vem försöker han lura

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Undra hur han gjorde bedömningen att det just var 65% kvar, inte 60 eller 70.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Tjet skrev:
Undra hur han gjorde bedömningen att det just var 65% kvar, inte 60 eller 70.
eh alla skriver så. dom bara drar till med nåt.. typ 99% fast att dom egentligen inte har en aning. Går inte göra en ärlig bedömning heller.

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
philsson skrev:
eh alla skriver så. dom bara drar till med nåt.. typ 99% fast att dom egentligen inte har en aning. Går inte göra en ärlig bedömning heller.

Joho, jag har 54.84% kvar. :)

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
En som är riktigt erfaren och duktig och kört på samma däck många gånger kan nog uppskatta på ett ungefär hur mycket det är kvar, om han har koll på hur långt han kört på det och hur långt han kom på förra.

Fasst han den där ponken skulle ha så stor koll har jag svårt att tro.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
uggla skrev:
En som är riktigt erfaren och duktig och kört på samma däck många gånger kan nog uppskatta på ett ungefär hur mycket det är kvar, om han har koll på hur långt han kört på det och hur långt han kom på förra.

Fasst han den där ponken skulle ha så stor koll har jag svårt att tro.
varannat år kan du räkna med att man byter däck.. skulle inte tro att han bytt mer en 1 ggn max.. och då har han ingen uppfattning. Fast det var mest toppfarten jag störde mig på.

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
philsson skrev:
varannat år kan du räkna med att man byter däck.. skulle inte tro att han bytt mer en 1 ggn max.. och då har han ingen uppfattning. Fast det var mest toppfarten jag störde mig på.
Jag snittar 2däck/säsong :död

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
philsson skrev:

Olika det, tänkte på mest på större gubbarna jag och maskiner, killen som kan :hihi

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
philsson skrev:
går äns mätaren till 170.. kanske den gör. men de är väl max i så fall.

enligt ett test i tidningen bike från 1992 står det att suzuki rg 125 gamma har en topphastighet på 150km/h

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
Ogre skrev:
enligt ett test i tidningen bike från 1992 står det att suzuki rg 125 gamma har en topphastighet på 150km/h

tänkte precis på det, har en tidning där dom testar Nsf/r (kommer inte ihåg), Tzr & Rg gamman. där var det väl några sådanna siffror :tummenupp

agneman

Lowrider
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
Peugeot 28"
Mätaren går till 160 och min, originaldrevad gör 135 på femman, sexan orkar ingenting ... Med annan drevning låt mig säga 140-145, PÅ MÄTAREN ...

Solid snake

Guest
agneman skrev:
Mätaren går till 160 och min, originaldrevad gör 135 på femman, sexan orkar ingenting ... Med annan drevning låt mig säga 140-145, PÅ MÄTAREN ...

Nu börjar jag denna diskussionen för 5000:e gången! :D
Min gör mätaren ut på 6an o lite till, över 160 på mätaren då, originaldrevad! :blah

agneman

Lowrider
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
Peugeot 28"
Solid snake skrev:
Nu börjar jag denna diskussionen för 5000:e gången! :D
Min gör mätaren ut på 6an o lite till, över 160 på mätaren då, originaldrevad! :blah

Jo visst men mitt inlägg skrev ju jag pga att äger en RG, och att annonsen handlade om en RG . Har du också en RG ? . :3freak

Solid snake

Guest
agneman skrev:
Jo visst men mitt inlägg skrev ju jag pga att äger en RG, och att annonsen handlade om en RG . Har du också en RG ? . :3freak

Nepp, o det e jag fanemig glad för!

Enligt mig så är det den fulaste 125an som nånsin har sett dagens ljus, no offense, men så tycker jag iaf.

agneman

Lowrider
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
Peugeot 28"
Solid snake skrev:
Nepp, o det e jag fanemig glad för!

Enligt mig så är det den fulaste 125an som nånsin har sett dagens ljus, no offense, men så tycker jag iaf.

Jag kan "hålla med dig", men icke att förglömma så kom den ganska mycket tidigare än exempelvis NSR och TZR, och den var säkert snygg då . Inte sant ? .

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...