vem har denna r6 nu?

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Om vi nu ska prata däck så är Min uppfatning att det har hänt mycket med däcken sedan Hittlers tid och idag finns det inga dåliga däck för gata vid normal körning :rolleyes:

det är ju inte så att bara för man köper ett så kallat värdelöst märke att man tappar gräppet i dom vid lite kurvtagning.

Du har en felaktig uppfattning. Just Avon Azaro 46/47 är i princip värdelösa även för gatåkning. Iaf om du kör en sporthoj. De var alltid "hala", tog väldigt lång tid att få varma och både fram- och bakhjulssläpp var vanligt.

Därmed har jag _inte_ dömt ut hela Avon som märke.

Dessutom, för att förtydliga, så menade jag inte bokstavligt talat att han skulle vara glad att han inte köpte hojen. Jag ville bara trösta stackarn. :) Allt är till slut en fråga om kohandel när man shoppar åka. Men min poäng kvarstår ändock.


Snart dags för fredagsgaz med gammelninjan och sen fredagsöl! :fyllisar
 

frankan

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2006
Ort
stockholm
Hoj
r6 -99
ni är ganska värdelösa som kan snacka om så mycket smågrejer, gör en egen tråd o kasta skit på ett märke om ni vill!
 

jonken

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Ort
Gästrikland
Hoj
SÅLD
Du zee!!!!!!! Du vet inte vad du pratar om, du vet inte mycke om däck du......... Avon Asaro är ok däck det, och sen så bryr man sig inte ett skit om vad det sitter för däck på en hoj om man vill ha just denna! har man inte råd att köpa däck så ska man inte ha hoj.............. :arsele

Du zee!!!!!! Du vet inte vad du pratar om, du vet inte mycke om däck du......... Avon Asaro är ok däck det, och sen så bryr man sig inte ett skit om vad det sitter för däck på en hoj om man vill ha just denna! har man inte råd att köpa däck så ska man inte ha hoj.............. :arsele
 
Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Du zee!!!!!!! Du vet inte vad du pratar om, du vet inte mycke om däck du......... Avon Asaro är ok däck det, och sen så bryr man sig inte ett skit om vad det sitter för däck på en hoj om man vill ha just denna! har man inte råd att köpa däck så ska man inte ha hoj.............. :arsele

Du zee!!!!!! Du vet inte vad du pratar om, du vet inte mycke om däck du......... Avon Asaro är ok däck det, och sen så bryr man sig inte ett skit om vad det sitter för däck på en hoj om man vill ha just denna! har man inte råd att köpa däck så ska man inte ha hoj.............. :arsele

:hihi :D Varför vet inte jag vad jag pratar om? :hihi Då får gärna komma med motargument istället för att säga att _jag_ inte vet vad jag pratar om.

Och det _är_skitdäck! :fakta

:hej
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
var rätt så sugen på denna förut, tyvärr hade jag inte råd att köpa den just då. undrar om någon vet vem som har den nu och vad de fick ge för den?

Det här blev en däckdiskussion minsann...jaja, jag tror i alla fall att det var en tjej som hade den eller köpte den. För jag är nästan 100 på att jag såg just den hojen utanför Golden Hits i somras. En tjej :kär ställde sig på gatan framför kön med den hojen eller en VÄLDIGT lik hoj annars. Inte för att det hjälper dig med pris, regnummer eller nått men ändå. (Och nej jag var inte stupfull och såg synvillor) :cpparty
 

Nicotin

Guest
:hihi :D Varför vet inte jag vad jag pratar om? :hihi Då får gärna komma med motargument istället för att säga att _jag_ inte vet vad jag pratar om.

Och det _är_skitdäck! :fakta

:hej


Jag saxar in en kommentar från ngn som testat Avon däck..


" På min gixxer sitter Avon Azaro st45/46

De satt på när jag köpte den.

Dessa däck passar bäst om man går med självmordstankar.
Tror inte jag skulle kunna få sämre grepp om jag så smorde in dom med teflon.

Glöm att köra vid fuktig vägbana

Försöker man trycka in tumnageln i däcken, så bryter man nageln/tummen innan det blir nåt märke, hockeypuckar alltså.

Enda fördelen med dessa däck skulle väl vara om man vill lära sig sladda med bägge hjulen, för släpper gör det vare sig du vill det eller ej.

Behöver väl knappast säga att det blir nya (andra) däck till nästa säsong, trots att mina däck endast gått 3-400mil och ser ut som nya.
Funderar på att låta jycken slita dom i stycken, medans jag plåtar med digitalkameran, och sen skicka bilderna till Avons utvecklingsavdelning.

Hoppas att min "rekommendation" var tydlig, och var till hjälp. "


Ngt att tänka på kanske...
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Jag saxar in en kommentar från ngn som testat Avon däck..


" På min gixxer sitter Avon Azaro st45/46

De satt på när jag köpte den.

Dessa däck passar bäst om man går med självmordstankar.
Tror inte jag skulle kunna få sämre grepp om jag så smorde in dom med teflon.

Glöm att köra vid fuktig vägbana

Försöker man trycka in tumnageln i däcken, så bryter man nageln/tummen innan det blir nåt märke, hockeypuckar alltså.

Enda fördelen med dessa däck skulle väl vara om man vill lära sig sladda med bägge hjulen, för släpper gör det vare sig du vill det eller ej.

Behöver väl knappast säga att det blir nya (andra) däck till nästa säsong, trots att mina däck endast gått 3-400mil och ser ut som nya.
Funderar på att låta jycken slita dom i stycken, medans jag plåtar med digitalkameran, och sen skicka bilderna till Avons utvecklingsavdelning.

Hoppas att min "rekommendation" var tydlig, och var till hjälp. "


Ngt att tänka på kanske...

Du Nicotin!!!!!!! Du vet inte vad du pratar om, du vet inte mycke om däck du.........

Du Nicotin!!!!!!! Du vet inte vad du pratar om, du vet inte mycke om däck du.........


:cdevil

Edit: :tungan :hihi
 
Last edited:

Nicotin

Guest
Du Nicotin!!!!!!! Du vet inte vad du pratar om, du vet inte mycke om däck du.........

Du Nicotin!!!!!!! Du vet inte vad du pratar om, du vet inte mycke om däck du.........


:cdevil


Om du hade läst så var det inte jag som kommenterat Avon..
Jag bara inflikade en kommentar som ngn annan skrivit..
Så om du öppnade din gluggar kanske du hade upptäckt de..:D
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Om du hade läst så var det inte jag som kommenterat Avon..
Jag bara inflikade en kommentar som ngn annan skrivit..
Så om du öppnade din gluggar kanske du hade upptäckt de..:D

Men jag såg ju det. Men jag kan ju inte bli arg på "ngn". Sorry chap, någon måste offras. ;)

:backontop
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Från det ena till det andra, hur mkt är frakten på per däck om man beställer från reifesand? Jag har kollat på hemsidan men jag hittar inte det.
 
Last edited:

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Perfekt!. Tack.
 

*SuperDryIce*

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Söderort
Hoj
Gickser
Jag sålde den i höstas till en kille i Kalmar.. han la ut den på annons i Februari i år.. nu hade den en massa fula klistermärken på sig...

Det var nog mig du såg utanför Golden :tungan
 

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Täby
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
Jag sålde den i höstas till en kille i Kalmar.. han la ut den på annons i Februari i år.. nu hade den en massa fula klistermärken på sig...

Det var nog mig du såg utanför Golden :tungan

Jaja, du kan säga vad du vill, tror ändå att DaPirate var stupfull.. :hihi
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top