Vem kör Falken 16/7?

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Chrille skrev:
Va, nu har jag blivit allvarligt missförstådd tror jag.

Punkt för punkt näar man sabbat ett skämt:

- jag trodde jag hade alla förare från våra forum uppe på roadracing.se. Har jag missat några?

- själv är jag långhårig och körde lillgixxer förra året. Nu är jag långhårig och kör mellangixxer.
Huruvida det är hopplöst är mer riktat mot mig själv.

Du har skitbra bilder så säg till dina objekt att skicka sina bilder till mig!!

Äh, det är nog bara jag som är värmlänning och inte förstår Svenska.

Jag har som sagt lite taskig koll på vem som är vem i verkliga livet så du har med säkerhet inte missat någon härifrån! :tummenupp

Om det är hopplöst att köra gixxer och vara långhårig ska vi kanske lämna till Åsa att bedömma? :crash

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
DumDum skrev:
Om det är hopplöst att köra gixxer och vara långhårig ska vi kanske lämna till Åsa att bedömma? :crash

Jag är ju korthårig :D

Släng upp en bild av dig själva nu då, så att vi får se hur du ser ut nu (eller har vi träffats :confused: )

Och det är klart att jag kan peka dom jag vet vem dom är nu på onsdag. Vi ses där :hej

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Chrille skrev:
Det är väl ingen här på sporthoj som inte är uppe på roadracing.se än?!?
comeandgetsome.gif

Ojdå...... :rodnar Den har jag ju glömt.... info kommer imorron!
lovar

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Chrille skrev:
Det är väl ingen här på sporthoj som inte är uppe på roadracing.se än?!?
comeandgetsome.gif

Jag kör inte Rookie 600 i år så jag platsar ju inte där bland er "stora" grabbar :(

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Åsa #96 skrev:
Oscar och jag kör upp strax efter lunch.

Oki. Jag tänkte kanske dra upp på Bullen.
Har semester och är utråkad...

Ser jag er så lägger jag mig nog bakom om ni undrar (men ni känner kanske igen mig.. :) )

Motorväg och SuperCorsa supersoft är ingen bra idé... :rolleyes:

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
PutteLiten skrev:
Oki. Jag tänkte kanske dra upp på Bullen.
Har semester och är utråkad...

Ser jag er så lägger jag mig nog bakom om ni undrar (men ni känner kanske igen mig.. :) )

Välkommen att ligga bakom och spara däck, om du hinner i fatt räserteamet :D

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Dumdum, vilken tid lämnar du götet?

Har (förhoppningsvis) ett nytt däck, och en canon powershot a70 som jag är nyfiken på att se om den fungerar live......

Hittar dock inte till falken. (ja, jag vet att jag kan kolla karta, men slipper jag tänka i den här värmen är jag tacksam!)

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Åsa #96 skrev:
Jag är ju korthårig :D

Släng upp en bild av dig själva nu då, så att vi får se hur du ser ut nu (eller har vi träffats :confused: )

Och det är klart att jag kan peka dom jag vet vem dom är nu på onsdag. Vi ses där :hej

Vi har träffats som hastigast under tävling på falken nu för ett par veckor sedan.

Bild på mig :confused: Brukar oftast stå bakom kameran så det vete katten om det finns någon får leta lite och scanna om jag hittar någon, var god dröj.................

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
t-rex skrev:
Dumdum, vilken tid lämnar du götet?

Har (förhoppningsvis) ett nytt däck, och en canon powershot a70 som jag är nyfiken på att se om den fungerar live......

Hittar dock inte till falken. (ja, jag vet att jag kan kolla karta, men slipper jag tänka i den här värmen är jag tacksam!)

Hmmmm, vet inte riktigt. Tresnåret eller något efter.
Slutar jobb vid tolv, halv ett och åker väl därefter vid lämplig tid.

När kan du köra?

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Det verkar kunna haverera rätt bra detta. Verkar inte som om däcket kommer till gbg förrän lunch. En kompis har lovat att köra dit hojjen och svida om däcket, men jag vet inte när..... Lämnar klart besked innan lunch i denna tråden.

