och det måste väl räknas lite? ;)

Saknar
* Grushoj

Vad gör det mig till?? ;) Vilken kategori?


EDIT: blandmissbrukare? ;) ;)
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
50-plussare som kör 1000 mil om året med
* Naken caféhoj (Skinnpaj+kevlarbyxa/skinnbyxa. Eller textiljacka/textilbyxa om det är risk för regn.) Inte snabbaste hojen i stan, men den ser lite snabb ut...

* Sporttouringhoj med helkåpa (Skinnpaj+kevlarbyxa/skinnbyxa. Eller textiljacka. Eller textilbyxa.) Går ganska fort (200 km/t på trean), men är förstås ingen R-hoj.

* Pendlarsccoter (Textiljacka + jeans + regnbyxa om det är risk för regn.) Ok, det är "bara" en scooter. Men den har helsystem från Arrow och rätt mulligt ljud, och det måste väl räknas lite? ;)

Saknar
* Grushoj

Vad gör det mig till?? ;) Vilken kategori?

Hojåkare.

Hej kompis!
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Nej, nej, nej... Nu börjar det väl ändå spåra ur :hihi
De allra flesta är nog medvetna om vad som menas med en sporthoj men vill man veta vad sporthoj.com var tänkt från början får man nog fråga Swedie som skapade forumet.

Om vi säger så här, det finns ytterligare ett forum jag är ganska säker på han ligger bakom: www.r1-forum.com och exakt vilken typ av hoj det rör sej om hoppas jag är ganska solklart :)

Vad sedan forumet sporthoj.com blir i framtiden, ja vem vet, få saker är i alla fall oföränderliga :tummenupp
 
Last edited:

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Om det inte har stått 299 på mätaren så är det ingen sporthoj punGt :fakta
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag finns här för att jag kör, och gillar, SportHoj! :fakta

Vad som sedan räknas som SportHoj är, i mitt tycke, inte så intressant bara man själv gillar det. :D

Det enda jag har svårt för är de som inte gillar SportHoj och försöker få oss som kör att sluta med det! :mad:

Jag gillar inte glidare men har förståelse för att de som åker långsamt på raka vägar kan tycka om det. Jag loggar mig inte på glidarforum och berättar för dem att de gör fel...
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top