frandy
Ny medlem
tjena alla. undrar vem som har sidvagnscross att sälja billigt eller bara vill dela med sig av minnen och galenskaper =)
Sen ska du bara försöka hitta nån som är villig att åka med också.
Hej
jag har haft det stora nöjet att både träna tillsammans och faktiskt fått prova att burka på en sidovagn.
att träna o köra bredvid dessa as till hojar med en 250cc ger ett löjets skimmer över hur lite vrid o pulver man har i en 250 igentligen. dessa veritabla monster både i cc och i hp/nm ger ju axellerationer som inte är av denna värld, När man sedan ligger på bra över hoppen o det kommer 200KG trehjuling seglandes förbi med en burkslav hängandes som en blöt disktrasa i luften bredvid skälva hojen..
Man har ju alltid idiot förklarat dessa burkslavar som rätt vad det är kommer stutsandes efter hojarna då dom helt enkelt tappat taget o flugit av maken till stenhårda killar/tjejer får man leta efter länge..
mitt mandoms prov var på Glimingehus crossbana där jag tävlade i många är tillsammans med bröderna,gisen,steppen,osv osv vi hade en firma då som hette MC hörnan i Mellerud på den tiden.
Nåväl det var en kille som vurpade med sidovagnen o brukslaven fick åka plingeling taxi till plåsterkåken
så jag fick erbjudandet att åka med o pröva på,, föraren ty att även om det inte gick o vinna så kan man ju träna iallafall.. Ja jösses i H-lvetet o bengt i boa,, i starten blev ordet disktrasa en perfekt beskrivning på cirkusen, Vi kom i väg med ett H-lvetes brak o fullt spjäll på raketen, Dessa kompletta dårar skall ju genom samma nålsöga som kan vara trångt med 2 hjul o ett antal på en gång.
Men när dessa herrar ser att ett framhjul får plats så ger dom sleven o glömmer att det står en ännu komplettare dåre på en plattform ca 20cm över marken bredvid, Tja som alla fattar så fick jag bli kvar i start kurvan lätt demolerad av ett par sidovagnar. På andra varvet kom föraren o undrade vad i hela värden jag tog vägen o upp för i Hlete så vi kommer iväg igen..
Nåväl dom varven på en sidovagn som en rabiat kamikase pilot körde var intresanta har aldrig varit så rädd i hela mitt liv som när vi seglade ut för norske dalen o landade nedanför halva backen sedan går det ju nästan 40 grader upp igen på andra sidan,, dessa vidunder gör inte ett suckande att det skulle verka gå tungt eller vara krävande på något sätt..
som ni fattar så överlevde jag med ett antal blåmärken o kramp i händerna då jag vägrade släppa taget om stången man håller i.. hade varit kul med en gopro kamera o förevigat den turen..
mvh
Riktigt underbar historia du bjuder på =) det är något man kan sitta och läsa många gånger om och om igen.. många som ser ner på sidvagn nu och tror att det är en lätt match, men att både åka och köra är ett hel vete ibland.. en hocky spelare testade att åka en gång. orkade knappt ett varv.
Ingen med förstånd eller sunt förnuft ser ned på ett sidovagnsekipage.
han kör väl inte längre?Svemodomare Risberg kör väl sidvagn tror jag bestämt?
Jag burkar åt en jobbarkompis på en VMC/Zabel 700, orken tar snabbt slut men det är kul...
Min galne granne och hans far tävlade i SM förr. Det hindrar inte honom från att köpa nya knarrar hela tiden. Veteranklassen körde dom i. I somras ropade han in mig så fick jag burka runt i hans trädgård när han köpt en ny veteranare, en fet Trajja. Han sprätte upp hela gräsmattan och grannarna stirrade som rökta ålar. Själv klamrade jag mig fast så gott det gick. Det var kul, men kroppen var som kokt spaghetti efteråt.
Det är 4-takt veteran nu. Innan hade dom en modern 2-taktare och lekte med, men det var inte samma charm.
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|