Inget besked=inget åka.

Eller iallfall senare för mig....

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
t-rex skrev:
Det verkar kunna haverera rätt bra detta. Verkar inte som om däcket kommer till gbg förrän lunch. En kompis har lovat att köra dit hojjen och svida om däcket, men jag vet inte när..... Lämnar klart besked innan lunch i denna tråden.

Inget besked=inget åka.

Eller iallfall senare för mig....

Oki. Jag kollar in här rätt så ofta så det är bara att hojta lite så ser jah det.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
när börjar åkandet? 17:00?
när bör man vara där?
är det först till kvarn/obegränsat med platser/förbokningsbart?

kommer alltid på alla frågor tidigast 24h i förväg :)

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
kajlyl skrev:
när börjar åkandet? 17:00?
när bör man vara där?
är det först till kvarn/obegränsat med platser/förbokningsbart?

kommer alltid på alla frågor tidigast 24h i förväg :)

Ja :D

Åkandet börjar som skriver kl 17, och enligt Oscar, som varit där tidigare på en onsdagsträning bör man vara där vid kl 16 (om jag inte missuppfattade det).
Och vad jag förstår så är det först till kvarn som gäller.
Glöm inte din licens bara. :fakta

Btw, jag fick mitt medlemskort från HMS idag *jippie*. Det var bara 10 månader sedan jag blev medlem :eek:

Ses i morron :tummenupp

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Åsa #96 skrev:
Ja :D

Åkandet börjar som skriver kl 17, och enligt Oscar, som varit där tidigare på en onsdagsträning bör man vara där vid kl 16 (om jag inte missuppfattade det).
Och vad jag förstår så är det först till kvarn som gäller.
Glöm inte din licens bara. :fakta

Btw, jag fick mitt medlemskort från HMS idag *jippie*. Det var bara 10 månader sedan jag blev medlem :eek:

Ses i morron :tummenupp
Låter fint.. kommer nog vara där i gooood tid :)

hmm.. jaja då får jag väl min medlemsbricka om en 6-7månader då :eek:

Synes!

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
PutteLiten skrev:

Jodå! Bara att elda upp på motorvägen så kan du få mitt för 500:- efter träningen. Som nytt i mitten... :tummenupp

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Kommer hemifrån först vid 1630.

Skall försöka elda på ner, ses där!

Håll utkik, blå trx, daniese T2 ställ, vitt o grått.

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Satan vad kul det var!

Jättetrevligt att få träffa team skåne irl också, ni är lika söta och trevliga i verkligheten som här.

Nu återstår bara att se hur bilderna blev :rolleyes: Jag blev ju lite uppåt väggarna när jag hamnade i snabb grupp istället för långsam så plåtandet var rätt så okoncentrerat. :(

Bättre var att det gick faktiskt att köra snabb grupp utan att någon kom fram och skällde ut mig för att jag var för långsam! Kändes bra efteråt men det var nervöst att åka ut bland dom stora pojkarna.

Hade en liten historia på vägen hem också, 2km från varberg så tvärdog hojen..................Svängde ut på vägrenen och då började den gå hackigt på växelvis 2 och 3 burkar. Lyckades linka in den till carestel i vbg och började skruva. Visade sig att det fanns ingen ström, någonstans.

Kollade huvudsäkringen, den såg hel ut. Började riva i kontakterna, allt var helt och såg ut att sitta ihop.
Riktade då åter intresset mot säkringen, efter att ha donat lite med säkringshållaren och dess kontakter så höll jag upp säkringen mot solen och upptäckte då att det fanns en jätteliten spricka i den, syntes in om det inte var motljus. Den hade helt sonika vibrerat av.

Vad var det murphy sade? om man har upptäckt fyra sätt som ett skeende kan gå snett på och garderat sig att dessa inte kommer att uppstå så kommer ett femte omdelbart att visa sig. :D

Ny säkring så kunde jag åka hem igen.

Hej föresten ni från Borås som jag pratade lite med på macken. :hej

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...