Jag ringde polisen upprepade gånger om hojen igår.
Först när han brände runt i linnéstaden.
Sedan senare på kvällen, när han raceade på linnégatan.
Efter det var det dags vid 2-tiden på natten igen. Vegagatan upp och ner, in emellan husen på linnégatan. Sedan vid fyra-tiden igen.
Polisen var vid första tillfället lyhörd och lyssnade intresserat.
Andra tillfället fullständigt ointresserad.
Tredje tillfället fick jag lite napp kände jag, när han sa att han hade en bil på järntorget han kanske kunde skicka upp. Men ingen kom, såklart, eftersom jag såg och hörde honom vid fyra igen.
Jag förklarade, vid varje tillfälle, för polisen, att han kör endast iförd vit tröja, utan lampor på hojen, även när det är mörkt, och utan sadel, på fel sida vägen, inne på gårdar och så vidare, så även om vi inte kan bevisa att hojen är stulen så finns ju rätt mycket redan där. Mitt mått rågades när han missade en liten 2-3årig unge med en hårsmån igår.
Han utsätter andra för fara, och jag antar fördomsfullt att hojen är stulen, eftersom jag har svårt att se hur man skulle behandla en hoj man köpt på det viset.
Både körsättet samt det skick hojen är i tyder på det.
Att stjäla en hoj är en sak. Att riskera andras hälsa är en annan.
Båda sakerna är i mitt tycke allvarligt.
Polisen har visat mig, tydligt, att de inte gör något.
Ringer jag dem igen låser de väl in mig istället.
Jag vill inte heller få någon efter mig, men som sagt, när man riskerar småbarns hälsa/liv för att det är roligt att busköra, då är det för mycket.
Det mest tragiska är väl att han kan köra omkring, utan att bry sig, för han vet mycket väl att inget händer...