Vem har bästa sommarjobbet?!

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Kom hem precis från sommarjobbet.. ska jobba 2 veckor till som eletriker :tummenupp Och NEJ jag chansar inte när jag lägger ihop trådar som tur är, går El-programmet så jag går fortfarande i skolan kan man säga, fast får mer pröjs här :crash Springer runt efter farsan och gör lite pojk-jobb åt han :p Så ni i V:ås kan hålla utkik efter en ABB bil med far o son i, då är det jag o fassan som är på ingång :D

MikkE

Guest
Dum...

Jag vet inte om jag ska tro på ditt "balla" jobb då.. ;)

du ljuger säkert bara för att få status eller nåt :rolleyes:

säg nu till alla vart du nu jobbar :tummenupp

Monster

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
det är inte ballt alls!

Men det är väldigt roligt och ekonomiskt fördelaktigt att jobba där! :p

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
jobbar ca 2timmar på dom 8 timmar jag är på jobbet, resten av tiden sitter man ute och tittar om det kommer några snygga brudar förbi parkeringen :D
får 84kr/tim.....typ sitter vid en kapmaskin och läser *ilsport tidningar :)

Fredrick

2-t ÄR livet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia AF-1 125 Sintenesi Replica -89, Yamaha YZ 125 -01
Fixade lite extra jobb för nån timme sen efter att ha ringt runt till en 40-50 företag. Ska sortera flaskor på ett bryggeri.. helt åt hellvete. Men nästa vecka börjar det riktiga.. som mekaniker i gruvan, dock ovanjord. Bra betalt sen e jag glad.. :crash

Holy Diver

<---FÖREDETTA ÅDI--->
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZR 125cc årsmodell -90, Honda CB 125T årsmodell -81
Står på Statoil i Gnesta å ser glad ut åt alla hojj-åkare när de tankar upp inför en härlig runda... underbara arbetstider... 16-24 ena dan å sen 8-16 dan efter.......kul...NOT... å inte får man bra pröjs heller.... men nått e det ju alltid... börjar på onsdags... 5 veckor framöver nås jag alltså lättast på Statoil i Gnesta! :(

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
OLJEKYLD GSXR skrev:
Jag har samma jobb på sommaren som på vintern, så jag kanske inte får vara med i leken? :D Däremot kan jag trösta Watson med att jag troligen tjänar dubbelt så mycket :crash

Dessutom så är ju lönen som högst när man har semester. :cool: :öl

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag? Har betald ledighet ända fram till 28 augusti och kan dessutom göra lite ful-jobb vid sidan om så jag får ännu mer fina pengar :D

Flagga

Tycker om &quot;Bling-Bling&quot;
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Jag har fått ett riktigt kanonerbjudande! :)

Om jag vill får jag tillbringa hela sommaren på mina bästa vänners fantastiskt vackert belägna sommarställe.
Dessutom...får jag vara med när de ska riva sitt gamla utedass. :rock Som om det inte räckte med det, får jag även den stora ynnesten att delta när det ska uppföras ett nytt, mycket finare med dusch! :bow

Allt detta HELT GRATIS!!! :tummenupp

Nån som slår det...? :p

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Den som har bäst sommarjobb är väl ändå den som tjänar pengar på att köra lite roadracing med sponsoring...

Alltså inte jag...

Jag jobbar istället för att ha råd med sponsrad racing. :p

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Holy Diver skrev:
Står på Statoil i Gnesta å ser glad ut åt alla hojj-åkare när de tankar upp inför en härlig runda... underbara arbetstider... 16-24 ena dan å sen 8-16 dan efter.......kul...NOT... å inte får man bra pröjs heller.... men nått e det ju alltid... börjar på onsdags... 5 veckor framöver nås jag alltså lättast på Statoil i Gnesta! :(

kommer förbi någon dag och hälsar på...

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Mitt jobb e ganska soft det med...budbilschaufför, oftast på långkörningar.

Hämtar ett paket, kör 25 mil och lyssnar på radio i en ganska bekväm bil, lämnar paketet och åker hem igen. 100:-/h dagtid.

Mav

Fattigast...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZR 1000
Själv kränger man ju Ost och andra roliga prylar på Coop forum här i V-ås. :tummenupp

Edit: En iaktagelse: De snygga brudarna i V-ås verkar leva på grönsaker och tonfisk.

Last edited:

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Vem behöver sommarjobb???

Själv tänker jag ligga i Tylösand hela sommaren :tummenupp ..får väl slite ut kreditkortet så mycket jag kan innan värkligheten kommer ikapp :skrämd

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
watson skrev:
Nä, men hur mycket pengar har du att röra dej med?! Jag skulle oxå vilja gå hemma och slöa, men då blir det just, bara gå hemma och slöa... Inget hojåka då... :rolleyes: Castrol TTS kostar ju en del... :D :D

/Fröken solsken :D
Tja, lite olika :) Men det räcker...typ...till soppa och sånt..hehe
TTS är dyrt ja, men inte Biltemolja! :D Fast nu kör jag på Mobil1 Super 2t för 20:- litern :tummenupp

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Re: Re: Vem har bästa sommarjobbet?!

Emmi skrev:
Mitt jobb e ganska soft det med...budbilschaufför, oftast på långkörningar.

Hämtar ett paket, kör 25 mil och lyssnar på radio i en ganska bekväm bil, lämnar paketet och åker hem igen. 100:-/h dagtid.
Långkörningar är rätt najs :) Fast det beror ju lite på också...

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
Ägnar min arbetstid (7h / natt) åt att hänga här på sporthoj.com :tummenupp
fullt betalt!
kan sova HUR länge jag vill...

(när alla maskiner går som dom ska och jag slipper mecka med dom)

Lila Faran

Ny Fuzhatz-ägare!!!
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
Spätta på en Suzuki RF900 RS2
sommarjobb

Jobbar mellan 21,30-07,15 under 15 nätter hela sommaren.... Sen är det bara att sitta ute i solen (idag regnar det) och bara vara lycklig!!!

chox

Jazztobak
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01
Arbetsdagar kortare än 12 timmar tycker jag är lite fruktigt...

Men om jag hade ett sommar jobb skulle det INTE vara det här:
SOMMARJOBB.

Mcbrud

Guest
jag jobbar på min golfklubb i restaurangen, men bara när dom behöver mig!!! Från 12 till 6 och tjänar grymt bra! Plus att jag får göra det som jag älskar, laga mat, servera och serva gäster!! Sen när man slutar kan man ju alltid ta en runda innan man åker hem eller bara sitta i solen och njuta. Plus att mina "chefer" oxå spelar golf så dom förstår om man vill ta en liten rast och gå och slå några bollar på ranchen!
Ett annat plus är att jag kan få en bra rekomendation från restaurangen som jag senare kan lägga till mina betyg i skolan och få bättre!! Slå det ni!!! :tummenupp
:bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...