Vem är Sveriges bästa mekaniker?

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Honda CB 750F -82
Nu vet jag ju inte precis vem som servade min hoj, men MC-Kompaniet i Väring har gjort ett bra jobb hittills. Är ju inte särskilt långt från dig...

Lämnade in hojen skitig och defekt och fick tillbaka den blank som ny och hel och fin. Jag är en kräsen jävel och trots idoget letande efter fel stod inga sådana att finna. Stort plus.

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Nu mekar ju jag med min hoj själv. Men om jag av ngn outgrundlig anledning vart tvungen att lämna bort den så skulle isf bli Jörgen B på Supertwin, eller Nille på MC-Experten eller Patrik på Racerepairs. Men det är ju i Sthlmstrakten det.

/J
Synd att du bor så långt bort mr J.. Annars hade jag nog försökt smyga in en 1670 i garaget.. Mot hedersvärd ersättning, såklart!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Synd att du bor så långt bort mr J.. Annars hade jag nog försökt smyga in en 1670 i garaget.. Mot hedersvärd ersättning, såklart!

Smickrare där ;)
Håller tummarna för att jag får läsa om ditt förestående 1800cc projekt! :)

/J

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Diskuterar just nu alternativet att behålla borr och satsa på högre komp istället.. Härliga "problem", eller hur.. :)

Fortsättning följer..

Precis! "Härliga problem" var det! :hihi

Här är en kille som kan mecka om du inte sett den. En bejublad 6-sekundersrepa i Finland där Charlie Karling både vinner även slog ett rekord. Det här är hans gamla nitro-"HD". Så skönt ljud, skruva upp volymen!
http://www.karlingracing.com/downloads.html

Så, nu har jag spammat i den här tråden också :gnissla

/J

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Helt perfekt är svårt men Kennets Mc service är nog de bästa vi har i GBG iaf.

Smagatusk

Guest
klart bästa i skåne är Nordbecks mc i tomelilla.
han är ungefär som du beskriver fast inom rimliga krav. jag har testat många kända och stora mc mekaniker men ingen har imponerat på mig såsom denna lilla firma.

Du har skrapat på isberget av alla mc-mekare och kan redan säga att nordbecks är den BÄSTA i skåne? Dem måste jag prova.

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Du har skrapat på isberget av alla mc-mekare och kan redan säga att nordbecks är den BÄSTA i skåne? Dem måste jag prova.

ja gör det. jag har aldrig blivit besviken iaf. jag har fått jobb gjorda samma dag, bara till att vänta medans de gör jobbet (mindre jobb) och rent generellt brukar det ta en vecka att få vanliga jobb gjorda om inte någon leverantör klöddar. och humana priser också. helt klart värt att prova.

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
En seriös verkstad tar hem delarna INNAN hojen lämnas in.
Vanliga servicedetaljer som olja, filter och stift skall ju rimligtvis finnas på hyllan vid inlämningstillfället.

Tyvärr känner jag bara en mekaniker som uppfyller alla mina kriterier.
"Själv är bäste dräng"

Själv är bra dräng om inte annat.
Jag kan byta det mesta om jag bara har tid och plats, men i delat garage där man inte kan lämna grejer framme över natten,
samt med belysning som slocknar var tredje minut så blir det jobbigt :gnissla

Framförallt så kan en bra mekaniker felsöka ordentligt, det kan inte jag.
Med diffusa fel som "bluddrar mellan 3000-7000 varv, går bra med choke men dör efter 15min" så står jag handfallen.
En bra meck kan då säga "Det beror på A att den drar tjuvluft eller B felaktig tändning. Det ska jag ta reda på genom att..."
En mindre bra meck säger "Det kan bero på vad som helst, du får lämna in den på obestämd tid".

rg-engineering verkar ju minst sagt kompetenta, och Patrik har fått många lovord också.
Kennets i götet ligger nära och bra. Det tar sig :tummenupp

Hur kan jag ha missat dom??? Samma stad ffs och jag hade inte en aning.
Hoppas dom även gör vanliga jobb som ventiljustering etc. Kan bli en vinnare i framtiden.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Nu vet jag ju inte precis vem som servade min hoj, men MC-Kompaniet i Väring har gjort ett bra jobb hittills. Är ju inte särskilt långt från dig...

Lämnade in hojen skitig och defekt och fick tillbaka den blank som ny och hel och fin. Jag är en kräsen jävel och trots idoget letande efter fel stod inga sådana att finna. Stort plus.

nu server ju jag allt själv, men känner killarna på kompaniet väl och kan inte annat än rekommendera dom :tummenupp

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år